poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3544 .



copilul de plastic
scenariu [ Teatru ]
--

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [copilul1617 ]

2005-08-24  |     | 



Copilul de plastic
(unele persoane ar putea considera unele scene din aceasta piesa vulgare, eu spun ca este o simpla relatare a scenelor jucate in viata)


Décor:Pe fundalul din lemn sta legata in partea stanga o fata cu hainele rupte, vanata, aproape moarta(f_1:)legata cu o cravata de gat. In mijloc o masa cu doua scaune fata-n fata. In spate, in semicerc, patru scaune cu 4 sfori pregatite pt. Spanzuratoare.in dreapta o usa alba.in stanga este Cel din stanga si Cea din stanga. Putin mai in dreapta,Copilul, care se joaca cu un ursulet.
Personaje:-el(cel de pe scaun)
-fata 1(f1)(=iubirea)
-fata2(f2)(=pacatul)
-fataR(fR)(=credinta)
-fata3(f3)(=tristetea)
-fata4(f4)(=nebunia)
-fata5(f5)(=speranta)
-calugarul(cel din sala.­­)
-copilul
-o persoana
-tamplarul
-cel de la usa(care pe durata piesei tot ciocane la o usa)
-cel din stanga
-cea din stanga


Actul I,scena I

Se ridica cortina.Tamplarul sta undeva in stanga si munceste la ceva din lemn. Pe durata piesei bocane din cand in cand.el intra dintre spectatori,trist si li se adreseaza retoric.are o cravata la gat. Pe masa o lampa.in partea dreapta, imbracata in alb, sta f5 pe un scaun)
El:tu esti fericit?...tie iti place viata asta?...mai are rost sa traim?...merita sa ne chinuim atat?...dar tu, spune-mi, esti fericit?...tu iubesti?...crezi ca esti iubit?...care e sensul sa traim?
Ajunge pe scena
El(catre public):sa nu-mi spuneti ca viata e frumoasa...sa nu-mi spuneti ca merita sa traim...sa nu-mi spuneti ca iubirea e scopul...imi puteti spune sa ne sinucidem...imi puteti spune ca ma urati,da..dar sa nu-mi spuneti ca iubirea e scopul!
Se lasa cortina

Scena II
El(catre f_1): Ah, Doamne cum am ajuns!Sa vorbesc singur!Si sti ingere ce ma-ntreb?Auzi, auzi ma-ntreb!Sti de ce ma-ntreb?Sa fiu sigur daca mai aud,daca nu mi-a mancat cineva urechile, sau daca nu mi-a ramas un sunet blocat in timpan,un sunet ce trebuia auzit.Dar sti de ce ma mai intreb? Tu, cel de langa mine,sti de ce ma mai intreb? Pentru ca tu nu ma intrebi, pentru ca tu nu imi canti...sigur ca tu nu imi canti si vreau sa ma auzi si tu cum ma intreb. -auzi? m-am intrebat. -aud! mi-am raspuns. ... eu va aud, pasarilor, si pe tine ingere! Auzi, ingere, te aud! Hei, ingere, ssst..auzi!
F_1: ce sa aud?
El:ce s-auzi?(plictisit):sa auzi cum imi bate mie inima din piept, cum bate sa iasa sa vina la tine sa te spanzure! Sa te sugrume de ciuda si de suparare c-ai calcat-o pe nedrept in picioare.
F_1:(ironic): spune-I sa stea locului.(trista): nu mai are ce omori.
Trece o persoana se uita la ei, rade si pleaca mai departe.
El: binenteles ca nu are. Curva fara suflet.
F_1: nu eu am gresit.iti spun, nu eu am gresit.
El:(tipa):nu tu ? oi fi gresit eu, te pomeni?
F_1: nu eu, iti spun.
El: nu tu?(calm): nu tu?………………………………………………………………………………………

(se aseaza pe scaun. Mediteaza): nu tu ai gresit spui? Oi fi gresit eu? Oi fi gresit eu Doamne ca tu mi-ai distrus sufletul? Probabil e vina mea.(se ridica) da, e vina mea.si acum stau si sufar . Intr-adevar, trebuie sa suport consecintele daca eu am gresit. Sa le suport? Mi-au ajuns atatea zile de chin, de nopti nedormite. Mi-au ajuns atatea foi scrise in zadar, atatea ganduri negre transpuse pe foaie. Am stricat foile degeaba. Uite ce fac cu gandurile inchinate tie!(ia foile de pe masa.citeste de pe ele)”Pe ochii mei te plimbi tu, eu, iti vad si-ti simt doar talpile”(o rupe),:”iti vad aripa de departe si ma gandesc la cum ma va mangaia ea”(o rupe),:”stiu ca inima mea face parte din tine”(o rupe),:”ura? Ce-I aia ura? Ma-ntrebi ce-I aia iubire? Ce simt eu”(o rupe)(catre ea):m-am inselat, ura e defapt ceea ce simt eu acum. Eu te urasc. Eu nu te-am iubit niciodata. Tot ce a fost scris pe aceste foi, a fost scris intr-o stare de betie datorata impresiei de iubire. Mi-am murdarit mainile degeaba din cauza ta. Uite ce fac cu( se urca pe scaun) finta dedicata tie . uite ce fac cu inima dedicata tie.(isi pune streangul) uite ce fac cu iubirea ta! (il strange) adio(tipa) adio iti spun, scumpa mea iubita, scumpa mea curva.(sta sa sara de pe scaun. Numara):1...
