poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2062 .



Fluid corector
proză [ ]
Uz Aje la o adresa postala

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Oana Engard ]

2004-12-02  |     | 



My H(used) Band

Evacuarea si Naufragiul

Prin microfonul prafuit al unui telefon celular, uitat deschis, pe un fundal cu voci excitate de montarea unor stand-uri la Festivalul Berii, asculti de undeva direct din laringe : Nu am mai ajuns la birou fiindca am dat de niste belele de tot cacatul. Proprietarii aprtamentului unde stau eu, dupa ce i-am anuntat ca la sfirsitul lunii septembrie plec, m-au tot batut la cap sa scriu pe hirtie ca evacuez. Dupa ce am facut asta, in graba, cu valiza cadrilata (aia care iti place tie), pe jumatate desfacuta, mi-au zis ca le-am stricat un intrerupator si fierul de calcat. Mi-au urlat in creier ca contractul meu e pe sase luni si ca eu evacuez mai devreme, motiv pentru care trebuie sa platesc o taxa de violare a contractului (pentru ca plec cu o luna mai devreme de sase luni) echivalenta cu chiria pe o luna, adica vreo mie 200 de dolari. Intre timp, ei cauta sa inchirieze apartamentul. Adica, iau de la mine chiria si il mai inchiriaza o data la altul. Adica il inchiriaza de doua ori iar eu trebuie sa platesc chiria pentru o luna in care nu stau acolo. Cu alte cuvinte, ma tapeaza de 1200 de dolari pe care pur si simplu ii arunc. Problema este ca am semnat fel de fel de hirtii si se pare ca nu am cum sa imi mai recuperez banii astia. Asa ca m-am sfredelit sa vad ce fac dar se pare ca nu am ce. Imi pierd vremea incercind sa gasesc o chichita. Chestia asta m-a enervat al naibii de tare. In loc sa imi vad de trebi tre' sa ma agit sa imi iau banii inapoi, este total necinstit ce fac ei, dar hirtia, contractul, chestia scrisa conteaza. Asa imi zic toti avocatii aici. Sint total darimat si nu imi vine sa cred ca m-au tras in teapa in halul asta...
- Tu ce faci ?
Eu. Eu n-o sa te mai astept si n-o sa mai stau prea mult pe aici, prost platita doar pentru ca nu pot sa imi ridic fusta fiindca iti sunt fidela. Nu ma intereseaza ce probleme ai si de ce ma tot duci de nas cu telenovelele tale. Doar ai plecat din cacatul asta ca sa faci bani si tu esti tot cu geamantanul ala cadrilat care
Nu mai imi place nimic din ce a fost si este intre noi. O...o sa calatoresc saptaminile uramtoare, ma duc sa ma arunc in Oceanul Atlantic, la tropice, acolo unde ii era mintea lui Miller. M-am saturat sa primesc cornuri si lapte pentru elevi, sa am grija sa fie proaspete doar pentru ca asa vor muschii Ministerului din Invatamant, sa inlocuiasca creierii cu stomacul. Poate nu esti de vina, tara si viata asta schizofrenica si p(r)ost comunista.(pauza de-o tigara) (Ea,Plingind) intr-o biserica din New York si m-am gandit ca tu esti ala, ca v-au dat drumu pe uscat, sa va faceti de cap. In loc sa scrii si tu un roman despre viata de intelectual exilat pe un vas de croaziera poate...poate dam lovitura la noi in tara. Nimeni nu a mai scris despre asta. Ai putea deveni celebru, aici linga mine.
Linisteste-te ! Coboara cu picioarele pe pamint ! Stii foarte bine de ce am plecat de linga tine. Suntem nevoiti sa strangem din dinti si sa iesim din cacat. Nu am facut sex in nici o biserica straina si de altfel nu am mai facut sex cu nici o alta femeie. Nu ti-am mai scris fiindca ai "disparut" cumva din e-mail si, in plus, vedeam un vechi mesaj de la tine, dar aici este o nebunie, oameni fara identitate intra, vorbesc, imi cer parerea. Imi dau parerea ( pe a lor). In fine, reteta mea era: "Ii scriu mai tirziu", cind ramin singur si nefutut la creieri.(mmmmmmmm)
Ceea ce nu prea s-a intimplat. fie pentru ca creierul meu fie pentru ca ma durea burta.
Deci, ultimul meu e-mail m-a gasit abia venit din Mexic, unde a fost uluitor. , care m-a scos din political correctness-ul asta, din tuxedos si labareli. Combina nebunia americana cu mizeria romaneasca... ce poate fi mai fain?
M-am simtit in alta lume, surreal, ireal. timpit, dement. In New York am dat 8 dolari pe un pachet de tigari, am dat peste teatrul Henry Miller in centru, in Times Square, se juca "URINEMANIA ", bineinteles ca am vrut sa intru, dar biletul era 200 DE DOLARI. Cacanari. Na, miller, na, futu-te-n cur.
Nu stiu, cind m-am intors in plictisul asta de Washington d.c., a fost de parca m-am trezit din vis, dar in acelasi timp, , innebunit de orasul ala care imi sta pe creier, ti-am cumparat New York Times-ul. Sa vezi si tu diferenta de presa si presiune. Mass-media pe interesul tuturor. Nu stiu, sederea asta aici, pe mare, intre carti de comunicare, ziaristi politically correct, toate astea mi-au omorit nervii. Au fost zile cind m-am gindit ca nu are nici un rost sa mai curtez ( ), voiam sa iti scriu si ma gindeam ce plicticosenii as putea debita.


