poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1395 .



O consultatie cariata
scenariu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Mihai Niculae ]

2008-06-15  |     | 



O consultatie cariata

Personaje:
Irina Stancovici, fata zvapaiata, nevoita sa mearga la stomatolog.
Domnul Calin, Stomatologul.
Baba, 60-65 de ani.

Irina asteapta nervoasa si infricosata intr-o sala prost luminata sa-i vina randul la consultatie.Ea este imbracata intr-o fusta relativ scurta, o bluza cu un decolteu generos, niste tenisi Converse si strampi negri.Mesteca guma intr-un mod barbar.O baba de langa ea ii atrage atentia in legatura cu plescaitul asurzitor:
B:-Maica, nu mai plescai asa ca s-aude pan' la domn doctor!
I:-Lasa-ma bre, comunisto, ca e democratie, fac ce vreau, sau ti-e pofta si tie de Hubba Bubba cu capsuni?Ar vrea limba ta cleioasa sa simta gustul de capsuni, ha?(vorbeste pe un ton dizgratios)
B:-Ardi-te-ar catranu sa te arda, de puslama mica, Doamne Maicutica Domnului, tineretul din ziua de azi...(baba improasca cu saliva)
I:-Ho, bre, ca inunzi cabinetu, tasnitoare batrana ce esti! Vezi poate-ti dau cu flitu'! Muhahahaha!(un ras diabolic, plin de inflexiuni izbucni din gura fetei).
Insa Baba nu mai avu dreptul la replica deoarece Irina este strigata de domnul stomatolog Calin.
C:-Stancovici Irina!
I:-Prezenta! (Irina isi pierde brusc din tupeul caracteristic, isi sterge zambetul de cretin de pe fata, arborand o grimasa masiva).
C:-Treci incoace, domnisoara, hai, hai, fara frica!(Domnul Calin incearca sa o incurajeze observand teama pacientei sale, este jovial, ca de obicei cand vine vorba de pacientii sai.)
I:-Aaaaaa...ma asez aici?(Irina intra sfioasa in cabinet)
C:-Da, aici pe scaun, cu ce problema vii?
I:-Am venit pentru controlul stomatologic de un an, nimic special.
C:-Ah, desigur, ce clasa esti domnisoara?
I:-A 12-a, domnu, vine bacu, alea alea...
C:-Dom'soara, vezi cu limbajul ala, asa vorbesti si la scoala?
I:-Eeee, lasati asa, ca nu strica, uitati-va odata in gura mea si gata!
C:-Vad ca nu o scot la capat cu tine, domnisoara.Ia sa vedem.Ce avem noi aici?Ah da, vad ca detii o carie urata la B9...da, da ,da, da...
I:-Ce?Unde?La B9?Ce tot vorbiti acolo?
C:-Domnisoara, eu mi-am format o strategie cu dintii, e ca la tabla de sah, B5,A3,GB, etc.B9 e maseaua asta(Si domnul Calin apasa mai pronuntat pe masea).
I:-Aoleuuu! Dom'le doctor, asta a durut, vedeti mai usor...(din cauza durerii simtite, guma ingenios ascunsa sub limba este acum la vedere)
C:-Dom'soara, ce vad eu, tu mesteci guma, ai venit la cabinetul stomatologic si mesteci guma?Asta e inadmisibil(scos de-a binelea din sarite)
I:-Da, vad ca m-ati prins acu, stati putin...Phfiuuu(Irina scuipa guma pe jos in cel mai badaran mod cu putinta).
C:-Doamne, unde te crezi aici, dom'soara, pe maidan?N-am vazut asa ceva in viata mea!Adun-o imediat de pe jos, incredibil, asa ceva nu se intampla nici in filme!
I:_Nu pot sa ma aplec dupa ea, asta e, am osteoporoza, mi-a zis medicu Olaru sa nu ma aplec, ca se lasa cu macel la nivel interstitial!
C:-Cu ce se lasa?Nu stiu ce sa mai cred despre tine, domnisoara, n-am vazut in cariera mea un pacient atat de... atat de...
I:-No shit, ma, atat de cum?
C:-Atat de lipsit de maniere.Si esti fata, in numele lui Dumnezeu!
