poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2157 .



Pierdut
proză [ ]
doar eu

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [aberantu ]

2004-06-02  |     | 



-Au trecut aproape 10 luni de cand nu am mai vazut-o…..Ieri am sunat-o..Era pe tren..Mergea acasa……..Nu stiu ce sa mai cred, continua Andrei privind-o melancolic pe Anca …Parca nu mai am stare, nu reusesc sa fac absolut nimic daca nu stiu ca ea e bine….Si totusi..a trecut atata timp de cand nu am mai vorbit cu ea, de cand nu am mai auzit-o razand, de cand….de cand eram noi doi, ofta el.
-Dar macar mai vorbiti, nu? Sau…..
-Bine zis “sau”..Ma ignora de parca nici macar nu as exista..Stie ca o iubesc..I-am spus-o de atatea ori, dar..M-a facut sa-I promit ca nu o s-o caut fara ca ea sa ma cheme .Mi-a spus ca daca o iubesc o s-o las in pace.Am promis sa o uit, sa o scot din viata mea, sa …Dar nu pot. Pur si simplu nu pot sa o uit.Am rezistat 10 luni tentatiei de a o vedea, de a merge la ea si a-I spune tot ce-mi trece prin cap, de a-I spune cat o iubesc, de a vorbi cu ea, de a rade impreuna. Si ieri mi-a raspuns la telefon si am vorbit..Am vorbit banalitati, dar am vorbit. Ce dor imi era de vocea ei……
-De ce crezi ca acum ti-a raspuns?
- De ce?? Pai, cred ca se simtea singura... Nu stiu exact, dar nu cred ca o sa se repete prea curand. A fost un moment de slabiciune din partea ei. Atata tot. O cunosc mult prea bine ca sa nu inteleg asta….Dar mai vorbim noi..Acum trebuie sa plec,spuse Andrei in timp ce-si lua geaca ..O sa te sun maine, poate mai iesim la un strand sau ceva, ca doar e iunie, nu? E vara.
- Cum zici tu.. Eu oricum trebuie sa-l astept pe Paul..
Cu obisnuitul zambet pe buze, Andrei se indrepta, singur, catre viata lui monotona ce-l astepta dupa usa barului in care-si irosea noptile. Cu cat incerca mai mult sa uite, cu atata parca ii trezea amintirea. EA nu era frumoasa. Adica nu acel sens de frumusete salbatica ce se intalneste in toate revistele. EA avea o frumusete ce se simtea. A fost atras de ea inca din primul moment in care a vazut-o. A iubit-o enorm, dar nu a fost destul. EA vroia altceva.

“10 luni.. si ieri a raspuns.. de ce a raspuns.. nu trebuia sa raspunda…. De fapt nu stiu nici de ce am sunat-o….sa fii fost faptul ca m-am simtit aiurea toata ziua, pana am sunat-o?? dar de ce a raspuns, de ce a vorbit cu mine… nu trebuia…doamne cat pot sa o iubesc”.

Era vara. Era frumos. Era luna august acum.Andrei masura nervos camera asteptand sa treaca timpul.. Era dimineata, si ceasul tocmai marcase ora zece. Trebuia sa astepte ora unu, cand urma sa ajunga trenul EI.. il sunase inca de ieri dimineata si-l rugase s-o astepte la gara.Dar pana atunci mai era timp..

“de ce oare m-a chemat pe mine?? Are atatia prieteni. De ce eu? Poate fiindca stie ca eu n-as refuza-o?dar totusi…de ce eu??”

A ajuns devreme la gara. Nu mai avea rabdare, camera I se parea prea mica, avea nevoie de spatiu..

“si daca as pleca?? Daca nu as fi aici cand vine? Pe cine ar chema? L-ar chema pe EL?? Dar de ce nu l-a chemat acum? De ce eu? Fiindca stie ca o iubesc….”

Plin de ganduri de diferite culori, a parasit gara si se pregatea sa plece, cand a fost anuntat trenul EI.

“Daca tot am venit pana aici… ”

EA-l astepta zambitoare pe peron….

