poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3144 .



La Perete
scenariu [ Teatru ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Mhenor ]

2006-03-05  |     | 



~La perete~

Decor initial:
- El in dreapta scenei pe un scaun inalt de bar, in fata unei oglinzi inalte cu o chitara in mana;
- Ea, in stanga scenei, intinsa pe jos sub un perete lat pe care sunt prinse cu bolduri ziare
- Vocea, imbracat in negru, la marginea dreapta a peretelui, sprijinit comod
- Un morman de sepci albastre, albe, rosii, gri, si galbene in fata peretelui, in dreapta
- Pe perete, Imitatii de ziare la scara mare, cu colturi dezlipite din loc in loc si titluri colorate : „Dragoste” si „Te iubesc” (albastru), „ Primul Zambet” (alb), „Casatorie”(oranj) „Incredere” (galben), „Lacrimi”(gri)
- Un tablou cu ingeri in dreapta Ei, mana ei stanga indoita, cu palma sub tablou
- 2 corpuri mici din plus albastru langa sepci




El: Vreau sa urlu!... sa zgudui din temelii tot ce ma inconjoara. “Vedeti-ma!”

Voice: Nu te mai uita in oglinda aceea fara sa-i spui nimic! Nu e vina ei ca ti-e frica. Si nu e nici vina ta ca nu stii! Nu-ti mai intoarce spatele... Stiu cum arata! L-am vazut de-atatea ori incat l-am invatat pe de rost! E rece si mut! Nu pe el il vreau si nici ea nu il vrea! Vorbeste-i! Sterge-ti gri-ul de pe fata, da-ti jos masca de corzi si spune-i ca o iubesti!
(El lasa chitara jos, se ridica timid de pe scaun cu spatele la oglinda si fata spre perete)
Voice: Asa... te-ai ridicat... Nu te uita in sus... nu ai decat un singur scop si nu e acolo! In sfarsit.... esti in fata peretelui. Stiu ca nu o vezi, s-a ascuns! Ce, crezi ca doar tie ti-e frica?

El: De ce nu te vad?
Ea: De lacrimi.. (plans innabusit)
El: Nu mai plange.. o sa cada toate ziarele... Te rog, nu mai plange!
Ea: Sa cada!... Am cazut si eu de atatea ori si nici nu ziar nu m-a plans! (furioasa)
El: Albastru! (timid)
Ea: De ce?! Nu ma vezi!.. nu ma... (srtiga, tragandu-si lacrimile)
El: Ba te vad! Chiar bine! Imi dai voie sa te ridic de jos si sa te refac?
Ea: Nu ma brusca!.. Albastru si tie... (usor calmata)

Voice: Ce.. crezi ca e asa de usor? Mai da-ti o palma si ia-o de la inceput!

(Il trage inapoi la oglinda si il plesneste!)

El: Acum te vad! (zambind)
Ea: Adica inainte nu ma vedeai? Gri! (Il plesneste de jos)
El: Nu ma mai lovi! Vrei sa ma sparg si eu si sa ramanem amandoi pe jos? Dup-aia cine ne mai culege? (copilaros)

(Il plesneste din nou; el cade si mimeaza ca se rupe in bucatele langa ea – Cade pe spate in stanga ei cu mana dreapta in aer de la cot in sus)

Ea: Nu vreau sa fiu singura pe jos! (copilaroasa)
El: Pot sa-mi lipesc un colt de-al tau de frunte? (timid)
Ea: Bine... dar sa nu ma doara!
El: Unde e? (Indoaie mana dreapta cu degetele rasfirate cautand ceva in stanga si in dreapta)
Ea: Sub tabloul rusesc.
El: Cel cu ingerii, nu? (cauta sub tablou, apuca mana ei stanga si trage brusc)
Ea: Au, M-ai lovit! (revolatata)
El: Doar ti-am apucat coltul..
Ea: Si?.. Ce daca sunt in bucatele pe jos?... Tot Eu sunt!
El: Aaaaasa! E bine acum? (lent, ii aseaza palma dreapta pe fruntea lui)
Ea: E putin ciudat.. nu stiu.. nu vreau sa.. (confuza)
El: Te rog, mai lasa-ma sa iau o bucatica.. sa imi termin mana.. si apoi ne refac pe amandoi! (Isi lungeste mana dreapta stanga ei, si ii prinde umarul usor in palma)
Ea: Wow! Bestial! (extaziata)
El: Iti place?
Ea: E perfect... Doamne, cat de tandru poti sa fii!...Mai ia o bucatica!... Galben!
El: Vorbesti serios?!?
Ea: Pai DA!
El: Vezi ca acum pun o parte ceva mai mare peste ale tale... (cu grija si foarte usor, se rostogoleste peste ea, mentinand palma ei pe fruntea lui si a lui pe umarul ei pastrand un spatiu gol intre piepturile lor)
Ea: Se potriveste.. ce fain! Albastru!
El: Iar? (uimit)
Ea: Nu te opri! Incep sa ma simt iar!
El: Adica sa ma simti.. cred...
Ea: Tot una! (induiosata)
El: Albastru!

Voice: Stai!... nu te grabi! Stai sa se usuce... daca mai plange o data va spargeti amandoi.. DE TOT! (Grav)

Ea: Alb!
El: Zambesti?!?
Ea: Am inceput sa vad... Ba nu!.. sa Te vad ..Ba nu! Sa Ne vad! (razand usor)
El: Si cum e?
Ea: Departe... Intinde-mi si mie ochiul din mormanul de sepci! (ironica)
El: Il pun aici? (intinde mana stanga spre mormanul de sepci si o trage inapoi cu pumnul inchis punand „continutul” in dreptul ochilor ei)
Ea: Numai daca ai vedea cat de bine aratam asa!... (melancolica)
El: Neterminati? (zambind)
Ea: Nuuuu... Impreuna!.. Albastru! (razand)
El: Oranj!
Ea: Nu te opri!... Mai... mai avem putin!
El: Unde e ultima bucata?
Ea: Lipsesc doua..
El: Sunt amandoua albastre... Uite-le acolo! (uitandu-se spre marginea mormanului de sepci)
Ea: Lipeste-le! Altfel nu e loc de amandoua!
(le lipesc, le aseaza in spatiul dintre ei, se saruta si se imbratiseaza)
Ea: Nu a fost vina ta! Iti multumesc ca ai venit jos.. sa ma ajuti! Nu vreau sa mai stea niciunul dintre noi, singur langa ziare!... Ma iei inapoi? (copilaroasa-mangaindu-i parul)
El: Te-am luat deja! Albastru? (iubitor)
Ea: Pai DA! (convinsa)

(Se ridica impreuna, cu grija, imbratisandu-se strans, intr-o miscare letna dar continua)

Voice: Va ridicati usor... E mai greu acum, nu? Trebuie sa fiti atenti ce prindeti pe perete acum... Nu mai sunteti doi.. ci unul! Vedeti sa nu va spargeti!
Albastru voua!

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!