poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3223 .



Frizeria
scenariu [ Film ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [jimi ]

2010-10-25  |     | 





Frizeria


de Cosmin Sirbulescu




FADE IN:
INT. interior frizerie - dimineata
Interiorul unei mici frizerii intr-o comuna, o afacere de familie. Interiorul este mic, modest si prietenos, curat si bine organizat. Inauntru nu este nici un client. O pendula de perete (ceas cu cuc) este agatata pe peretele opus scaunelor.
Sub ceas se afla un calendar cu file ce se rup zilnic. E sambata.
Vasile, trecut de 50 de ani, trasaturi accentuate, ale unui om trecut prin viata. Are parul negru de lungime medie, uns si dat pe spate. Este foarte ingrijit si are o mustata subtire si lata. Proaspat ras, citeste ziarul stand intr-unul dintre cele doua scaune pe care le avea acolo. Este imbracat cu un halat alb de frizer iar in buzunarul de la piept are un pieptene.
Citeste ziarul cu voce inceata reactionand la cele scrise si mangaiindu-si mustata cu grija. In fata scaunului pe masuta cu oglinda este un vechi radio cu tranzistori si o ceasca mica cu cafea din care mai soarbe cate putin si cu zgomot. Poarta pe degetul mic un ghiul mare cu piatra rosie iar dupa ureche tine un creion mic.
O musca ii da tarcoale lui Vasile. Cand apare, cand dispare.
Pe fundal se aude radioul in surdina.
Pendula arata 11.00 si cucul incepe sa cante.
Usa frizeriei se deschide si domnul Fâstâc intra. Fâstâc are in jur de 60 de ani, neras si evident ca are nevoie de o tunsoare. Se misca greu de parca ar avea o durere ce il impiedica sa faca asta.
Vasile isi priveste ceasul de la mana.

Vasile
(zambind)
Neata' dom' Fâstâc! Nici mai devreme, nici mai tarziu. Exact cum am vorbit. Un client asa ca dumneata....mai rar.

Fâstâc ii zimbeste si el dar chinuit. Isi da jos haina si o agata intr-un cuier fixat pe perete chiar langa usa.
Vasile lasa ziarul pe masuta, coboara de pe scaun si cu un prosop incepe sa ii stearga de praf locul domnului Fâstâc, pe scaunul alaturat.
Fâstâc isi aranjeaza tinuta dupa care se aseaza pe scaunul cel astepta.
Vasile se pregateste, ii infasoara un prosop mare in jurul gatului.

VASILE (CONT'D)
Nu arati prea bine dom' Fâstâc.....nu te supara ca-ti spun.
Fâstâc
Nu, nu ma simt prea bine, nu stiu ce se-ntampla.
VASILE
Imi pare rau s'aud asta.
Vasile isi scoate foarfecile si un piepten metalic din sertar.
VASILE (CONT'D)
Ca de obicei?
Fâstâc
Ca de obicei.
Vasile incepe sa-l tunda.
VASILE
Si? Ce-ai mai facut dom' Fâstâc? Toate bune? Cu ce iti mai omori timpul?
Fâstâc
(oftand)
E......nu cine stie ce. Dupa cum ti-am spus, in ultima vreme nu m-am simtit prea bine.
VASILE
O fi varsta. Vorba aia, nu mai suntem chiar atat de tineri. Au trecut vremurile alea cand alergam dupa fete dar ma rog......nici acum nu-i prea tarziu. Uniiiiiii.......inca mai pot.

Vasile zambeste, se priveste in oglinda si isi aranjeaza mustata dupa care incepe sa-l tunda.
Fâstâc rasufla din greu.
Vasile continua sa-l tunda. Intre cei doi este un moment de tacere.

Fâstâc
Dar tu? Bre Vasile, cu ce te mai lauzi, pe unde ai mai fost? Dupa cum te stiu, matale ai fost mare crai.....sau poate ca mai esti inca?

Fâstâc zambeste dupa care brusc un junghi il umple de durere si se stramba.