F5:pot sa spun si eu ceva?
El: tu sa taci!(continua)...2
..(apare f2)
F2:(se suie pe scaun lange el si ii da jos streangul):3.
Incepe o melodie. F2 il ia de mana , il coboara de pe scaun, il saruta, il intinde pe jos, iar il saruta, se intinde peste el, ii da cravata jos, ii da camasa jos. In timpul asta:
F2:ce faci, te sinucizi?
El: vreau sa uit .am suferit prea mult in viata asta ca sa mai stau pe-aici.
F2:vrei sa uiti ca exista iubire pe lumea asta,vrei sa uiti ca se poate suferi din aceasta cauza?vrei sa te ajut sa uiti?
El: (banal):nu se poate asa ceva! Termina cu prostiile!
F2: ba se poate, si inca foarte usor.pentru asta am fost facuta.(se ridica si merge la f_1:)
F2: Iubirea este o mare pedeapsa de la Dumnezeu.Dumnezeu a fost un egoist. Vrea iubirea doar pt. El. Eu nu I-o dau.(o mangaie):iubire?ah, luati iubire.(o saruta) eu omor iubire si eu ii dau viata(se aud numai soapte).trupurile se freaca unul de altul si iau foc, odata ajunse foc, trupurile raman foc si ard incontinuu, doua trupuri-un foc(continua sa o mangaie,sa se sarute)hai sa ardem vinovatii, cei care inchid ochii la vederea lui.(scoate un cutit, se joaca cu el pe trupul lui f_1. Sunetele se aud din ce in ce mai tare, ea vorbeste din ce in ce mai tare)hai sa pedepsim vinovatii credinciosi, sa-I omoram pe cei care nu stiu ce-I aia iubire.(catre f_1)mori!(suntele se aud in continuare foarte tare. Curge sange din f_1:)
F_1:(trista) iubirea-I moarta de mult!(sunetul se opreste brusc. Incepe un cantec lent)
F2:(calma, ragusita)mori!
F_1 pleaca usor capul.moare.
F2 merge inapoi la el,se joaca cu cutitul pe corpul ei.partida de dragoste si dialogul se desfasoara foarte incet. El spune replicile calm.
F2: Trupurile ne-au fost date pentru a fi folosite. Trupul e cel mai de pret lucru pe care-l-am primit. Ah, ce bine-I sa te poti folosi de el. Cat de frumos e sa uiti tot ce ai intr-o clipa de placere. Pacatul asta e scaparea noastra. asta-I iubirea care duce la cer... acum e timpul sa te fac pe tine sa iubesti in felul meu.
El: cum?
F2: uiti, pur si simplu uiti.(se intinde pe el) Mai intai renunti usor la carpele astea, apoi incepi sa te gandesti la cat de minunate vor fi urmatoarele clipe, (il mangaie)apoi incerci sa te gandesti numai la mine, apoi incepi sa faci dragoste cu mine(sunt aproape goi) apoi faci dragoste cu mine. In timpul asta te gandesti numai la cum sa ma faci pe mine sa ma simpt mai bine . acum realizezi ca trupul tau este facut numai pentru a ma face pe mine sa ma simt in al 9 lea cer.
El(mecanic repeta):sa te fac pe tine sa te simti bine, sa te aduc pe tine in al 9 lea cer.
F2: sa ma iubesti.
El:(se opreste putin din mangaiat)sa te iubesc?
F2:(continua sa-l mangaie) da, sa ma iubesti asa cum n-ai mai facut-o pana acum. Ma iubesti?(se opreste)(porunceste) Spune-mi ca ma iubesti!!
El(insetat): da, te iubesc.
F2:tu esti facut pentru mine, eu sunt facuta pentru tine, trupurile noastre sun facute pentru a pacatui. Acum pacatuim. Vrei sa cadem in pacat?
El: vreau!
Trece o persoana , se uita,se mira, rade si pleaca.
F2: atunci inseamna ca trebuie sa cadem in pacat. hai sa ne bucuram de carnea primita, sa savuram din gustul dulce al pacatului. Hai sa ne iubim iti spun. Ma vrei?
El: da te vreau, te vreau toata , fiecare bucatica din mine te vrea .
F2:(isi da pelerina jos):atunci ia-ma.
F_1:(urla):nu, pleaca de langa el.(se zbate. In timpul asta ei continua cu mangaieri. )
F_1:(catre el)nu vezi cine e, nu vezi ce vrea de la tine?
F2(catre el) spune-mi ca ma iubesti!
F_1:: nu, el pe mine ma iubeste. El se gandeste la mine. El pe mine ma vrea.
El(catre f2):te iubesc!
F_1:(scoate un urlet catre plans):nu!
F5 isi lasa capul in jos.
F5:parca-i uitat ca exist...
Calugarul: lasa-I sa sufere.(are un ursulet in brate pe care il mangaie)
F2:(scoate un sunet de placere):uite asta inseamna iubire. Acum primesti si tu iubire, eu(accentueaza “eu”) te iubesc, nu(arata catre f_1:) ea. Am sa te fac sa zbori mai sus decat se poate. Uite , buzele astea or sa te arda si mainile astea or sa-ti sfasie orice urma de inima din tine, iar cu limba asta o sa-ti pun in loc numai o bucata de carne din mine.
