poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 5193 .



Despre albine si alti monstri
scenariu [ Film ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [parvati ]

2005-08-12  |     | 






PERSONAJE: PROFESOARA DE REGIE, 55 DE ANI
CLARA , 22 DE ANI
ZORIA, 23 DE ANI
CHIRA, 22 DE ANI
ANDREI, 30 DE ANI
TARANTINO, 28 DE ANI
PROSTITUATA, 25 DE ANI
UN BARBAT , 55 DE ANI






SECVENTA 1, EXTERIOR STRADA, NOAPTE
Prostituata sta sprijinita de un stalp de iluminat. Isi scoate un pantof si il scutura. Se apleaca sa incalte pantoful. Un barbat apare din spatele ei, o apuca de par. O tranteste cu spatele de stalp.
BARBATUL
Ai crezut ca nu te gasesc? Te gasesc si in gaura de sarpe, tu’z Dumnezeu matii de panarama!
Femeia , dupa o clipa in care nu face decat sa il priveasca uluita, il loveste cu geanta peste ochi. El isi duce mana la fata sa se apere. Ea se smuceste si o ia la fuga. Barbatul, frecandu-si tampla ranita fuge dupa ea. Se impiedica si cade pe trotuar. Femeia fuge uitandu-se in spate. Vazandu-l cazut se opreste , il priveste. Barbatul ridica pumnul si o ameninta, femeia o ia la fuga, dispare dupa colt.
SECVENTA 2, INTERIOR SALA DE CURS
P.D. un creion care deseneaza pe suprafata unei banci un ursulet cu boase enorme. Chira, termina desenul, o loveste pe Zoria cu cotul, Zoria se intoarce, vede desenul. Pufneste in ras. Profesoara, sta sprijinita de pervaz se uita pe geam. Isi sterge buza superioara pe care luceste transpiratia cu un servetel. Geamurile sunt inchise. Cu exceptia lui Tarantino care rasuceste un joint pe sub banca, cu totii isi fac vant cu caietele.
PROFESOARA
( priveste pe geam, vorbeste cu destul de putina convingere)
V-am cerut sa imi aduceti niste scenarii care sa contina o metafora despre monstri! Voi mi-ati adus niste scenarii in care e vorba despre niste cretini care omoara oameni sau care se sinucid! Unde e metafora? Ce e cu voi? Ce aveti?
CLARA
( sopteste)
Depresie!
Colegii ei pufnesc in ras.
PROFESOARA
Da’ chiar nu mai vedeti nimic in jur? N-ati auzit despre estetica uratului? Voi credeti ca asta inseamna arta? Aplicati principiile fundametale: raul salasluieste unde nu te astepti..
Zoriei ii suna telefonul. Il inchide.
ZORIA
Scuze!
PROFESOARA
Eu te scuz, da’ tu ma dezamagesti din ce in ce mai tare. Ia povesteste-le colegilor despre ce e scenariul tau!
ZORIA
Despre o sinucidere on-line!
Clara, Tarantino, Andrei, Chira incep sa fluiere si sa aplaude.
PROFESOARA
Incetati! ( se intoarce spre Zoria)On , ce?
ANDREI
Pe internet! In retea ! Exista site-uri pe care poti vedea sinucideri in direct. Omu’ isi pune o camera pe calculator si se sinucide cu martori!
PROFESOARA
Si se uita cineva la amaratii astia?
ZORIA
O-ho!
CHIRA
Sunt un fel de snuff-uri, doamna!
PROFESOARA
Ce sunt?
ZORIA
Snuff-uri!
PROFESOARA
Ce e asta?
ZORIA
O sub-specie a filmului, se crede ca sunt o legenda urbana! Filme pornografice da’ la sfarsit actrita este ucisa pe bune!
PROFESOARA
Adica actorul o omoara pe actrita si cineva filmeaza toate astea?
ZORIA , CHIRA, ANDREI
Da!
PROFESOARA
Si sunt filme de astea pe internet? Da’ nu e ilegal?
ZORIA
Ba da! Si nu le gaseste oricine. Da’ daca ai un card si te pricepi un pic..
Clara ii trage Zoriei un picior pe sub banca.
ZORIA
Cel putin asa am auzit!
