poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2766 .



Oameni de toamna
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Mopete ]

2003-09-23  |     | 



Oameni de toamnă

Stefanei Daos

Și cum stătea personajul cu căciulă fumându-și agale țigara de după cafeaua de la ora patru, numai ce vede trecând pe alee, doi, nu, trei oameni de toamnă, da, da, trei veritabili oameni de toamnă. Bineînțeles că la început numai a bănuit că aceea sunt oameni de toamnă, căci nu mai văzuse asemenea oameni. Iar bănuiala trebuia verificată ca să putem noi zice aicea că personajul nostru vedea cu adevărat, în jurul orei patru, oameni de toamnă. Așa că personajul cu căciulă a început să-și verifice bănuiala. Păi o asemenea banuială, de o asemenea importanță adică, necesită o verificare minuțioasă. Se cere, pe de o parte, o inventariere a trăsăturilor comune pe care oamenii de toamnă le împărtășesc cu oamenii obișnuiți, iar pe de altă parte, o inventariere a trăsăturilor distinctive ale acestor oameni. Ceea ce personajul nostru a și făcut, dar într-o asemenea viteză, încât de-abia dacă am reușit să reținem câteva dintre ele. Oricum, din cât am putut prinde, iată care ar fi trăsăturile distinctive mai importante (cele comune vor putea fi deduse de stimatul auditoriu, de îndată ce le vor afla pe cele distinctive, după următorul algoritm: în afara trăsăturilor distinctive, toate celelalte sunt comune oamenilor ca mine și ca tine și oamenilor de toamnă): ei bine, mai întâi și mai întâi, trebuie spus că oamenii de toamnă poartă, cu toții, pulovere maro de lână, lână pură virgină, niciodată sintetic sau mixt; apoi, oamenii de toamnă se pot recunoaște prin aceea că împing o bicicletă, pe care, în mod straniu, nu urcă nicioadată, ca și cum toate drumurile lor ar fi în pantă și pedalatul, în aceste condiții, un chin (bicicleta e numai Pegas mare cu un singur pinion, culoare nedefinită, dar închisă); oamenii de toamnă se întâlnesc întotdeauna în formații de doi până la cinci oameni, de aceea nici nu se poate spune, la singular, om de toamnă; în fine, la vederea lor se trezește în tine un sentiment așa…Astfel, personajul cu căciulă știu că oamenii aceia erau, într-adevăr, oameni de toamnă, și îi urmări cu privirea preț de câteva minute, până ce ieșiră din raza lui vizuală.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!