El:(rade vinovat, incantat) imi place!
F2: asa-I ca simti cum iti fuge sangele prin vene?
El: simt cum plutesc usor...si parca vad o lumina puternica in fata ochilor si...
F2: ingerul nu-l vezi?
El: il vad
F5(plangand): e un demon prostule!
El:(catre f2) ingerul asta esti tu! Vai , da ce caldura placuta simpt, imi arde tot trupul acum, iar puterea mea a disparut. Sunt mort? Sunt in rai?
F2(razand ironic): esti in rai alaturi de mine.
El: doamne, cat te iubesc. Unde erai? Ah, doamne, cum mi-ai ascuns tu asemenea placere?Intr-adevar esti un egoist!
Calugarul: nu rosti numele Lui acum.
El:doamne, dar ce frumos plutesc... si ma inalt tot mai tare, si ma inalt, si ma inalt(tot mai tare., tot mai incantat)...si(urla)ah, si cobor inapoi(epuizat).
F2: ah, si asta nu e tot. abia am inceput.
El se Intinde pana la masa si ia pixul si o foaie. Incepe si scrie.
El:am descoperit in sfarsit ce-I iubirea. Nu stiam ca(cu f2 la unison) in viata se poate atinge cerul cu toata mana. (doar el):trupul asta pe care Il vad acum e total diferit de ce vedeam inainte. Trupul asta e o bucata excitanta de carne si carnea asta e numai buna de devorat. Ah, iubesc in sfarsit. Ah, traiesc.(urla)traiesc!(o ia in brate pe f2) multumesc iubire!
F2: eu iti multumesc copil prost!
El isi pune cravata.
El se duce la f_1:. O ia de par si ii ridica capul:
El:vezi proasto ca te-am inlocuit? Vezi, acum iar iubesc, dar acum primesc iubire.
F_1:(trista) lasa-ma copile!
El:(ii da drumul. Se intoarce cu spatele):copil spui? (rade) ai in fata ta un barbat, un barbat care a invatat cum se iubeste.(urla)iubesc, da iubesc.(fuge la f2.brutal) hai sa ne iubim.
F2: hai.
El:(o intinde pe jos)uite vezi, iubesc(urla de placere) si sunt iubit si dau iubire si primesc iubire. Vai daca-ai sti ce-ai pierdut, daca-ai sti ce superb e. doamne, dulce-I carnea.
Calugarul: nu pomeni numele Lui, prostule.
El:vai, am atins perfectiunea, merita sa mor acum. Hai sa ne sinucidem, iubito, hai sa murim acum pana nu e prea tarziu. iti spun eu ca asemenea perfectiune n-o sa mai atingem noi!
F2:(calma)rabdare prostule ca avem timp. De ce vrei sa mori acum? Ti-e frica ca o sa ma pierzi si pe mine? Stai linistit ca eu nu iti dau drumul asa de usor.acum cand ai pentru ce traii? Asta-I singurul lucru bun in viata:pacatul. Fapul ca putem pacatui in halul asta, ca putem obtine o placere asa de mare ca cea data de sex este cel mai frumos lucru.
El: intr-adevar! Merita ... . Spune-mi!
F2: te iubesc.(scoate un urlet de placere)
Se aude un tunet, palpaie becul, fulgere.ei stau intinsi. El in spatele ei,se face intuneric.(ca si cum ar fi trecut o lunga perioada)
El: ingere scump, zbor.hai sa ne sinucidem iti spun!
F2(se intoarce cu fata la el):nu inca.
El(se sperie, urla)
F2:intai trebuie sa-ti distrug sufletul.(se aud iar multe sunete, persoane vorbind)
El isi ia cravata de la gat.
El: vrei sufletul meu?(ii pune cravata lui f2) am sa-ti dau sufletul meu, tarfa, dar mai intai il iau eu pe al tau.(o ridica. Ea nu mai poate respira. Pune mainile pe cravata, incearca sa se elibereze. El o taraie dupe el)
El(trist) uite ce s-a ales de iubirea mea, uite ce se alege de iubirea ta.(o duce la zid) trebuia sa ma lasi sa mor cand am avut timp. Mi-ai irosit timpul degeaba. Am crezut in tine, am crezut in iubire, am crezut.(plange) uite ca si tu trebuie sa platesti. Numai de iubire n-am avut eu parte Doamne.(se uita in sus) uite, vezi ce ma pui sa fac? Iti place?(catre f2): iarta-ma.(o leaga de zid)iarta-ma Iudo! (O sugruma. Ea moare incet.)
El merge intr-un colt la un dulapior si isi ia alta cravata.
El(mergand inspre masa):moarte voua si celor ca voi. Nu mai vreau nici o urma de iubire. Nu-mi mai trebuie iubire.ah, mama unde esti?doar tu puteai sa ma alini.(se aseaza). Mama scumpa, te iubesc(isi ia capul in maini. Plange.).viata asta mizera nu-mi acorda nici macar dreptul la iubire.nu-mi acorda dreptul la iubire.(incepe si scrie) Se naste un prunc, un copil micut, O viata... O posibila viata. Biata mama, ce chin, cum urla! se naste pruncul si tipa ingrozit, urla la mama lui:-mama, de ce m-ai nascut?Apoi moare. Fericitul prunc! Mama plange, ea nu stie ce fapta mareata s-a intamplat, ea nu stie ca pruncul era destinat unei vieti moarte! Acum e inger...