VASILE
(simtindu-se flatat)
Eeeeee n-as putea spune ca mai sunt acelasi crai cum ma stiai dumneata dar nu ma pot plange. Acum sunt ocupat. Saptamana trecuta de exemplu, am fost la Bucuresti sa cumpar cele necesare pentru magazin. Acolo-i piata mare.....nu ca la noi. Gasesti de toate, ba unde spui ca poti sa te si tocmesti. Pai da! Daca aici ti se pare prea scump, te duci dincolo si tot asa. Pai ce? Crezi ca lor le convine sa le plece clientii, uite asa.....?

Vasile gesticuleaza cu mainile prin aer in timp ce vorbeste dupa care revine la tuns.

VASILE (CONT'D)
In rest........ce sa zic, frizeria ma tine destul de ocupat. Ce altceva sa mai fac? Asta-i viata de frizer.

Fâstâc
(oftand)
De bine de rau, matale te mai duci p-aici, p-acolo. Toata lumea-ti trece pragul. Vrei nu vrei,trebuie sa mergi la frizer. Pai nu? Macar o data pe luna. Ce naiba!

Vasile cantareste in mintea lui cele spuse de Fâstâc.

VASILE
Sa stii ca matale ai dreptate. Daca n-ar fi toata lumea asta care sa treaca pe la mine........cum zici, macar o data pe luna, nu stiu ce m-as face. Sa am asa niste discutii interesante cu oameni ca matale, e o placere pentru mine.

Fâstâc
E.....multumesc bre Vasile.

Un nou junghi il face pe Fâstâc sa se crispeze pe scaun.
Vasile priveste catre spatele camerei unde era o usa ce ducea catre casa de locuit, magazinul fiind o anexa a casei.

VASILE
Titirigooo! Dom' Fâstâc e aici.

Titiriga este concubina lui Vasile. Mai tanara cu douazeci de ani decat dânsul, bruneta cu parul lung si tiganca la origine. O femeie apetisanta cu trasaturi frumoase.
De undeva de dupa usa se aud niste zgomote, semn ca Titiriga isi facea de treaba cu ceva.

titiriga
Vin acu'!

Vasile priveste catre pendula apoi ceasul de la mana.
Vasile continua sa-l tunda pe Fâstâc. Il intoarce pe toate partile. Fâstâc inchide ochii si sufla din nas, semn ca a inhalat parul maruntit de foarfecile lui Vasile.
Vasile ii inclina capul spre piept.

VASILE
(cu un aer de profesionist)
Asa.....inca putin aici.

Fâstâc este chinuit de o noua durere ce pare sa-l loveasca in coaste.
Vasile observa durerea ce il chinuie pe Fâstâc.

VASILE (CONT'D)
Vad ca nu-i de gluma cu durerea asta.

Fâstâc
(chinuit)
Ti-am spus, nu-i de gluma. De la o vreme-ncoace nu stiu ce am. Chiar nu stiu.

Vasile se opreste din tuns pentru un moment si se gandeste privind in oglinda dupa care isi continua munca.

VASILE
Si ma rog........care-i problema?

Fâstâc strange manerele scaunului cu putere si izbucneste nervos:

FâSTâC
(suparat si nervos)
Piciorul drept, spatele gatul, mana dreapta toate ma dor. Nu stiu ce sa mai fac. Domne' vorbesc despre o treaba cat se poate de serioasa, intelegi? Nu ma prefac.

Cei doi raman tacuti si se privesc in oglinda pentru cateva momente. Vasile a ramas fara replica si cu mainile ridicate.
Fâstâc se intinde incet catre oglinda, lungindu-si gatul si privind catre Vasile.

FâSTâC (CONT'D)
(cu voce joasa)
Durerea-i peste tot............

Fâstâc cade la loc in scaun, epuizat.
Vasile il priveste pe Fâstâc intrigat de cele auzite.

VASILE
Dom' Fâstâc mie treaba asta nu-mi miroase prea bine. Ai fost la un doctor?

FâSTâC
Doctor? nici macar nu pot sa-i spun doctor. Habar nu are ce sa-mi faca. Tot ce a facut pana acum a fost sa ma puna sa inghit un munte de pastile. Si pentru ce? Tot nu mi-a trecut. Ce scoli or fi terminat astia?

