poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3239 .



pureci
scenariu [ Teatru ]
--

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [copilul1617 ]

2005-08-24  |     | 



De: mircea l
-teatru underground-

set up:- toti actorii sunt imprastiati la cate o masa intre spectatori.
-undeva in centru, unde poate fi vazut de toti, sta un t.v. aprins pe nici un program(se vad si se aud doar purecii)

personaje: -r(regizorul, mai apoi boschetar)
-s1(fata) ­­
-s2(fata)
-s3(baiat)

s1, s2, s3, orice ar face, stau tot timpul cu ochii la t.v.

intra regizorul(r)
r:buna seara,ne pare foarte rau, dar in aceasta seara nu se mai joaca purecii…purecii s-au amanat! Ne pare foarte rau, saptamana viitoare speram ca vom reusi sa aducem purecii in acest bar.
O seara buna!

Se stinge lumina.incepe o melodie lenta, trista..dintre spectatori incepe s1 si tipa.

S1(tipa)...

Se face lumina dupa ce tipa. S1 le face cu mana zambitoare celor din jur..

S2(tipa)

Se face lumina dupa ce tipa. S2 le face cu mana zambitoare celor din jur..

S3(la inceput tipa putin subtire dupa care isi regleaza vocea si continua gros)…

r: ne pare rau, actorii se pare ca nu au inteles ca purecii nu se mai joaca in seara aceasta!

S1(scoate un fel de tipat intrebator):aaaaa?

R:pai doar sti ca am avut probleme la scrierea scenariului si doamna(patroana) l-a vrut neaparat in seara asta dar..

S2(intrerupe cu un tipat impunator): aaaaa!

R:pai nu avem scenariu dupa care sa jucam…

S3(intrerupe cu un tipat inspre plans):aaaaaaaaaaaaaahaaaaaa!

R(scoate un tipat normal, apoi catre public): bine, se pare ca va trebui sa ascult(catre public)…numai putin(cauta in jurul lui)..imediat..(gaseste o pancarta pe care si-o atarna de gat cu partea nescrisa spre public)..iar ne pare rau, dar fiind obligati de imprejurari nici de recuzita nu am mai avut timp sa ne ocupam, deci vom juca fara…asa deci, in seara asta eu voi fi(se uita la pancarta si o intoarce catre public)…curva!(se uita repede la ea)..curva?(se uita in public)hai ma baieti, ce dracu, nu mai faceti glume proaste(s1,s2,s3 rad)..dati-mi pancarta de la “pureci”.(ii arunca s3 pancarta.r continua)..voi fi boschetarul…bun, acum va rog sa stingeti lumina(se stinge lumina)..bun, acum va rog sa va inchideti telefoanele mobile(se aprinde lumina)…bun acum va rog sa luati o gura de cafea(insista pana cand toata lumea ia o gura din ce bea)..(rade usor):a inceput sa-mi placa…bun, acum va rog sa stati in cap…glumeam…acum iar va rog sa stingeti lumina(nu se stinge.nervos)..va rog sa stingeti lumina(nu se stinge.foarte nervos)va rog..sa inchideti dracu’ lumina asta!(se stinge)..multumesc(se aprinde.r se uita la bec si scoate un murmur nervos. Se stinge)..multumesc!

Incepe iar melodia...

R se aseaza lange t.v cu profilul la public.se uita la marginea t.v.-ului.

R: a, si inainte de toate, va rog, daca ma vedeti pe strada sa nu strigati dupa mine(pitigaiat)”hei, uite boschetu.."..va rog frumos…

Melodia se da usor incet..

S1:misto!

R deschide o cutie de bere sa faca zgomot.

S2:ssssst!

R:scuze!

Melodie...

S2: ai crede ca...

R deschide o punga de cipsuri si incepe si mananca zgomotos…
S3:sssssssssst!

R:scuze!

Liniste, melodia s-a oprit de tot!