Trece o persoana, se uita la el,se mira, rade si pleaca.
El: nu era mai bine sa nu ma nasc?(se ridica) nu-I nimic, se rezolva si problema asta.(se duce catre scaun). Iubirea asta infecta duce la orbire, orbirea asta infecta duce la sinucidere.(se urca pe scaun)
F2:(rade):oricum nu esti singurul care moare din cauza iubirii.
El(f.trist):intr-adevar, nu sunt singurul, nu sunt ultimul.e timpul sa spun adio vietii asteia mizere(isi pune streangul la gat).Viata-I grea si eu nu sunt cel care are de gand sa-I tina piept.Care mai e rostul sa traim te intreb(se uita in sus). Are vreo-un sens sa ne chinuim atat?
Calugarul: prostule, iubirea e scopul.
El: ce? Iubire? Iubirea e clauza pierduta.adio, adio iubire, adio lume! 1...
F5:(trista) vreau si eu sa spun ceva.Pot sa spun si eu ceva?
El:tu sa taci? Cine mai are nevoie de tine? lasa-ma sa scap.2...
Se aude fr cantand o muzica bisericeasca.
fr: e pacat sa faci asta!
El(se uita in jur, mirat) cine-a spus asta?
Fr:eu am spus asta! Da-te jos si asculta-ma!(il ia de mana si il da jos)
El: ce e pacat?
Fr: sa iti iei viata pe care ti-a dat-o Dumnezeu. Numai El are dreptul asta.(se aseaza in genunchi.il trage dupa ea. El se aseaza mecanic)stai.
El:care viata?asta numesti tu viata? Sa se spele pe cap cu viata asta!
Fr: nu vorbi asa in fata Lui! pocaieste-te pana nu e prea tarziu!
El: si de ce sa ma pocaiesc? Ce inseamna sa ma pocaiesc?
Fr: sa iti ceri iertare pentru tot ce ai facut si sa asculti de poruncile Lui!
El: am facut asta intr-o vreme si El cu ce m-a rasplatit? Mi-a distrus iubirea, mi-a distrus viata!
Fr: nu a fost de ajuns ca doar te gandeai la el. De iubit, tu iubeai pe altcineva. Pe El L-ai negat.trebuia sa te rogi si sa Ii slujesti sa-I dovedesti ca Il iubesti.
El: dar m-am rugat. Uite, ma rog si acum daca e nevoie, numai sa imi dea o dragoste adevarata.(incepe cu ochii spre cer) Ajuta-ma Doamne si voi cei ce ma priviti si ma plangeti, ajutati-ma sa fug,
sa-mi prind din urma regretul si sa-I spun ca-mi pare rau. Aruncati-mi o mana sfanta sa ma prind de ea sa am trei maini... curate. Mai dati-mi, va rog, daca nu cer prea mult, ingerul inapoi(arata spre f_1,f_1 ridica usor capul si se uita spre cer), fr:iertati-l...el nu-I o alta Eva, nu-I un alt Lucifer.
el doar regreta.
..Dati-mi si o limba noua si dinti de lapte sa nu musc si sa-I spun mamei ca am iubit-o.Dati-ma inapoi. Ma vreau inapoi, un copil de trei anisori. Asa-I ca nu cer prea mult,Doamne?
Trece o persoana, se uita mirata, rade si pleaca.
Fr: crezi ca atata rugaciune e de-ajuns? Cu o floare nu faci primavara! Trebuie sa te rogi zilnic, sa te rogi in fiecare clipa a vietii tale ca sa capeti ceea ce e bun pentru suflet. Trebuie sa te calugaresti!
Calugarul: are dreptate!
El:si ce-o sa primesc in schimb?
Fr: o sa primesti dragostea Lui, dragostea sfintilor. O sa primesti un loc in Rai!
El:(foarte plictisit isi ia cravata de la gat): nu multumesc. Eu vreau dragostea unei femei. Eu vreau sa ma tina in brate si sa ma mangaie
…………………………………………………………
Fr: ceri prea multe! Lui nu-I place asta!
El(ii pune cravata) tocmai de-asta nu-L plac nici eu pe El! Ca nu-mi da voie sa am o fiinta cu care sa-mi impart pana si trupul.(o strange)
Fr:(speriata) dar ai voie sa faci copii!
El:(nervos)multumesc, eu nu vreau copii, eu vreau ursuletul meu si-atat!
O leaga de cruce.
fr (inainte de a muri):criminalii sunt aspru judecati! pocaieste-te copile!
El:(dupa ce o omoara se suie pe scaun)auzi la ea, sa ma calugaresc. Sa nu am eu parte de mangaierea unei femei. Singura mangaiere sa fie mana aspra a staretului. Nu multumesc. Da-o dracu' de viata monarhiceasca, prefer sa nu mai traiesc deloc decat calugar.1...
F5: te implor asculta-ma si pe mine!
El:2...