PROFESOARA
Si politia de ce nu ii aresteaza ?
TARANTINO
( care isi ruleaza nestingherit tigara sub banca)
Pe cine?
PROFESOARA
Pe cei care fac filmele astea?
CLARA
Pentru ca nu ii gasesc decat foarte rar..folosesc IP-uri rutabile!
PROFESOARA
Adica computerul de pe care sunt trimise filmele nu poate fi localizat?
TARANTINO
Cam asa ceva!
PROFESOARA
Si asta vi se pare voua nemaipomenit?!? Uite, eu m-am hotarat sa va dau o tema foarte diferita fata de temele propuse de voi ! Vreau un film-metafora despre monstri, dar despre niste monstri mai rafinati si aparent inocenti, un film despre albina comuna.
In clasa se starneste rumoare. Exclamatii de nemultumire.
PROFESOARA
Nu vreau sa aud nici un comentariu. Monstrul din filmul vostru va fi albina comuna. Am incheiat orice discutie!
Usa se deschide, in sala intra o secretara care tine in mana o lista.
SECRETARA
Buna-ziua! Imi cer scuze dar urmatorii studenti ( incepe sa citeasca de pe lista aratand cu degetul pe masura ce nominalizeaza): Zoria Bogdan, Clara Negulescu, Andrei Savescu, Chira Marin si Mircea Stanescu , trebuie sa paraseasca sala!
PROFESOARA
De ce?
ZORIA
N-am platit ultima rata din taxa!
SECRETARA
Nu mai aveti acces la cursuri pana nu va achitati taxa! Va rog sa va ridicati si sa iesiti!
Cei nominalizati se ridica plini de lehamite, isi strang lucrurile.
PROFESOARA
Sa stiti ca si daca veniti in toamna, tot filmul despre albina este tema voastra!
CHIRA
( pe iesire, soptind)
Baga-mi-as eu picioarele in capu’ ei de albina!
SECVENTA 3, INTERIOR APARTAMENT ZORIA
Chira sta asezata pe un fotoliu, butoneaza la telecomanda. Clara isi picteaza unghiile de la picioare. Zoria sta asezata la computer. Andrei se uita pe o revista. Tarantino fumeaza un joint.
CLARA
De unde dracu’ sa le dau eu taxa? N-am platit nici chiria pe luna asta!
ANDREI
Bai, da’ hai sa terminam o data cu discutia asta! Vorbim de nu stiu cate ore! N-avem, n-avem! Asta e! repetam anu’!
TARANTINO
Mai nasol e ca mie mi-au dat ai mei bani de taxa!
CHIRA
Da’ i-ai tras pe nas!
TARANTINO
Si nu numai!
ZORIA
( stand in continuare cu spatele la ei)
Ar fi o solutie..da’ n-o sa va bagati voi!
CLARA
Eu ma bag la orice! Nu vreau sa mai stau un an in facultate ca sa fac filme cu metaforele pulii!
ZORIA
Am putea face un snuff!E un site care cumpara snuff-uri, 15000 de euro pentru 10 minute de film!
CHIRA
Hai jet cu glumele astea de aici!
ANDREI
Ca sa nu mai spun ca n-ai cum sa truchezi, astia se prind imediat!
ZORIA
Da’ cine zice ca trebuie sa trimitem un film trucat?
TARANTINO
Si pe cine vrei sa omoram, iubita mea!
CLARA
Pe oricine se lasa! Am putea gasi un cersetor..
CHIRA
Da’ terminati, bai nene, odata? Acuma ne apucam si de omorat cersetori! ( se intoarce spre Tarantino) Deschide, bai, geamu’ ala ca vi s-a urcat iarba la cap!
CLARA
Gandeste-te putin: un cersetor batran, cel mai batran pe care il gasim, bolnav, alcoolic! I-am face un bine! N-are nimic de pierdut! Am avea cu totii de castigat din asta!
ZORIA
N-as putea niciodata sa ucid..batrani sau cai! Ar fi mai simplu daca am gasi o prostituata..ca nici aia nu are prea multe motive sa traiasca! Ii dam niste bani, o aducem aici si..facem filmu’!
TARANTINO
15000 de euro! Platim tot si ne si raman o groaza de bani!