VASILE
Doctorii.....sa n-ajungi pe mana lor!

FâSTâC
Ba unde mai pui ca tot pe spinarea mea si a altora asa ca mine isi castiga ei banii. Da! N-ai sa mai vezi asa ceva. Pai eu sunt pensionar domle'.

Fâstâc se inneaca cu saliva si tuseste puternic de cateva ori in timp ce Vasile in bate pe spate.

VASILE
Stai asa dom' Fâstâc, nu muri acum ca n-ai platit inca si te las cu freza neterminata.

Fâstâc isi revine.

FâSTâC
Mi-e sila domnule, mi-e sila. Ei bine, am hotarat sa nu ma mai duc la el asa ca i-am spus verde-n fata.

VASILE
Si? S-a suparat?

FâSTâC
Da de unde? As putea zice ca omul s-a simtit oarecum eliberat de o povara cand a auzit asta.

VASILE
Ca sa vezi.

Intre cei doi se lasa iarasi un moment de liniste.

VASILE (CONT'D)
Sincer sa fiu, nu stiu daca sa-ti spun sau nu despre el. As putea sa te trimit undeva, stiu o persoana sa zicem dar neavand aprobare pentru astfel de practici multi oameni se sperie. Isi inchipuie ca cine stie ce vraji le face dar omul e de incredere. Chiar fratele meu mi-a spus ca nu este ca ceilalti doctori, e diferit, pot sa spun ....special. Asa mi-am dat seama ca poate fi persoana potrivita pentru dumneata.

FâSTâC
(hotarat)
Crede-ma ca este! Daca mata' zica e om de incredere, eu ma duc. Numai sa scap de durerile astea.

Titiriga apare in cadrul usii din spate. Poarta o fusta ce-i pune in evidenta formele rotunde si o bluza cu un decolteu foarte generos.

titiriga
(il intrerupe pe Fâstâc)
Buna ziua nea Fâstâc! Ce mai faci?

Fâstâc e tot un zambet.

FâSTâC
Domnisoara Titiriga.......ce placere.

titiriga
Cum o mai duceti?

Titiriga si Vasile isi arunca priviri.

FâSTâC
Ehhh, au fost si zile mai bune dar cand te vad pe tine parca imi trec toate durerile.

Titiriga ii zambeste dupa care isi trage un scaun langa Fâstâc si incepe sa-si pregateasca ustensilele cu care urmeaza sa ii faca manichiura. Privelistea oferita de bustul ei il innebuneste pe Fâstâc.

titiriga
Arati obosit bre Fâstâc. Nu te supara ca iti spun dar...

FâSTâC
Oooohh, chiar sunt, chiar sunt. In ultima vreme nu mai reusesc deloc sa dorm.

titiriga
Imi pare atat de rau.

Titiriga incepe sa lucreze unghiile lui Fâstâc.
In timp ce ii taie parul lui Fâstâc, Vasile il priveste intens in oglinda.
Fâstâc continua sa se holbeze la decolteul Titiricai.
Vasile priveste jos catre Titiriga iar ea catre el. Vasile ii face semn cu ochiul sa continue discutia cu Fâstâc.

titiriga (CONT'D)
Fara sa vreau am auzit ce vorbeati, ca vreti sa mergeti la Chirtoc. Ei bine, multa lume merge la dansul si toti spun cum ca ar fi un adevarat miracol.

FâSTâC
Sper sa fie asa cum zici, nici nu mai stiu pe cine sa-ntreb si ce sa fac.

titiriga
Fiti fara grija.

VASILE
Da, da o sa scapati repede.

Peste cei trei se lasa din nou un moment de liniste. Fiecare isi vede de treaba lui.
Vasile isi priveste din nou ceasul de la mana si apoi spre pendula.

VASILE (CONT'D)
Inca putin.......gata! Dom' Fâstâc acum sunteti ca si nou.

Vasile termina tunsul lui Fâstâc. Fâstâc se priveste in oglinda cu interes, mutumit de treaba facuta.

FâSTâC
Multumesc, multumesc. Ai facut treaba buna cu mine. Cum merg afacerile? Ceva clienti sau nu prea?

