poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1172 .



Trecutul
proză [ ]
-

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Remy ]

2004-06-22  |     | 





Acum, nu stiu de ce, dar de trecut va spun. In realitatea vertebrala a clipelor topite in vulcanul magic, am descoperit ca am si eu un rost. Mi-am regasit oglinda si am actionat, acoperit de amintiri. Pentru fiecare colt de gand am cate un plan neunsuros. Sclipirile din ochi rasar ca niste tandre curcubee, iar creanga mea de timp isi cauta soarele ascuns. Printre fragmente stau locuri precizate si simt caldura prezentei acelor linii din trecut. Parca vad calea si stapanul ei. Cand se intrerupe legatura ma pierd in nesfarsituri.
Ce poate fi trecutul? El e materie vie pentru meditatie. In lunga sa isprava, trecutul mi-a lasat o cale. Calea mea este seductie, e proaspata, e atat de vie. Cand sunt acolo iar intineresc lucrurile vietii, lasand in spate urme neprafoase. Din spatiul fara denivelari si pana la timpurile unde ajung, exista multe statii. Si scormonesc in infinit cu ochii. Eram cu semintiile lumii ridicand Turnul Babel, ca valul oceanic intors la propriul sau izvor. Acolo se imparteau pareri si daruri, era un epicentru al marginii din mine. Prizonier al carnii, trecutul e miraculos. Cladeste in noi o imparatie. E o nebunie in iubirea lui, dar si un scop al nebuniei. Se mai impiedica in absolutul meu si din vesnicie imi mai torn. Si atunci sa vezi cum Comosul se mai mareste sferic!
Sensul meu e undeva, superior, caci trecutul imi da libertate. Departarea ma sopteste altfel. In lupta dintre "inainte" si "inapoi", am devenit ce am mai fost, acel strop de lumina. Timpul si-a facut partea in mine, si nu mint, ca l-am pandit fara cuvinte decenii intregi. Cine si ce a putut sa il opreasca? Nimeni, doar am incercat si eu…
Si ce frumos e drumul meu, a celui ce cauta timpul din trecut! Trecutul mi-e intotdeauna nou, il vad cu alti ochi. De exemplu, de multe ori ascult de copilul care am fost candva si care sta ascuns in mine. Daca mi se repeta acelasi moment de zeci de ori, sunt mereu in situatii pe care nu le-am intalnit, nefamiliare: mai calde, sau mai reci, arareori sau niciodata aceleasi. Ce fericiti sunt ingerii cand stau de vorba cu trecutul!
In ce a fost e un fel de a fi, in ce va fi ai de dormit. Atentie mare la rascruci si la urmele ce ti le-am lasat! Pana la urma ce-am facut? M-am citit cu exagerata teama azi si parca in mine n-am fost nicaieri si am fost peste tot.



.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!