Se aude f3, trista,
F3:oare cum o fi?
El(mirat): a spus cineva ceva? Cine a vorbit?
Apare f3.
F3:oare cum o fi?(sparge cele doua becuri pentru a face intuneric)
El: cum o fi ce?
F3(se apropie de el): cum o fi clipa in care sfoara te strange de gat si nu mai poti respira din aerul asta putred?
El: nu stiu cum o fi, dar sigur mai bine decat e acum.
F3: mai bine?(rade).(serioasa,trista) vrei sa spui mult mai bine.
Sfoara aia e drumul nostru spre rai.
El(mirat): al nostru?
F3(se suie pe scaun langa el):al nostru, copile. Vreau si eu sa vin cu tine. Ma iei cu tine?
El(trist): du-te si cauta-ti alta sfoara, nu incapem amandoi aici.
F3(se duce spre masa):a trecut deja mult timp, dar a trecut degeaba. Inca mai am intipariti in minte ochii tai plansi.
F_1:(ridica usor capul): oare e prea tarziu pentru iertare?
El(coboara): sigur e prea tarziu.(se indreapta spre masa). Innebunesc incetul cu incetul si(amandoi iau o foaie de pe masa si citesc de pe ea.el impreuna cu f3):picioarele nu mai tin cu mine, de parca as fi(doar el) un batran alb si palid.(o mangaie pe f3 pe cap) asta sunt defapt, un copil batran.ah tinerete unde esti?...
F3(continua): suflet trist, suflet mort sau fara suflet...
El:...atat mai pot spune despre un fost tanar.atat despre un fost tanar.
F3: atat.
El:(merge la celalalt scaun si isi aprinde o tigara.calm):de unde stiai versurile?
F3:le-am mai auzit de mai multe ori pana acum.
El: de unde?
F3:de la tine, dragul meu, de la tine. Am obiceiul sa te ascult dupa ce le scrii si tu ai obiceilul sa mi le citesti.
El:nimanui nu I le-am mai citit pana acum.(ganditor)in afara de ei(arata spre f_1:)
F3: a fost deajuns.
El:cine esti?
F3:(isi aprinde si ea o tigara):eu cine sunt?(ganditoare):e greu de spus.chiar asa defapt: cine sunt? dar tu, tu cine esti?
El:eu sunt cel care se face vinovat de moartea iubirii.(arata spre f_1:)uite-o, iti place?eu am omorat-o, pardon, eu am creat-o.
F3: de ce?
El: ea e iubita, pardon, a fost iubita mea.nici nu sti ce greu mi-a fost cand am descoperit ca e timpul sa moara.
F3:sa moara? De ce?
El: drept razbunare! Am iubit-o prea mult incat ura(accentueaza ura)de dupa, sa nu fie atat de mare.(trist)a incetat sa ma iubeasca de mult.(vesel) dar au fost si clipe superbe in care eu o tineam in brate in fata mea si stateam asa ore intregi, fara sa ne spunem ceva, fara sa facem ceva, doar o tineam in brate.aveam si un ursulet. Era simbolul iubirii noastre. Trebuia sa avem grija de el, asa cum trebuia sa avem grija de iubirea noastra.de atunci ne spuneam unul altuia”copilu'” ,pentru ca eram niste copii care se jucau cu o biata jucarie:iubirea. (trist) dar ea ,la un moment dat, s-a plictisit de ursulet. Atat de mult si-l dorise si se rugase de mine sa il dau incat s-a plictisit foarte tare de el si l-a aruncat. Stiu ca in ziua aceea, cand ursuletul a fost aruncat de tot, ca am stat toata ziua unul in bratele altuia.stiu ca eu voiam sa-I mangai aripile, caci ea era ingerul meu, dar ea m-a oprit...mi-a spus, tin minte, uitandu-se la mine ca iubirea are nevoie de sacrificii. Eu chiar ii spusesem de multe ori, sa ne sinucidem atunci cat mai aveam timp, cat iubirea era maxima. Intotdeauna m-am ferit de clipa aceea. (dupa o pauza) tin minte...tin minte ca(pauza)...i-am luat trupul in brate si-am adormit...da, am vrut sa fie despartirea cat mai putin dureroasa...parca stiam ca va pleca, dar n-am intrebat de ce.cand(pauza), cand m-am trezit, ea plecase. In noaptea aceea visasem ca eu eram un copil, iar ea un ursulet cu care ma jucam.da, ingerul meu era un ursulet cu care ma jucam. Ma trezisem brusc cand ursuletul mi-a spus: puti, puti a mort. De atunci, tot visez in fiecare clipa ca tin ingerul in brate(intinde mainile)incat adesea ma trezesc cu mainile intinse, amortite.
F3:da, trebuie sa recunoastem, putim a cadavru, putim a om, de-aia nu ne iubesc ingerii.
El: cand ploua, eu stiu ca ei vor sa ne spele cu lacrimile lor.
F_1: tu ai gresit.
El(catre f3): iti spun, daca ne spanzuram atunci, totul se termina frumos. Intotdeauna mi-a fost frica de clipa asta. De clipa in care voi suferi ca am pierdut-o.
Calugarul:e vina ta, copile.
F3(aratand spre f2):da ea cine e?
El(rade trist): ea e ursuletul defect, prost croit.
