poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2317 .



Romania in tranzitie
scenariu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ahrisman ]

2003-07-24  |     | 



România în tranziție



Personaje:
Pavlov - fost primar, actual cercetat penal
Mițuna - soția primarului, sportivă de performanță la aruncatul cu privirea
Ilișcuța - fata celor doi, vânzătoare de iluzii deșarte
Aburica - servitoare, fostă activistă de partid
Ștefan de la Cocodârla - manelist, fustangiu întruchipat
Georgel - fratele ex-primarului
Nastasia - soția lui Georgel
+ autorul și fata cu pancarta

Doamnelor și domnilor, domnișoarelor și domnișorilor, doamnelor fără domni și domnilor fără doamne, organizația nonguvernamentală și neînscrisă la nici o judecătorie, CNA, sau mai bine zis Comunitatea Neadevărurilor Adevărate îi avertizează pe cei care se simt cu musca pe căciulă oricare ar fi motivele, dependente sau independente de ei. Acest avertisment este adresat celor slabi de inimă care consideră că o mică mustrare ironică le-ar putea provoca o scurtcircuitare a hard-disck-ului sau a oricărei alte componente vitale și îi sfătuiește să se înarmeze cu o răbdare uimitoare, să ia două guri de aer să se calmeze sau, să închidă monitorul…pentru a nu vedea agonia unității centrale…

Apare fata cu pancarta pe care scrie: mare: Comunitatea Neadevărurilor Adevărate; în colț: mulțimea vidă cu roșu…

Autorul: Pe străduța Ion Paris exista un bordel puțin cam șic…Asta, cu vreo 10 ani în urmă când Pavlov, băgător de samă ca și George zamă, descoperii că e bun și el la ceva: la aburit electoratul amorțit de atâta dragoste marxistă… Dar, așa cum tranziția aduce schimbări neașteptate, intrarea lui în politică, se pare, a fost foarte înfloritoare, având în vedere averea fabuloasă pe care a dobândit-o aproape peste noapte… Dar, să ne oprim la fostul bordel de altă dată, actualmente palat universitar…. între timp se specializa-se în binecunoscuta lui meserie de altă dată…dar asta-i altă poveste….
Într-una din zile, Ilișcuța, fata fostului primar, ședea singurică pe canapeau din living, încercând să-și analizeze propria viață de parazit…bănuiesc…Dar iată, că un gând ce o frământa de mult îi curmă din nou fericirea angelică de până acum…Îndrăgostită nu era….asta era o chestiune mult prea complicată pentru o fată…așa de periculoasă…dar totuși, se întreba fără să găsească însă răspuns, de ce nu reușea ea să se mărite...din dragoste curată și nesilită de nime…va să zică…
Iată că Pavlov, celebrul om politic de altă dată, actualmente multimiliardar cercetat penal și una dintre achizițiile lui nereușite, frumușica lui soțioară, Mițuna, se întorceau dintr-un sejur petrecut la Sinaia…în camere diferite...bănuiesc că v-ați dat seama…erau prea importanți pentru un singur pat…

Apare fata cu pancarta pe care scrie „Gelozie și prostie”

