poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1770 .



Ai grija
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Roa ]

2003-02-04  |     | 



…Ai grija! S-ar putea sa te iubesc! Si daca iubesc ma schimb! Ai grija!

...Sunt fericit! S-ar putea sa te iubesc! Tu esti tot ce am aici!

Iubea, dar ii era prea teama sa recunoasca. Ii era teama ca ar putea sa o piarda iubind-o prea mult, vrand sa o faca numai a lui.
Ar fi vrut sa o schimbe, sa fie ca el, dar daca o schimba ... unde ramanea ea? Femeia de care s-a indragostit, a urat-o pentru un timp, ca mai apoi sa inceapa sa o iubeasca...

Incet si pe negandite a inceput sa-i simta lipsa, a inceput sa o caute noaptea, langa el. A inceput sa se intrebe ce ar crede despre una sau alta. A inceput sa-i pese unde e.

A inceput sa creada! Cand? Nu stie nici acum. Probabil undeva dupa ce el a urlat ca n-o mai vrea langa el, si ea a plecat ascunzadu-si lacrimile. Si ... brusc a fost gol. Prea gol! De ce? Cand s-a intamplat asta?

...S-ar putea s-o iubeasca!!! Ce o sa faca? Cat o sa poata sa o iubeasca? Cat din el o sa poata sa-i dea? Si pentru cat timp? ... Si ea stie ca nu e pentru o viata... Si ea? Ce o sa fie cu ea...dupa?

...De ce nu pleci? Poate gasesti pe cineva!
.......Cum...sa gasesc pe cineva? Nu inteleg!
...Poate gasesti pe cineva!
...... Te am pe tine!!! Sau asa imi place sa cred...
...Nimeni nu ma are! Nici macar parintii mei!
....... Ce joc idiot e asta???

Ar fi vrut sa se intoarca cu fata, sa-si intinda bratele si sa o lipeasca de el, sa o ascunda de tot si de toate, dar trebuia ca ea sa plece ... singura, convinsa ca asa e cel mai bine. Asa era cel mai bine pentru ... ea.

... Te iubesc.....

....................

....Isi amintea ... se intorse-se. Erau ca doi copii, jos, in mijlocul camerei printre bagajele abea desfacute. Se bucura ca o vedea, ca era acolo, ca putea sa-i arate, sa-i simta mirosul.

Se despartisera ciudat ... incercand sa fie doar prieteni. Dupa o saptamana incepuse sa-i simta lipsa. Vorbeau, dar nu era acolo, langa el. Intr-o zi s-a trezit vorbind cu sora lui ca si cum ar fi fost ea. Isi amintea cum, intr-un magazin, ea a tinut mortis sa probeze ceva pentru el, si-atunci si-a dat seama ca ii sta bine imbracata in haine barbatesti.

...Pot sa iau o camasa de la tine?
...Ok. Ia-o pe care vrei. ... si i-a luat camasa pe care vroia sa o imbrace ...
...Hm ... nu vrei sa iei alta? ... dar deja si-o puse-se si ... cum naiba poate sa stea, asa, o camasa pe ea?!

I-a lipsit somnul ei. Intr-o noapte s-a speriat ... nu-i ma auzea respiratia. Dormea ca un copil, cu mainile deasupra capului, respirand neauzit si-atunci a sarutat-o, incet, sa nu stie. Dimineatza i-a spus ca a visat c-a sarutat-o, pe frunte, in somn ... Nu era vis, dar ii era teama ca o iubeste.

................

...Si s-au pierdut ... din teama lui ca o iubea, din dorinta ei de a auzi ca e iubita, din teama lui sa nu sufere. Sec si gol. Vor incerca sa fie prieteni. Cum o sa se intample asta...

...Ti-am spus aseara ca o sa primesti reactia mea mai tarziu.
......Nu intelegi ca e nimic??? Nimic!!!
...Daca simt ca ceva incepe sa putrezeasca mai bine tai din carne!
......De ce? Cat de dureros o sa fie pentru amandoi?
...Nu ma mai amestec. Este viata ta.
....Nu intelegi ca nu vreau sa fie numai viata mea?
......

Noaptea o tinuse in brate, strans lipita de el. Dimineatza ar fi vrut sa-i spuna sa ramana, sa-i strige ca o iubeste si ca i-e teama! ... Dar n-a putut ... si a plecat sarutandu-l, ‚’Vezi ce faci azi!’’ ...

Cum or sa fie doar prieteni?... Cine stie. Cu greu poate. Fiecara va platii pentru frica sau nebunia lui. Din pacate amandoi vor fi nefericiti pentru ca s-au iubit si iubirea inca nu se terminase...

............................

…A cazut cortina, inca o data. S-au stins luminile, spectatorii au iesit si au ramas doar ei in scena, in spatele cortinei. Doar ei, in locul in care au jucat impreuna in acelasi act.
Locul ... trist si prafuit, deja. O scena goala, fara viata, bantuita doar de amintiri si intrebari.
......
Prea mult a cerut de la el. Prea mult a vrut sa-l aiba. Ca si cum ar fi fost casatoriti. De ce oare n-a putut sa inteleaga ca asta e marea lui teama? Ii era teama sa-l aiba cineva pentru totdeauna. Nimeni! ...Dar ar fi vrut atat de mult ca ea sa-i apartina. Sa existe numai pentru el si-n lumea lui.
......
De ce oare a-ncercat atat de mult sa-si faca din viata lui axa vietii ei? I-a cerut oare prea mult? Da, poate ca da, dar n-a cerut mai mult decat i s-a cerut! Se poate, oare, sa nu fi inteles ce vroia de la ea? Doamne si cat de mult a vrut sa fie asa cum isi dorea el! Dar n-ar mai fi fost ea! Si – atunci...?

..............................

I-am privit mult timp ... erau stingheri, incercand fiecare sa se-ndrepte pe drumul lui. Priveau in urma, din cand in cand, se priveau in ochi de departe si de multe ori am crezut ca se vor imbratisa cu disperare, ca atunci cand s-au despartit.

Despartirea lor a fost ciudata ... iubindu-se au hotarat ca e mai bine sa renunte. Si-au cautat motive, si-au inventat false ascunzisuri, au inchis ochii – toate ca sa le fie mai usor, sa poata sa-si minta inimile si sa faca totul logic, la rece.

Si parca viata hotarase un joc pervers pentru ei ... s-au intersectat in fiecare moment de rascruce al vietilor lor. N-au trebuit sa incerce sa afle ceva unul despre celalalt, pur si simplu erau acolo cand trebuia, numai ca doar priveau, fara sa intervina. Doar se priveau, stiau ca celalalt e acolo.

..................................

El ... Teama lui de a apartine cuiva? ... I-a apartinut ei din momentul in care a sarutat-o, nestiut, in somn.
Restul ... au fost nisip si ape amagitoare, incercari esuate de a-si afla un act cu-o replica pe masura.

Ea ... se schimbase cu mult timp in urma, atunci cand i-a spus ‚’s-ar putea sa te iubesc’’.
Restul ... a fost o piesa cu multe premii, jucata perfect in fata ‚’marelui’’ public - si-atat. In spatele cortinei ramanea mereu singura, privind in urma la cel mai bun act.

......................................
Ei ...
Au fost fericiti, departe unul de celalat, asa cum a dictat logica? Poate da, poate nu.
Au stiut ca se vor iubii o viata? Nu cred.
Au meritat oare toate astea? Poate da, poate nu.
Restul ... nimic...

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!