F3: ursuletul pe care l-au stricat altii?
El: pe ea au stricat-o ingerii. Acest inger a gasit scaparea in pacat. (merge la ea): acest trup m-a facut sa visez inutil. (rade)dar mi-a placut la nebunie.(se duce in spatele ei) imi aduc aminte cum (o mangaie pe durata intregului monolog) ii mangaiam parul (ii mangaie parul)...(trece In fata ei si o saruta pe ochi)..buzele ei carnoase(o saruta) le-am simtit pe buzele mele de mult uscate.gatul asta al ei,(trist) acum vanat, l-am magaiat cu o dorinta de nedescris.l-am sarutat de jur imprejur si parca imi venea sa-l mananc.apoi urmau sanii astia doi, de care m-am indragostit din prima clipa cand I-am vazut. Si pe ei ii mangaiam minute intregi numai cu un deget pana cand o incalzeam la maxim, apoi ii prindeam cu toata mana si ii tineam acolo strans. Treceam apoi la abdomen si la buric. Pana si buricul ei m-a facut sa ma gandesc la multe lucruri.(f2 gafaie de placere, el continua cu limba) si stiam ca ei ii place si imi placea si mie.apoi continuam sa cobor inspre organul…
F3(nervoasa):opreste-te ca n-am chef sa-ti aud aventurile tale erotice. Eu doar te-am intrebat cine e ea, nu te-am pus sa-mi descri ce faceati voi, cum faceati si cum te simteai tu.
El:apoi faceam dragoste cu ea(se lipeste strans de f2)in clipele alea uitam ca sunt eu, uitam ca existati voi.
F3:si ce s-a-ntamplat?
El:am ajuns la orgasm!
F3:nu asta te-ntrebam. Ce s-antamplat de ai renuntat la ea?
El:(ii ia capul lui f2 in mana,vorbeste cu ea,ii reparoseaza,):ca oricare alta, a vrut doar sa profite de mine. A vrut sa ma distruga. prin pacat credea ca ma face sa fiu doar al ei. Si eu n-am vrut sa ma ascund dupa deget. Caci in fond acest act, actul de a face sex, sex nu dragoste, pentru mine a fost doar un mod de a ma face sa uit de ce-am pierdut.
F3(trista):stiu cum e, crede-ma!
El: totusi si acum ma intreb daca nu era mai bine sa o pastrez, sa ma dedic ei total, sa faca ce-o vrea cu mine. Cel putin ma controla ea, ma impiedica, Imi interzicea chiar sa am propriile mele ganduri de tristete, de ura.
F3: pacatul nu e o solutie. La un momentdat te saturi!
El:totusi prin pacatul carnal poate putem scapa(o scurta pauza):apoi a intervenit ea(arata spre fR):
F3:ea ce-a mai vrut?
El:ea era total opusa precedentei. Ea era o sfanta. Poate ca daca o lasam sa incerce sa-mi arate calea cea buna, reusea. Dar parea plictisitor sa ma fac calugar.prefer sa ajung in iad, dupa cum spunea ea, decat sa am o viata total monotona ca cea de calugar, in care tot ce am, sa-I dedic lui Dumnezeu.
Calugarul:gresesti copile, gresesti!
El:(trist)daca deveneam calugar nu puteam sa am ganduri legate de dragoste, caci singura dragoste trebuia sa I-o acord lui Dumnezeu.
F3:(calm)si ce s-a-ntamplat?
El:eh, am alungat-o din mintea mea, inainte ca ea sa apuce sa-mi bage in cap porcariile legate de singura noastra misiune, de pacatele pe care le facem.
Fr:pocaieste-te copile, pocaieste-te!
El:auzi? Numai asta imi spunea!(ganditor) Totusi ma calugarisem in mintea mea pentru cateva clipe.
Calugarul:(sictirit) n-a fost de-ajuns.
F3:astea au fost toate gandurile tale?
El:(trist)mda, fiecare dintre ele mi-a promis cate ceva, fiecare dintre ele m-a facut sa simt ceva, dar n-a fost de-ajuns!
F3:(trist) si pentru asta le-ai omorat?
El:(trist) aha!
F3(isi indreapta mana catre cravata lui. Ii ia cravata):iar cu mine ce se va intampla?(f3 isi pune cravata)
El: acelasi lucru.(strange de cravata. O ridica)
F3:de ce? Sunt prea trista nu?
El: mi-ai trezit prea multe amintiri care ma dor!(o leaga.)
F3: viata toata e prea trista. Merita sa murim.
El: asa e, dar eu prefer sa ma sinucid singur,nu sa-mi impart sfoara cu tine!(o omoara).ne intalnim acolo sus,sau mai bine spus jos, la caldurica!
El( se indreapta inspre scaun):vai, acum mai mult ca oricand imi doresc sa mor. Cat am iubit eu in viata. Cat de mult m-am sacrificat eu pentru iubire. Nimeni nu m-a iubit cum a trebuit, nimeni.
F_1:(incet)eu te-am iubit, dar tu ,copil fiind, n-ai stiut sa ma pastrezi!
El: eu am fost cel care a iubit mai mult decat oricine in lumea asta.
F_1::(incet)n-ai stiut sa ma iubesti, copil fiind.
