poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1827 .



Pe scurt
personale [ ]
Într-o săptămână germană – 44

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Delagiarmata ]

2011-11-27  |     | 



Weltbild din Augsburg este una din cele mai mari edituri din Germania, cu o sumă anuală de afaceri de 1,6 miliarde de euro și 6400 de angajați în toată țara. Editura aparține bisericii catolice. Acum biserica vrea să vândă editura, fiindcă aceasta are în sortimentul ei și cărți cu teme erotice și ezoterice. Cardinalul Meisner din Köln a declarat presei: „Nu merge să câștigăm bani în timpul săptămânii cu ceva, împotriva căruia predicăm duminică.”

Abia se zărește sfârșitul anului 2011 și deja apari în presa germană primele anunțuri despre decernări de premii literare pe anul 2012. Astfel se poate citi, că scriitorul Rainald Goetz (*1954) va primii Premiul de Literatură al orașului Berlin pe anul 2012, dotat cu 30.000 de euro. Scriitorul este cunoscut pentru romanele, piesele de teatru, dar și pentru lucrările sale de blog.

La 21 noiembrie s-au împlinit 200 de ani de la moartea lui Heinrich von Kleist (1777 – 1811). Dramaturgia și proza sa fac parte din literatura clasică germană. Cu toate că autorul și-a luat viața la doar 34 de ani, împreună cu prietena sa Henriette Vogel, mulți critici literari îl situează în același rînd cu Goethe (1749 - 1832) și Schiller (1759 - 1805).

Cecil Taylor este denumit și maistrul free-jazzului. Recent a dat două concerte în Europa, unul în Germania. Spectatorii de la clubul de jazz Birdland din orășelul bavarez Neuburg pe Dunăre au admirat talentul și fantezia muzicală a americanului, în vârstă de 82 de ani. Improvizațiile sale la pian seamănă cu un izvor care nu seacă niciodată, dar constituie și „un atac la eufonia muzicii”, cum scrie criticul Karl Leitner în ziarul regional DONAUKURIER. Și comportarea excentrică a maistrului este cunoscută. De exemplu, la Neuburg s-a sculat după 80 de minute de pe scaunul de pian și a părăsit scena, fără a da înainte un anunți sau măcar un semn că va termina concertul. Și nici nu s-a mai întors să primească aplauzele publicului.

Premiul Elvețian de Literatură a fost decernat lui Cătălin Dorian Florescu (*1967) pentru romanul său mult apreciat Jacob a hotărât să iubească. 40.000 de franci elvețieni primește scriitorul, originari din Banat, împreună cu acest premiu. Televiziunea elvețiană a fost de față la ceremonia decernării - Cătălin Dorian Florescu

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!