-De ce ? zi-mi de ce m-ai chemat pe mine, zise el pe post de salut..
-aaaa, salut??? Imi pare bine sa te vad …incepu EA.
-Lasa asta acum. Zi-mi de ce eu..zi-mi acum, sau te las aici..
-Vrei sa stii de ce?? Chiar vrei sa stii?
-Da.
-O sa-ti spun cand ajungem la tine. Acum sa plecam de aici.
-La mine? De ce la mine?
-O sa afli tu. Acum sa plecam
Stupefiat, lua bagajele si o ajuta sa urce in taxi si dadu adresa apartamentului sau.

“La mine? De ce la mine? ”

-Am ajuns. Acuma zi-mi.
Drept raspuns EA-l saruta. Un sarut lung, ca si in zilele bune cand erau numai ei doi. Nici nu incerca sa se opuna. Tot sufletul lui vibra, era un moment asteptat si visat de atatea ori..
-Acum pot sa-ti spun. Asculta-ma bine. Tu ma iubesti,nu?
-Da. Mai mult ca orice, mai mult chiar decat…
-Lasa-ma pe mine sa decid cat ma iubesti. Ai sapte zile in care sa-mi arati cat ma iubesti, si sa ma convingi. Azi e marti. Pana saptamana viitoare sunt a ta. Multumit?
Andrei o privea inmarmurit. Nu-I venea sa creada. Nu putea fi adevarat. Si totusi era. O saptamana era timp destul pentru a-I arata ca o iubeste. Pentru a-I arata cat o iubeste.

Si a trecut repede saptamana. Era a saptea noapte. Dimineata se apropia rapid.

“E atat de frumoasa”, gandea el privind-o cum doarme. “imi pare asa de rau,dar nu exista alta cale”. Cu sufletul in lacrimi, o saruta pe frunte, si-I lasa un biletel pe perina, pe locul lui. O mai privi inca o data, si ofta..”de ce?”..Cand iesi avu grija sa inchida usor usa, nu vroia sa o trezeasca.


“ ………….o carte care m-a fascinat….
As vrea sa-I pot nota pe toti care mi-au fost alaturi cand nu erai tu: eliade, rebreanu, sorescu, minulescu,si alti autori nerecunoscuti, dar talentati. N-am fost niciodata o persoana iesita din comun. Poate aste e tragedia mea..Cel putin nu am fost pana te-am cunoscut pe tine. Tu mi-ai adus lumina. Prin tine am putut sa vad ca exista si altceva in viata asta inafara de lupta continua pentru un loc mai bun. Am invatat ca exista inima, ca exista suflet, ca exista iubire. Te iubesc mai mult decat orice. As vrea sa pot spune in cuvinte frumoase cat te iubesc. Mi-ai daruit o saptamana. Am fost cel mai fericit om din lume fiindca am fost cu tine. Astazi am atins culmea fericirii cand mi-ai spus ca vrei un copil de la mine. Ca vrei ceva care sa-ti aminteasca tot timpul de mine. Sa aiba ochii mei…..
Dar nu se poate. Noi doi nu am fost niciodata meniti unul altuia. Tu esti cu cineva. Esti cu EL. Nu vei putea fi niciodata a mea. Vei fii tot timpul a lui.
Tu mi-ai daruit o saptamana.La fel ca Dumnezeu, tu ai creat o lume in sase zile.. lumea mea. Lume fara de care nu pot trai. Tu esti pentru mine rasaritul, tu esti apusul, esti inceputul, si in curand vei fi si sfarsitul..Cand te-am cunoscut pe tine am renascut, am primit viata din iubirea ce ti-o port, si tot prin tine am sa mor….a muri… mi-era frica de moarte..acuma o accept pentru ca viata fara tine ar insemna o moarte inceata, o moarte in interior. Nu vreau sa te mai pierd. Vreau sa pastrez sentimentul de acum in eternitate. Moartea e eterna.
Te iubesc si te voi veghea mereu .”

Un biletel ce astepta trezirea ei….si un inel: o impreunare de ramuri, ce se sfarseau sub o floare. O margareta, simbol al puritatii...si-o lacrima ce se usca incet..

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!