Mițuna (furioasă): Mă bărbate tu mă omori cu zile!
Pavlov (foarte iritat): Și de ce mă rog se întâmplă una ca asta? Doar îți dau lunar bani cu nemiluita, închid ochii când îți văd poza în ziar alături de diverși indivizi dubioși…plini mușchi - ca slănina de grăsime…
Mițuna (rușinată): Stai mă omule că aici nu mă refeream la partea economicoasă și cu atât mai puțin la viața mea intimă ce mă privește cu interacțiune maximiliană….
Pavlov (nedumerit): Da atunci la ce sărăcia te refereai? La faptul că uit mereu să te întreb de ce ești așa de siropoasă cu vecinii și…?….
Mițuna (cu zâmbetul pe buze): Nicidecum dragule… Mă refeream (o scurtă pauză după care reia pe un ton agresiv)… la faptul că mă asurzești de fiecare dată când vin cu mașinuța ta idiotule….ce naiba! Nu poți da muzica aia mai încet…. Și apoi nu poți asculta și tu altceva decât manele? Noi suntem din înalta societate, domnule…nu se cade să stresăm agenții de circulație cu manele…dă-le house domnule! Asta vor ei….
Pavlov (cu musca pe căciulă): Dar dragă, nu sunt eu cel vinovat….
Mițuna: Da ce? Vrei să zici că-s eu tâmpită sau ce?
Pavlov: Nici de cum! Ilișcuța e vinovată….
Mițuna: Și de ce mă rog?
Pavlov: Păi ea a dat muzica așa tare și a pus chestia asta rotundă pe care scrie „Maneluțe pentru toate vârstele”…..nu eu…
Mițuna: Și tu pățeai ceva de te atingeai de afurisitul ăla de …. No mă cum îi zice….
Ilișcuța: CD-ROM mămicuțo!
Mițuna: Da! CD-ROM! Þi-era greu?
Pavlov (sincer): Da zău că nu știu cum să umblu la el….
Cele două râd ironic….
Mițuna: Mă da tu chiar ești mai prost decât zic ăștia la telembizor…Zău de nu…..
Pavlov: Hai să încheiem subiectul și să ne continuăm problemele noastre de zi cu zi…auzi fătuco…..
Ilișcuța: Zi tăticule…sunt numai ochi și ochișori….
Pavlov: Scumpa mea….Cum crezi că am făcut eu avere?
Ilișcuța: Simplu, foarte simplu tăticuțule…
Pavlov: Da cum anume?
Ilișcuța: Ai fost mai prost decât ăia care au furat mult și mai deștept decât ăia care n-au furat deloc!
Pavlov (aplaudând): Bravo! Vezi Mițuco! Ce fată inteligentă! Numai poștii ăia de justițiari spun că am înșelat… Auzi tu acolo!…Eu hoț…Eu am luat doar ceea ce nu le mai trebuia fraierilor de români și am vândut la turci…Ce e rău în asta!
Mițuna: Stai că-ți spun eu ce e rău în asta…N-ai vrut să-i dai justițiarului nimic…las că știu eu ce zgârcit ești când e vorba de banii tăi….

Apare o fată cu o pancartă pe care scrie „Aranjament dibaci”

Aburica: Coniță….Coniță…Aveți un pețitor!
Pavlov: Ce? Chiar în prezența mea vrei să mă înșeli? (se repede spre soție)
Aburica: Un pețitor al fetei dumneavoastră….am vrut să zic…Unu pe nume Ștefan de la Cocodârla….parcă…
Pavlov (nedumerit): Da cine mai îi și acesta? Sper că nu-i țigan că te fac…una cu-n drac…
Ilișcuța (speriată): Nu tată…E cântăreț de manele….
Pavlov: A…deci el îmi stresează urechile în mașina….Măcar face bani?
Ilișcuța: N -o bine tată! Mai mulți decât ai furat tu în 4 ani de mandat și mai mult decât ai fi furat de nu te-ar fi prins….
Pavlov: Gata! Ajunge! Lasă detaliile…am înțeles aluzia…Aburica…spune-i oaspetelui să vină încoace…
Ștefan: Seara! (stilul lui Garcea)
Pavlov & Mițuna: Măi asta-i de la „Prost să fii noroc să n-ai”…
Ilișcuța (oftează și le face semn că-s proști): Ãla-i Garcea oameni…mai puțin inteligenți….
Ștefan: (cântă) Of viața mea, of inima mea….(îi întinde un buchet de trandafiri)….
Ilișcuța: Ce scumpișor drăguț….parcă am fi Romeo și Ilișcuța…(râde timidă)….
Aburica:(încet, către public): De n-ar fi o fată mare…l-ar lăsa cu coada-ntre picioare….dar nici pe dracu nu-l mai doare….de așa o parașută mare……
Pavlov le face semn celorlalți să plece…
Ștefan: Vreau o casă cu două etaje, o mașină și 11.000 de Euroi….
Pavlov: (se îneacă….aproape că i se face rău) Cât???…Da de ce mă rog această sumă….puțin cam mare?…
Șfefan: Pentru anunțul din ziar…..de la matrimoniale….e urâtă…uită-te la ea….e expirată…poți să spui că e frumoasă?
Pavlov: (sincer) NU…Cum nu?….Bineînțeles că e frumoasă…Ieși afară pocitură ordinară….
Apar celelalte fete…..exact când el începe să țipe…..
Ilișcuța: (revoltată) De ce-l arunci în stradă pe scumpișorul meu…..
Pavlov: Fiindcă-i dobitoc….Mi-o cerut o grămadă de bani….
Mițuna îi face vânt cu un evantai și îi dă un pahar cu apă…Pavlov se ține de inimă….
Pavlov: Lasă Ilișcuța că găsim noi pe cineva dispus să se căsătorească…chiar de-l plătesc…dar nu prea mult….