ZORIA
Ne-ar ramane vreo 11 mii..
CHIRA
Nu-s bani putini!
CLARA
Putem face orice cu restul de bani!
ANDREI
( ridica ochii din revista)
Si cine i-o trage?
CLARA
Tu!
ANDREI
Si tot eu o si omor?!? Zi-mi ca glumesti!
CLARA
( incepand sa isi aplice al doilea strat de lac pe unghii)
Glumesc!

ELIPSA
SECVENTA 4, EXTERIOR STRADA, NOAPTE
Un Mercedes negru sta cu motorul pornit langa trotuar. Prostituata este aplecata pe jumatate peste geamul deschis al Mercedesului.
PROSTITUATA
No! You don’t understand ! Is 300 dollars for night! Why you don’t want? C’mon!
Soferul ambaleaza motorul. Prostituata scuipa pe masina.
PROSTITUATA
‘ten aripa de urat!
Andrei urmareste toata scena. Masina porneste cu scrasnet de roti. Fata se trage speriata intr-o parte. Il vede pe Andrei.
PROSTITUATA
Ce te uiti, ma, asa?!? N-ai treaba?
ANDREI
Pai..
PROSTITUATA
Ce pai? E cin’ sute la scurt , un milion jumate toata noaptea. Vrei bine, nu vrei degajeaza ca sperii clientii!
ANDREI
Pai..
PROSTITUATA
Bai baiatule, eu n-am timp sa stau toata noaptea sa te gandesti tu! Da’ ce facem aicea, ne babardim sau ne gandim?
Scoate din poseta un pachet de tigari, rupe tipla o arunca pe jos. Scoate din pachet o tigara, o aprinde.
PROSTITUATA
( se rasteste la Andrei)
Ai , ma , bani ?
ANDREI
As avea ceva!
PROSTITUATA
Pai hai!
ANDREI
Bine..daca insisti!



SECVENTA 5, INTERIOR APARTAMENT ZORIA
Zoria sta asezata pe fotoliu, mananca floricele. Clara si Chira sunt asezate pe canapea.
ZORIA
Aseaza-o ,ma, mai spre stanga putin ca iesiti din cadru! Asa! Hai, inca o data. Motor..actiune!
CLARA
Stai! Ce cacat faci Tarantino acolo? Nu vezi ca e saritura peste ax?

Camera se roteste spre coltul opus al incaperii. Prostituata este legata, plina de sange, cu calus la gura. Andrei este dezbracat, are pe cap o cagula neagra. Este transpirat. Tarantino il filmeaza in timp ce acesta intretine raporturi sexuale cu fata. Imaginea de pe ecran va fi cea filmata de Tarantino cu camera lui.
TARANTINO ( OFF)
Pai nu-I vad fata! N-o mai tine, ma si tu asa!
Lasa camera jos, il da pe Andrei la o parte. O ia pe fata de umeri, o aseaza cu fata spre reflector. Simuleaza un act sexual.
TARANTINO
Fa cum te invat eu, ca stiu ce spun!( ia din nou camera in mana)
ANDREI
Deci cum sa o tin?
ZORIA
( spre Andrei)
Aseaza-o cu fata mai spre reflector! Si hai dracului mai repede ca n-o sa stam aici toata noaptea! Motor..Actiune!
Andrei o tine pe fata de par, ii indreapta fata spre reflector in timp ce o violeaza.
ZORIA
Stop! Foarte bine! ( se intoarce spre Clara) Mai da-I ei cu un pic de pudra ca ii luceste fata. Si da-I si lui putin pe umeri si pe piept.
Clara se apropie de cei doi. Prostituata se zbate. Este ingrozita. Andrei isi scoate cagula, bea apa dintr-o sticla de plastic. Clara ii pudreaza.
ZORIA
Clara, te rog eu, da-I cu un pic de ruj ca e prea palida.
Clara ii scoate fetei calusul. Aceasta urla. Clara o tine de barbie, ii da cu ruj, ii aseaza din nou calusul la gura.
ANDREI
( vizibil stresat)
Asta e ultima dubla?
CLARA
Da’ ce? Ai obosit?
ZORIA
E ultima, da’ hai si tu mai cu viata! Clara, iesi din cadru! Hai , oamenilor , miscati-va odata!