S3(spre r): da-l mai tare!

R se intinde si da t.v.-ul mai tare.sta linistit si fumeaza.
Ii suna telefonul…tresare…raspunde

R:alo?..a, salut(se ridica si incepe sa se plimbe)..da, uite sunt la un spectacol de teatru..a, nu, de data asta si joc..tocmai intepretam..un boschetar(rade)..a, nu, ajung abia pe la 10...nu ma astepta, bine te pup iubi, ai grija..si eu..pa, pa!
(catre public):ma scuzati!(se aseza. Ii suna iar telefonul. raspunde, mirat): alo, da?

s1: am si eu o rugaminte….

R:da, spuneti!

S1: ai putea te rog sa iti inchizi telefonul?

R:de ce?

S1: ca noi incercam sa ne uitam la t.v!

R(il cauta din priviri, il gaseste):aaaa, scuze, tu erai…bine, hai ca-l inchid…

S1:bine, merci!

R: pentru nimic…mai vorbim..te pup

S1:pa!

R:pa!

R se aseza.iar suna telefonul..

R(se ridica) ce piz...(.telul se opreste.)

R:a, era doar bip!(se aseaza)

Liniste…

S2: da-l mai tare!

R da t.v.-ul mai tare.

S1(fumeaza linistit): misto!

S2: nu mi se pare!

S3(se ridica agitat): da-i, rupe-l, nu-l lasa ma, da-I in falca!

S1(ganditor)misto, chiar misto!

S2: hai pupa-l, pupa-l, hai ma pupa-l!

R schimba canalul…

S3: auzi, dar sare si piper nu pui?

S1: ce sare, ce piper? Tu nu vezi ce peisaj fain e acolo? Ce-ti mai trebuie sare?mie imi ajunge marea, e destul de sarata…soarele, plaja…

S2:asa eram si eu de mult..singura..mult prea trista…parca totul era negru-n jurul meu..plangeam prea mult..

R schimba canalul..

S3: ce pot sa spun? Casa de piatra, copii de caramida, ce vor ei!

S1(se ridica si merge usor inspre t.v. . excitata):………………

S2(merge inspre t.v.): porque mi amour? Porque?(continua in spaniola)

Intre timp si s3 merge la t.v. si se aseaza langa s1 si s2..

R schimba canalul..

S1: iar e tampita aia la t.v.?

S3: dar nu era retarda, de ce-au inchis-o?

R schimba canalul..

S3: da-I inapoi ca era basescu…

Liniste..

R: ma mananca "puricii"…

S3: bai, mi-ai dat si mie purici sau mi se pare?

S1(ia un bat si se scarpina pe spate)..s2 la fel..

5 secunde liniste(eventual r numara tare cele 5 sec, dupa care le da startul)

s1(se ridica si incepe sa danseze): hai denisa, prinde miscarea..

s2(se ridica si danseaza in cu totul al ritm)

s3(trist): bai, pe o melodie ca asta voua va arde sa dansati? Mie imi vine sa plang!

R schimba canalul..

S1( se aseaza): ah, grasimea asta….

S2(se aseza): ma bucur ca esti realista!

S3 cere de la un spectator o gura de cafea..

S1: fa-mi si mie rost de o tigara!

S2(catre r): cat e ceasul?(r raspunde) Mai jucam mult, ca eu trebe sa ajung la doctor..

S3 kiar daca in bar nu se bea bere, el insista sa ceara de la public o gura de bere.

R: auzi, dar de ce nu iei de la mine? Profiti ca joci in "purici" si vrei sa bei?

Pauza + melodie…

S1,s2,s3,r tipa pe rand pe melodie dupa care fiecare incepe si monologheaza(legat de amintirile pe care le au pe melodie, etc).

Se opresc si toti de-odata pun cate un deget pe ecran si spun pe rand: "purici"!

S2: bai, voi ati observat ca asta a schimbat canalul?



sfarsit.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!