Liniște de mormânt…..
Apare fata cu pancarta pe care scrie: „Soluție neașteptată”

Aburica: Domniță….Aveți musafiri….Scumpișorul de cumnățel…(exaltată…plină de grație)…Cel cu ochii de mătase și cu buzele cărnoase (plutește….aproape zboară)…Și cumnata aia idioată…(cu gelozie)
Pavlov: Poftește-i încoace…Ce mai aștepți?
Georgel: (se repede spre Pavlov și îl salută călduros)……………………………………
Pavolv: Ai sosit la fix…Am o slujbă pentru tine…
Georgel: Înseamnă că am nimerit la fix….
Pavlov: Te angajez să fii soțul fiicei mele….
Geogel: Se îneacă….Ce?
Pavlov: 2000 de Euroi pe lună…
Georgel: Dar sunt căsătorit…..Și e frumoasă….nu ca…..nu ascultă manele…ascultă jaz…nu se fardează ca o idioată….
Pavlov: Divorțezi…am PCR-ul asigurat….nu e greu….
Georgel: Ce? Partidul Comunist Român? Da ce treabă are el aici?
Pavlov: Nu. Am vrut să zic că am pile, cunoștințe și relații...
Georgel: În nici un caz…
Pavlov: Hai să jucăm ruleta rusească: tu pui căsnicia ta, eu pun 25.000 de Euroi…știu că ai nevoie de bani .
Georgel: Și care-i treaba?
Pavlov: Daca în două săptămâni de stat în București, pe cheltuiala mea, în casa mea, fata o ia razna, adică soția ta, îi dai păpucii și facem cum am zis eu….k?
Georgel: K. Am încredere in ea mai mult ca în mine….

…. „Câștig de cauză”

Pavlov: Au trecut cele două săptămâni….ce zici? Îi dai păpucii?
Georgel: Mai sunt încă 20 de minute….să nu ne grăbim….
Pavlov: Ai dreptate…hai să jucăm o partidă de pocher…..
Se așează la masă și joacă….
Apare Nastasia…Georgel este șocat și leșină…cade cu capul pe masă…
Nastasia e fardată…nașpa….are o pipă în gură…după ce Georgel este pălmuit ca să-și revină vine spre el și zice: Georgele…știu juca manele…fredonează o piesă…oricare și dansează…Georgel leșină…Nastasia îi acordă primul ajutor iar Pavlov și Mițuna se bucură și bat palma …..

Apare fata cu pancarta pe care scrie „Epoca Corupției”

Autorul: Și toți trăiră fericiți…până la adânci bătrânețe…vreo 80 de ani va să zică…atât durează europenizarea….ce să-i faci…
Ne vedem la următoarele alegeri….poate vom câștiga și votul vostru….dar, să nu ne înțelegeți greșit….nu vom candida la nici o funcție parlamentară…ci la una multilaterală….
Să ne auzim cu bine…atunci când vom intra în Europa…momentan, suntem undeva în Orientul puțin cam îndepărtat…

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!