VASILE
Da de unde? Clienti sunt destui numai ca acum lucrez doar cu programare. Asta ma ajuta sa tin totul sub control, mai organizat. Asa-i cel mai bine pentru afacere.

FâSTâC
Da, da, inteleg.

Vasile termina de periat ceafa lui Fâstâc, ii desface prosopul din jurul gatului si ii pune o oglinda mica la ceafa.

VASILE
Asta-i tot dom' Fâstâc, ce ziceti?

FâSTâC
Nemaipomenit, exact ce am vrut. Nu stiu cum sunt altii dar noi doi ne intelegem de minune. Intelegi ce vreau sa spun? Nu-i nevoie sa-ti dau indicatii. Un frizer adevarat stie intotdeauna ce are de facut.

Titiriga termina si ea intre timp manichiura lui Fâstâc si isi strange ustensilele.
Fâstâc se ridica de pe scaun in timp ce Vasile incepe sa curete locul. Vasile matura parul cazut in timp ce Titiriga aduna cu grija bucatile de unghii ale domnului Fâstâc, ramase pe masuta.
Fâstâc se indreapta catre cuier de unde isi apuca haina si se imbraca cu grija continuand sa se priveasca in oglinzi.
Fâstâc incepe sa se caute de bani prin toate buzunarele, prin portofel si nu gaseste nimic.

FâSTâC (CONT'D)
(aparent ingrijorat)
Fir-ar ceasul afurisit sa fie, na ca nu-mi gasesc banii. Bre Vasile, nu am nici macar un sfant la mine. Nu stiu cum am putut sa plec asa de acasa. Pe semne ca ca-i din cauza durerilor care nu ma mai lasa. Am plecat fara nici un ban.

Vasile si Titiriga stau amandoi in picioare si-lprivesc pe Fâstâc de parca se asteptau la scena aceasta.

VASILE
Nu-i nimic, nu-i nimic. Nu te ingrijora. Lasa ca-mi platesti data viitoare dublu. Ba nu, triplu.

FâSTâC
Triplu?

VASILE
Da, triplu fiindca si data trecuta ai uitat matale daca iti mai aduci aminte bine.

Fâstâc isi duce mana la frunte de parca acum si-ar aminti totul.

FâSTâC
Vai de mineeeeee....asa e. Dom' Vasile ai mare dreptate. Domne' oameni ca dumneata mai rar. Zau iti spun. Mai rar.

Titiriga priveste catre Vasile.

titiriga
(imbufnata)
Chiar ca mai rar.....poate chiar deloc.

Fâstâc se indreapta catre usa si o deschide.

FâSTâC
Va multumesc inca o data.

titiriga
Cu bine bre Fâstâc!

VASILE
Numai bine! Sanatate si nu uita de programare. Peste o luna la aceeasi ora!

Fâstâc iese din frizerie. Vasile il conduce catre iesire in timp ce ii explica cum sa ajunga la Chirtoc dupa care il priveste cum dispare dupa colt.
Revine in frizerie.
Titiriga scoate din buzunarul sortului o batista facuta ghemotoc, pe care o desface si priveste bucatile de unghii si de par stranse acolo. Dupa cateva momente se indrepata catre camera din spate si dispare in spatele usii.
Undeva pe perete langa oglinda ultimei mese, este agatat de un cui, un caiet unsuros in care Vasile isi noteaza zilele si orele la care sunt programati clientii sai.
Vasile se indreapta catre caietul cu programari, il da jos din cui si aplecat peste masuta, noteaza urmatoarea sedinta a domnului Fâstâc cu creionul cel avea dupa ureche.
Pentru ziua de azi, dom' Fâstâc era primul pe lista. Urmatorul este la ora 12.00.

INT. camera din spate - MOMENTS LATER
Titiriga scoate dintr-un dulap o cutie pe care o pune pe o masa si o desface. In cutie se aflau mai multe papusi din paie si carpe, fiecare avand pe ea cate o eticheta cu un nume. Scoate din cutie o anume papusa pe a carui eticheta este scris cu litere de tipar "FASTÂC" avand infipte in ea mai multe scobitori: in mana, in picior, in spate si gat.
Vasile intra in camera si se aseaza pe pat,langa noptiera pe care se afla un telefon. Formeaza un numar.
In timp ce astepta cu receptorul la ureche, Vasile o priveste pe Titiriga cum inlocuieste bucatile vechi de par si unghii ce erau prinse de papusa, cu cele noi adunate acum.
Cineva ii raspunde la celalalt capat al firului.