PART TWOO LATE

Fluid Corector. Copyliner. Multifunction Paper.


Se usucă rapid, isi aduce aminte despre un cuvant pe care nu l-a mai vazut scris nicaieri. Ideea il face sa se simta corespunzător. La cat a citit el... un astfel de titlu ar dărama publicitatea.

Ar fi o porcarie sa il pronunte chiar acum.

E nemaipomenit de sonor !


Drivers & Utilities

Un calendar prost imaginat, casnic de sec, pe care scrie lunar : Imaginează-ti puterea de a dărui fericire !
Nu ai nici o putere. Iti bei cafeaua scurtă. Bagi trei patru cinci sase tigari ca să faci trecerea la ritmul tău diurn de robot functionar. Ce radio special !


Te tii in loc. Ai in cap un Solitaire cretinizant alaturi de figuri si voci intermediare.

Iti repeti : Cati cretini pe lumea asta ! Tu esti si(n)gur printre ei. Si tu ai acum aceeasi idee.

Te urnesti standardizat. Imbracat proaspat. Ai deja senzatia de inconfort in hainele care se vor imbiba spre seară in mirosul de tutun si colegialitate.

Intri. Apesi pe butoanele Colibri ale automatului de cafea. Vezi acelasi scaun, auzi acelasi zgomot.

- Neata’ . De ce esti asa scirbită ?
- Vremea...

Privirea unui om care nu iti mai spune prea multe... Ai ales locul asta de munca in ideea de a invata ceva nou. Sunt lucruri simple pe care le credeai complicate si acum realizezi ca ai fost nenascut pentru meseria asta. Era deja in aer. In aerul tau imobil de pasare legata.

Tu esti de fapt altfel sau asa iti place sa crezi. Iti place sa creezi pe un teren minat, sa faci din tantar armasar, nu sa astepti ca in gara... amintindu-ti vremurile bune... Nu ai intrat in randurile pensionarilor. Pielea ta poarta inca mirosul sensibilitatii nocturne. Fumul ca o manseta gelatinoasa iti aduce aminte de intalnirea din cafeneaua-colt cu spitalul. O bere si un ceai amar.
.

- Aici nu e ospiciu, nici sanatoriu, nici internat !!!
- Aici sunt toate.
Acesta era raspunsul unui om bolnav care refuza sa fie internat. Repeta intr-una: Nu ma puneti sa semnez ... sunt un om liber, cu capul pe umeri...
- Ai tu capul pe umeri, da’ ti-l punem noi la locul lui ! Haaaa Ha... vocifera o asistenta ofilita care se credea glumeata in fata celor care asteptau la urgenta...
Ai fi scuipat-o in ochi, dar ti se uscase gura de citeva ore bune.
Baiatul inalt cu un ten prematur si tabacic isi scoase puloverul si acoperi genunchii unei fete.

Poate ca nu ar fi facut-o... dar majoritatea privirilor blazate, cu o constructie oculara stranie reproduceau individual cea mai mare drama din lume : ii sugerau politetea si bunele maniere.

Un patetism crunt si molipsitor pe culoarul faiantat in alb.


- As vrea sa mor acolo unde intorc vulturii ! NU aici unde scuipa meduza... se opunea barbatul tinandu-se cu mainile de tocurile usii.

- Vezi pentru ineptiile astea ai fost internat, mosule... Cum sa scuipe meduza Da’ ce-i aia ? Cine a mai auzit de meduze care scuipă si vulturi care intorc ? Numa’ nebunii...ca matale... (Mama voastră de ghertoi va credeti intelectoali cu toti, filojofati in loc sa munciti... Asta v-a timpit.. ).

(fragment)




.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!