poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 16093 .



Eseu despre vis
proză [ ]
Am scris acest eseu pentru ca mi s-a spus "te rog

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [cobra ]

2001-10-12  |     | 



Visul? Una din marile intrebari ale omenirii... de fapt, unul din putinele daruri pe care noi, oamenii, le avem. Multi oameni cred ca visul este manifestarea a dorintelor noastre ascunse... a subconstientului care, zi de zi, sta incatusat de ratiune si, numai noaptea, poate scapa din inchisoarea sa, facand ravagii in mintea, in trupul si, uneori, in sufletul nostru... Da, in sufletul nostru, pentru ca unele vise sunt atit de reale incat, atunci cand te trezesti, o parte din sufletul tau a ramas inca in vis... o parte vrea sa se intoarca acolo... si, astfel, ai pierdut doua particele din suflet... si, uneori, nici nu-ti dai seama! Totusi... visul nu este doar un dar... nu este doar o manifestare a subconstientului. De ce vreti voi, doctorii, sa priviti visul ca o simpla manifestare biologica a animalului ce suntem noi oamenii? Sa priviti un lucru irational si aproape dumnezeiesc prin prisma ratiunii... asta-i un adevarat sacrilegiu! Visul poate fi, orice ati crede voi, mai mult decat o manifestare pasiva... visul poate deveni o adevarata arma in mainile celui ce stie sa-l controleze... pentru ca exista oameni care au puterea sa-si transforme visele in realite, oameni care lupta sa-si transforme visele in realitate. Cum, de asemenea, exista oameni care traiesc in vise, ale caror vise nu se adeveresc niciodata, dar, tocmai din cauza aceasta, se agata si mai mult de ele... Cel care a uitat sa viseze sau, mai rau, s-a obisnuit sa ignore visele pe care le are ... acela se cheama un suflet pierdut, o masina... Biblia spune "crede si nu cerceta"... acesta-i doar un avertisment la adresa oamenilor prea rationali, care considera ca ratiunea este tot ce conteaza, singura sursa de gravitatie in universul nostru, omenesc. da, si ratiunea isi are rostul ei, dar, fara vise, omul este pierdut. multi confunda visul cu iluziile si de aceea considera ca nu trebuie sa crezi in vise... nu este de loc asa. visul ori devine realitate... atunci cand ai puterea sa crezi in el si sa-l faci sa devina realitate... sau nu se indeplineste niciodata, dar si atunci stii ca nu se va indeplini niciodata! Nu poti numi vis ceva in care nu crezi cu destula tarie ca sa-l faci sa se indeplineasca, dar totusi vrei sa se indeplineasca... este o simpla iluzie!
Visul este cel care iti tine de urat cand esti singur, care te consoleaza cand esti trist, cel cu care poti sa-ti imparti bucuriile si implinirile... este un adevarat dar de la Cel de Sus pentru noi, bietii oameni... este printre putinele lucruri care ne poate apropia de El... ne poate face mai curati, mai cinstiti, mai impliniti... visul se aseamana, oarecum, cu iubirea... oare?

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!