El: toata iubirea mea a fost in zadar, tot la ura si la suferinta a dus. (isi pune streangul) nu merita sa iubesti. Iubirea e in zadar.(si-l strange)viata nu mai are nimic de aratat. Mi-a dat cele mai grele lovituri, acum e timpul meu sa ripostez. Pentru ultima oara, adio!1...
F5:(disperata)trebuie sa ma asculti si pe mine!
El: e prea tarziu sa mai spui ceva!2...
Se aude un planset de copil si f4 cantand o melodie de leganat.el ramane socat. Priveste in toate partile.
El:ce se-aude? Se aude ceva? Ce se-aude?
Apare f4 cu o papusa de plastic in brate.el sta mirat pe scaun si priveste la ei.f4 merge incet, incet cu papusa in brate. Ii canta.
F4(catre el): uite, plange!
Se aud plansete de copil pe durata intregii scene.
El:cine plange? Eu nu vad nici un copil prin preajma. Cine plange?
F4:(ii intinde papusa)uite, el plange.
El:(calm. Se uita in continuare in jur) cum sa planga el ? e doar un copil de plastic!
F4: (se uita la copil incantata):nu, tu nu vezi ca e un copil? Uite-l. e copilul nostru...
El ramane blocat.se aud plansetele de copil din ce in ce mai tare.
El (se lasa usor in jos):copil? Am un copil? (Cade in genunchi in fata ei) am un copil la varsta mea?
Trece o persoana, se uita mirat, rade si pleaca.
El(intinde mainile) eu am un copil?(f4 ii da copilul.el il ia):ha, intr-adevar, am un copil!(copilul plange). Da' de ce plange? Gata, nu mai plange.(se aseaza in fund, cu el in brate).gata puiut.(se uita la ea) ce scump e!da de ce plange?gata, gata!(se opreste plansetul). Da de ce nu mai plange?(suparat)s-a stricat!hai plangi copile(zguduie papusa)plangi, plangi, n-auzi?plangi!(incepe iar plansetul) vai da' ce dragut e. uita-te la el(il indreapta inspre f4).da' de ce plange? Gata nu mai plange. Gata puiut, nu mai plange.ia uite ce plange!(catre f4)da' cum il cheama?
F4(rade):he, he, inca n-am apucat sa-I dau un nume!
El: dar ce varsta are?
F4(trista):nu stiu, e destul de vechi!
El(se ridica si merge inspre f_1:)uite, am un copil!iti place?
F_1::tu nu vezi ca-I din plastic?
Calugarul:lasa-l sa-si dea singur seama!asta-i scaparea lui!
El:e copilul meu.(merge la f2):vezi, am un copil. Il auzi cum plange?
F2(recalcitranta):nu plange, scheauna!
El: Plange dupa mama lui!(merge la fr)am un copil!e pacat ca am un copil?
Fr:(cu capul in pamant):nu-i pacat!
El (merge la f3)(trist.plange):am un copil. Un amarat de copil. Un blestemat de copil.(calm):de ce plangi?nu mai plange!gata, nu mai plange!(il arunca nervos)nu mai plange!(se opreste plansetul.)(calm):de ce plangi?
F4( ia papusa in brate):tatal tau te iubeste vezi? Da, tatal tau te iubeste, te iubeste.el e tatal tau. Te-am facut cu el cand ne iubeam. Da, ne-am iubit ca sa te facem.
Incepe iar plansetul.
El:(isi pune mainile la urechi).(incet)taci!(putin mai tare)taci!(foarte tare, urla)taci!tu n-auzi sa taci?(cade in genunchi)nu vreau sa mai aud nimic!nu mai aud nimic!taci!(plansetul se aude si mai tare):taci, nu mai plange!(se da cu capul de pamant)nu mai plange, nu mai plange taci!(plansetul se aude din ce in ce mai incet)(el sta in genunchi cu fata inspre public)(f.usor)nu mai plange! Eu te iubesc puiut. Copilul meu, eu te iubesc.
F4(ii arunca papusa):prinde-l!
El(n-oprinde, asteapta sa cada si o ia de jos.continua usor):eu si mama ta te iubim. Dar nu inteleg de ce plangi? Vai copilul meu, eu te iubesc!
El:mama ta te iubeste. Eu te iubesc. Tu de ce plangi?
El(se duce la f2)(el se aseaza in fata lui f2, intre picioarele ei, cu fata spre public.se uita le ea din cand in cand)(se leagana usor):iti place copilu'?e al nostru!eu il iubesc. Mai sti ce ne-am iubit noi pentru a-l face?uite ce a iesit din iubirea noastra. uite, el e rodul iubirii noastre! Asa e ca si tu il iubesti? In fond tu te-ai chinuit sa-l nasti, in semn de iubire fata de mine!
F2:eu nu te-am iubit niciodata si nici pe el.(incepe si se chinuie, urla sa scape de acolo)
El(lasa copilul jos):ei, lasa ca ai sa ma iubesti acum.(se face intuneric, se aude un urlet de la f2.
El:(dupa o vreme, in intuneric):nu scanci!
se face iar lumina
El(inchieindu-se la pantaloni.razand ironic):na, ca acum m-ai iubit!
F4 in timpul asta o tot necajeste pe f5.