VASILE
(transant)
Chirtoc? Sunt eu, Vasile. Asculta, Fâstâc a fost aici. Vreau sa-mi spui cand trece pe la tine!

Vasile asculta, are o expresie cat se poate de serioasa. Expresia unui om care nu glumeste cand vine vorba de afaceri.

VASILE (CONT'D)
Bine, bine.......e perfect. Ii tratezi spatele si ii dai ceva acolo sa-nghita. O sa scoatem cuiul si-l lasam asa cateva saptamani. Ai inteles?

Vasile asculta atent ce i se spune.
VASILE (CONT'D)
Da, da, foarte bine.....si inca ceva Chirtoc, nu mai accept nici o intarziere, aduci toti banii. E pentru ultima oara cand te mai pasuiesc. Sa fie clar. Intelegi ce-ti spun sau nu? Bine. Ne auzim.

Vasile pune jos receptorul si priveste scarbit catre telefon.

VASILE (CONT'D)
Te joci cu focul Chirtoace......

Titiriga termina de aranjat papusa Fâstâc si o pune la loc in cutie dupa care scoate de acolo o alta papusa fara nici o scobitoare infipta in ea dar cu o eticheta pe care scria "CHIRTOC".
O privesc amandoi satisfacuti dupa care Vasile se ridica si o saruta cu patima pe Titirica.
In timp ce se saruta, Vasile apuca papusa din mana Titiricai si o pune la loc in cutie.

INT. CAMERA DIN SPATE - MOMENTS LATER
Vasile si Titirica se imbraca stand pe marginea patului. Toate cearceafurile sunt sifonate. In timp ce se imbraca isi arunca priviri cu subinteles unul altuia.

titiriga
Cand e urmatorul client?

Vasile isi priveste ceasul de la mana.

VASILE
Acum la 12.00.

INT. interior frizerie - MOMENTS LATER
Vasile sta in acelasi scaun ca si mai devreme. Citeste acelasi ziar. Musca ii da tarcoale, radioul canta. Isi aranjeaza mustata.
Pendula arata 12.00 si cucul incepe sa cante.
Usa frizeriei se deschide si intra domnul Stan (65 ani).

Stan
(zambind)
Buna ziua!

Vasile se ridica de pe scaun.

VASILE
Buna ziua domnu' Stan! Ce mai faceti?

STAN
Am intarziat cumva?

VASILE
Nu, nu ati intarziat deloc. chiar la timp.

Stan rasufla usurat in timp ce isi pune haina in cuier.

STAN
Oh, ce bine. Stiu ca esti o persoana.......cum sa-ti zic eu......organizata. Si eu daca as fi in locul dumitale as face la fel. Ca sa zic asa: nu mi-ar placea ca sa-mi intarzie clientii.

VASILE
Fiecare cu ale lui.

STAN
Asa e.

Vasile lasa ziarul pe masuta, curata scaunul pe care urmeaza sa se aseze Stan si il pofteste pe acesta sa ia loc dupa care incepe sa ii aseze in jurul gatului prosopul.
Vasile afiseaza o fata vesela si primitoare. Il priveste pe Stan in oglinda.

VASILE
(ingrijorat)
Dar ce se intampla? Mi se pare mie sau nu va simtiti prea bine? Parca aratati asa cumva.....

STAN
(abatut)
Eeee, nu ma simt prea bine. nu stiu ce se intampla cu mine in ultima vreme....chiar nu stiu. Ma dor toate alea.

VASILE
Imi pare rau sa aud asta.

Vasile isi pregateste ustensilele si se aseaza in spatele domnului Stan. Il priveste in oglinda.

VASILE (CONT'D)
Nu stiu daca sa va zic sau nu......sper sa nu va suparati ca-ndraznesc...cunosc un doctor bun.......

FADE TO BLACK.

Sfarsit




















.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!