I:-Eeeeee, fata, fata, da' am si morcov!
C:-Domnisoara, cum poti sa vorbesti atat de vulgar?Iesi afara din cabinetul meu imediat!
I:-Lol, ma, am morcov in frigider, ce pervers esti!
C:Nu sunt pervers, domnisoara, dar am crezut ca...
I:-Ai crezut pe dracu', las ca va stiu io pe voi, astia, sunteti toti ca ala, ca Ciomu...
C: Sa nu generalizam, domnisoara!
I:-Sa nu generalizam!(rosteste rar, pe silabe) Da' ce-a-nsemnat asta?
C:-Eh, a fost o scapare, o simpla scapare(incearca sa se scuze dar nu-i iese).
I: Bine, bine, esti iertat, Iosife sau Iisuse, sau cum vrei sa te numesti...
C: Dom'soara, asta e blasfemie, eu sunt un om credincios, cum poti sa vorbesti asa despre niste sfinti?
I: Domnu...
C: Calin.
I: Asa, Calin, daca nu stiati, eu sunt atee si nu le am nici in clin nici in maneca cu religia.
C: Foarte rau, uite, ia aceasta iconita cu Maica Domnului, poate te va ajuta sa-ti schimbi comportamentul...
I: Ce sa iau? Nu, asta in nici un caz, mi s-a aplecat de atatea iconite infatisand prunci si maici, avea mamaia casa plina, tin minte ca atunci cand eram mica am scapat una pe jos si s-a spart.Ce a urmat, nu cred ca vreti sa stiti...
C: Aha, deci asta cu ateismul are la baza o trauma din copilarie.Am inteles.Domnisoara, daca nu stiai, eu am absolvit si facultatea de psihologie.Si sa stii ca deja mi-am creat o imagine despre tine.Daca ar fi sa te descriu in 3 cuvinte, acestea ar fi:complexata, tupeista, ipocrita.Si exista sanse mari sa suferi de schizofrenie.
I: Schizofrenie?(urma un moment de tacere solemna) Domnule doctor Calin, ma scuzati, dar am uitat de ce am venit aici, ma puteti ajuta?(vorbeste pe un ton complet schimbat, calm, bland.)
C: Ce-ai spus? Cum de vorbesti tu atat de frumos cu mine?Rugaciunile mi-au fost ascultate!Doamne ajuta, se pare ca s-a declansat cealalta personalitate!
I: Domnule doctor, eu sunt o fata educata insa nu cred ca este posibil sa se declanseze altceva la mine decat... bulionul de rosii! Hahahahhah! Got'ya, motherfucker! Deci nu mai pot de ras, deci chiar ai crezut ca sunt schizofrenica? Get a life, man! Se pare ca ai cam chiulit de la cursurile de psihologie...
C: Pai da, adica vreau sa spun, nu erau toate obligatorii pentru diploma mea, si...(este vadit imbarligat)
I: He he he he(se uita la ceas cu un zambet imens in prealabil care dispare subit) Uita-te si tu cat e ceasul, m-ai tinut aici 2 ore si la 3 juma' am intalnire cu Adi, offff...
C: Domnisoara, stai sa merg vizavi sa cer un bisturiu, sa-ti fac operatia de apendicita...
I: Ce? lasati gluma, dom'le, ca nu-i de gluma!Tu esti stomatolog nu operator de carne....
C: Vin imediat, 2 secunde domnisoara!(isi ia halatul dintr-o miscare si iese pe usa).
Irina se uita in jur, nedumerita la inceput, apoi incepe sa-si dea seama ce se intampla.Vede un halat nou-nout intr-un colt,il ia, se imbraca cu el, mai stangaci la inceput, nu a mai pus pe ea niciodata un halat. Apoi se uita in oglinda, se admira, ii place ce vede. Dupa aceea ia fisa cu numele pacientilor:
I: Domnul Miroiu Calin, la consultatie va rog...
Din coltul holului se vad doi ochi speriati care se conformeaza strigarii doctorului si tiptil-tiptil se prezinta in cabinet...

Cortina:)

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!