Clara se aseaza la loc pe canapea. Chira ia punga de floricele de pe genunchii Zoriei, se aseaza mai comod.
ZORIA
Motor…..Actiune!
Andrei isi aseaza palmele in jurul gatului fetei ( P.D. ochii ei). O stranguleaza in timp ce mimeaza ca are orgasm.
ZORIA
..siiii stop! Foarte bine!
Fetele aplauda. Zoria se albeste la fata. Isi duce mainile la gura.
ZORIA
Vai sa-mi bag picioarele!
CLARA
Ce?
ZORIA
Vai, vai sa mor eu!
CLARA , CHIRA , ANDREI
Cee?
ZORIA
A UITAT SA-SI PUNA CAGULA!!!
Se intorc cu totii spre Andrei. Acesta se sprijina de perete.
ANDREI
Nu-mi zi asta!
CHIRA
( sopteste gatuit)
Dobitocule!
TARANTINO
( pune camera de filmat pe masa)
Nu pot sa cred! Nu pot sa cred!NU POT SA CRED!!!
ANDREI
( soptind)
Mai tragem o dubla!
ZORIA
( in pragul unei crize de isterie)
Cum pizda masii sa mai tragem o dubla! Asta a murit!
E rece! Ce cacat de dubla vrei sa mai trag?
CLARA
Mai luam o fata!
CHIRA
Da’ ce suntem noi, ma? Criminali in serie? Ce facem noi aici?
TARANTINO
( aproape izbucneste in plans)
Omoram oameni degeaba.
ANDREI
Hai sa incercam sa mai tragem o dubla!
ZORIA
Bai baiatule, oamenii platesc sa vada cum o femeie intretine un act sexual cu un barbat dupa care este ucisa, clar, nu platesc sa vada un dobitoc facand pe necrofilu’. Trebuia sa fii profesionist. Ca de aia facem scoala de arta!
ANDREI
( explodeaza)
Da’ voi ce gatu’ masii pazeati acolo? Cine trebuia sa tina racordurile? Credeati ca sunteti la MALL, sau ce?
CLARA
Bai, hai sa ne calmam! Ii punem un cerc negru pe fata la montaj si gata!
CHIRA
Da’ chiar, bai! Ii bagam un blur!
ZORIA
Si dupa aia vine Andrei si da blur-ul jos , ca nu poate lasa omenirea vaduvita de frumusetea chipului sau..
TARANTINO
Gata, bai, terminati! O sa ii acoperim fata la montaj! O sa fie bine!
SECVENTA 6, EXTERIOR PARC , ZI
Parc cu fantana arteziana ( Parcul Izvorul Rece). Oameni care stau la soare. Copii care se joaca. Chira sta pe o banca langa Clara, sunt aproape atipite, Clara are in mana un tub de tempera si o pensula. Zoria sta langa Tarantino care abia mai poate tine camera de filmat. Sunt transpirati amandoi, se sprijina unul de celalalt, au cearcane mari la ochi. Andrei la fel de incercanat , obosit si transpirat, tine in mana o stropitoare mica cu care uda niste flori ofilite.
ZORIA
Uda si la radacina ca poate se mai invioreaza ..( striga la Clara) Clara, hai sa le mai dai cu un pic de tempera ca arata ca dracu’!
Clara se apropie de flori, se apleaca, le vopseste petalele cu tempera. Casca.
CHIRA
( striga de pe banca)
Bai, mai stam mult ca am inceput sa ma lichefiez!
ANDREI
Stam pana vine o albina!
CLARA
Si daca nu vine?
ZORIA
Daca nu vine….. ne rugam pana vine!
ANDREI
( innebunit de caldura si oboseala)
Hai, grup compact si bagati un “ Tatal Nostru” ca-mi pica ochii in gura de somn!
SECVENTA 7, INTERIOR SALA DE CURS
Camera este pe ecranul televizorului, unde se vede o albina asezata pe o floare, dupa care apare cartonul pe care scrie :” Sfarsit”. Profesoara opreste aparatul video, se intoarce spre studenti.
PROFESOARA
Am avut sau n-am avut dreptate cand v-am spus ca albina poate fi un monstru la fel de inspaimantator si de crud ca oamenii?