El (se ridica.spre papusa): ea e mama ta, iart-o dar e cam suparata!oi fi uitat sa-I cumpar eugenii! Ei ii plac eugeniile.(merge la f_1:): vezi, ea e mama ta!da, ea chiar te iubeste!
f4 (ridica mana):eu sunt mama lui, eu sunt mama lui!
F_1:(trista, cu capul in jos): pleaca, pleaca acum cat mai ai vreme!
El:ia uite, e suparata! A, m-am certat dimineata cu ea din cauza ta. Dar oricum, taticul te iubeste.da, te iubeste, te iubeste!(merge la fr)uite, ea e mama ta!
Fr(nervoasa)du-te dracu'!
El: pe mama sa n-o intrerupi niciodata cand se roaga, ca se supara. O lasam sa se roage.(merge la f3):uite, mamica ta e trista din cauza ta! Tu esti de vina!
F3(cu capul plecat):hai moarte odata!hai!
El:da, e trista, vrea sa moara. O lasam sa moara!
F4(ridicand mana, de parca ar vrea sa raspunda la lectie): eu sunt mama lui!
El(indreptandu-se spre f4):aa, uite-o pe mama! Ai cunoscut-o pe mama? Uite ea e mama ta!(f4 il mangaie pe el)
El: nu mai plange!...
Tot continua asa cateva clipe. Se aud foarte multe plansete.
El (o impinge pe ea si tranteste copilul. Urla)gata nu mai plange!(ii da un sut copilului)tati te iubeste da, te iubeste! De ce plangi?(merge la f4. Ea sta intinsa pe jos si rade
F4(striga razand inspre papusa):noi te iubim!
El : de ce plangi?(ea rade) nu mai plange, eu te iubesc!eu va iubesc pe amndoi de ce plangeti?(isi da jos cravata.ia papusa.calm):eu va jur ca va iubesc !(ii pune cravata lui f4,ii da un picior papusei):voi nici nu stiti cat de mult va iubesc eu.
F4 rade.
El(o duce pe f4 la cruce si o leaga.ea rade)
F4(razand)si noi te iubim! Uite vezi e copilul nostru!
El: da e copilul nostru(o saruta, legandu-o de cruce): da, e copilul nostru! Eu va iubesc(nervos, o strange pe ea de gat): tu nu intelegi ca eu te iubesc?(ii da o palma):te iubesc(ea moare).(se pune in genunchi in fata ei.urla)te iubesc! Vrei sa fii nevasta mea?da eu te iubesc!(plange.ii ia picioarele in brate.canta) copilul si durerea, stau imbratisati...(se face intuneric. El se ridica.continua, mergand inspre scaun, se urca)...dar ochii lui respira, caci inca sunt curati...(isi pune streangul.rade, rade foarte tare)
………………………………………………………………………………………………………
Tamplarul(isi regleaza vocea ca sa-I atraga atentia)
El: ce vrei?
Tamplarul:mai am nevoie de un cui!
El(baga mana in buzunar si ii arunca un cui.razand):ia-ti un cui si baga-ti-l in cur! 1...ma voi spanzura. am un copil, da am un copil(canta)multi ani traiasca, multi ani traiasca...2...
Trece o persoana, se uita mirata, rade si pleaca.
El:...am si o iubita. (Urla)va iubesc.copilul meu si iubita mea, va iubesc!3!(se pregateste sa sara)
F5:pot sa spun si eu ceva? Te implor!
El(rade,o ingana)pot sa spun si eu ceva?pot sa spun si eu...(nervos)da spune(rade)cu totii vrem sa spunem ceva!
Calugarul:ai lasat pe cineva in urma.
El:da? Pe cine? Zi repede ca ma grabesc, ma asteapta nevasta-mea sa-I duc eugeniile!
F5: nu poti muri (pauza).(in timpul asta Tamplarul ridica crucea la care a lucrat si merge si o monteaza in décor)speranta n-ai omorat-o!(face un pas, streangul se rupe, el cade in genunchi)(sacadat) : speranta...n-am... omorat-o
Se lasa cortina!

Actul II

Totul e la fel.in fata crucii proaspat montata stau ce doi: el si f5, imbracati in alb, se tin in brate.el mai are totusi o cravata la gat.
Calugarul (merge inspre scena): ai inteles copile?
El:iubirea este doar o iluzie. Speranta e adevarata iubire.(se saruta)
Trece o persoana, se uita mirata, rade si da sa plece.(se aud rasete)
Calugarul( se enerveaza si arunca cu ursuletul dupa el):de ce razi?
O persoana: tu nu vezi ca e doar un copil de plastic?
Se face intuneric. Reflectorul se pune pe cel din stanga, pe cea din stanga, pe copil si la sfarsit pe cel de la usa.toti au cate un ursulet in mana.
Cel de la usa bate in continuare. Se aude din ce in ce mai tare.
Se deschide usa.
O voce: ai venit? De cand te asteptam.
Cel de la usa NU intra. Se pune reflectorul pe ursulet.
El:vroiam sa-ti spun ca nu mai vin, caci mi-am gasit ursuletul.
Se lasa cortina.
Trece o persoana, se uita mirata la public, rade:ha,plastic! (si pleaca).




Sfarsit.

De:Mircea Leonte
e-mail:[email protected]
tel.:0746994998 nov.2004

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!