Zoria, care isi face vant cu un caiet ii trage un ghiont Chirei care deseneaza netulburata pe banca. Chira ridica privirea, profesoara o fixeaza.
CHIRA
Nu stiu doamna ce sa va spun, nu ma pricep la monstri!
Tarantino o loveste cu piciorul pe sub banca.
CHIRA
Da’ daca spuneti dumneavoastra asa o fi!
Clara, care tine sub banca un telefon mobil de pe care trimite un mesaj, ridica privirea.
CLARA
Am promovat?
PROFESOARA
La examenul de regie , da! Am inteles ca ati rezolvat cu taxa..
CEI CINCI IN COR
Daaa!!!
PROFESOARA
Pai, sunteti liberi, vacanta placuta!
Studentii incep sa isi stranga lucrurile. Zoria se ridica, Andrei se ridica si el, casca si se intinde. Intra secretara care are in mana niste plicuri.
SECRETARA
Buna-ziua, va rog sa ma scuzati!
PROFESOARA
Intra, noi am terminat! Ce s-a intamplat?
SECRETARA
Urmatorilor studenti: Zoria Bogdan, Clara Negulescu, Andrei Savescu, Chira Marin si Mircea Stanescu , li se va rambursa ultima rata din taxa. Tocmai am fost anuntati ca au castigat premiul cel mare la Festivalul de la Mogosoaia!
Zoria se prabuseste la loc in banca, il priveste pe Andrei. Acesta incearca sa isi descheie un nasture la camasa, ii tremura degetele. Tarantino incepe sa rada isteric. Chira ii da o palma peste ceafa.
CLARA
( cu voce tremurand)
Ne dati banii inapoi?
SECRETARA
Asa a hotarat rectorul! Daca ati castigat, va dam banii inapoi! Bravo.
Pune plicurile pe catedra. Iese. Cei cinci stau fiecare in aceeasi pozitie in care i-a prins anuntul secretarei.
PROFESOARA
E, nu v-o luati in cap acum! Bravo pentru filmul cu care ati luat premiul anul asta! Sa vedem ce faceti la anu’!


SECVENTA 8, INTERIOR CAMERA PROFESOAREI
Profesoara sta asezata pe canapea. Se uita spre perete. Pe perete este asezata o etajera, pe etajera este o vaza cu flori. Langa canapea este asezat un ventilator fixat la turatie maxima. Geamurile sunt inchise. Femeia transpira abundent. O albina se aseaza pe biroul de care este lipita canapeaua. Femeia o priveste cu ura. Se apleaca incet, incercand sa nu sperie insecta. Isi scoate papucul din picior. Loveste cu putere. Striveste albina. Se ridica nervoasa, smuceste de perdea, perdeaua se desprinde de pe galerie, ii cade in cap acoperind-o. Femeia trage de perdea o arunca intr-un colt, deschide geamul.
PROFESOARA
( strigand spre curtea de alaturi)
Domnu’ Ghimis, de data asta chiar va dau in judecata! Sunt alergica la veninul albinelor. V-am mai spus de zece ori. Da’ chiar trebuie sa ma intepe una si sa mor ca sa va fac sa intelegeti?
Camera iese pe geam, trece in curtea de alaturi in care un om , imbracat in halat si cu masca de apicultor pe fata sta aplecat deasupra unui stup. Se uita spre profesoara, da’ sa ii raspunda. O femeie iese in fuga din casa, plange in hohote, se apropie de barbat ii spune ceva. Ii inconjoara umerii cu bratul. Barbatul se clatina. Isi scoate masca de pe fata. Este barbatul din prima secventa, cel care lovise prostituata. Se aseaza pe pamant. Plange. Se uita spre geamul la care sta profesoara.
BARBATUL
( striga spre profesoara)
Mi-au omorat copilu’, doamna Oprea, au violat-o si au omorat-o. Si-au batut joc de ea , au aruncat-o in strada , dezbracata si rujata...Fata tatii..
Profesoara il priveste fara expresie. Se da un pas in spate. Inchide geamul. Se aseaza din nou pe canapea. Isi scoate papucul din picior , sta nemiscata, privind spre etajera pe care este asezata vaza de flori, pe una dintre flori bazaie o albina.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!