poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1248 .



conspiratorii
proză [ ]
contemporani

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [boy ]

2007-05-29  |     | 




CONSPIRATORII

Trenul EXPRES “Paris-București” se opri în Gara Oradea...Serafim Pișcoci Pleșcoi se afla în sfârșit din nou în Þară...Venea de la Anvers, unde lucrase mai mulți ani la Biroul Comercial al R.S.R....Serafim coborî fereastra vagonului și respiră adânc aerul rece...Poporul Român este mai mult o abstracțiune, gândi în sinea lui Serafim...Cu poporul ăsta te poți juca de-a istoria!...Îl poți atrage fără mari eforturi în revolte, răscoale, revoluții, contrarevoluții, Lovituri de Stat și Războaie Mondiale...Totul e să știi să-l minți și să-i promiți că va trăi mai bine, deși de la an la an, românii o duc tot mai rău...Cu ungurii e altceva...Cu ungurii, Marile Puteri nu prea s-au jucat... Ungurii sunt cu adevărat un popor unitar și ambițios...De o mie de ani ungurii fac istorie în timp ce de aceiași o mie de ani, românii se lasă supuși cotropirilor străine...Căderea lui Ceaușescu, arestarea și împușcarea lui, l-au luat prin surprindere pe ofițerul DIE Serafim Pișcoci Pleșcoi... El se aștepta ca regimul Ceaușescu să fie înlăturat de la putere în ziua de 30 decembrie 1989 în timpul desfășurării “Plugușorului” de la C.C. al P.C.R, pe versurile unuia Avramescu... Numai că serviciile secrete ungurești au luat-o înaintea celor românești și au declanșat revolta de la Timișoara prin inventarea cazului pastorului reformat Lazlo Tõkes...Cînd s-a anunțat împușcarea soților Ceaușescu, Serafim Pișcoci Pleșcoi s-a predat agenților CIA de la Ambasada SUA de la Bruxelles. Spionii se respectă și se înțeleg între ei...Spionul român le-a transmis americanilor toate datele referitoare la rețelele de spionaj românesc din Europa Occidentală și America...iar agenții CIA l-au asigurat pe Pleșcoi de tot sprijinul lor în acțiunile ce avea de gînd să le desfâșoare cu oamenii lui din România în vederea reinstaurării rapide a capitalismului...Primul om-forte cu care a luat legătura Serafim Pișcoci Pleșcoi la sosirea la București a fost celebrul antrenor de tenis Ilie Þepușă...Întâlnirea dintre cei doi a avut loc la Hotelul „Dorobanți” în ziua de 12 ianuarie 1990... De comun acord , Þepușă și Pleșcoi și-au înregistrat convorbirea, fiecare dintre ei păstrînd o bandă audio, pentru a se înlătura orice suspiciune din relațiile lor...
Ilie Þepușă: Domnule Pleșcoi, soarta României se află în mâinile noastre!...Prietenii din Germania Federală mi-au spus-o foarte clar: va terebui să ne folosim de prestigiul acestui Ion Iliescu pentru a introduce reformele de tip capitalist... Și tot prietenii mei din Germania Federală au promis că vor da curent electric pe gratis poprului român pentru curajul dovedit în răsturnarea comunismului...
Serafim Pleșcoi: De acord cu ce spuneți, dar am o observație!... Să nu cumva să ne curentăm de atâta curent și bunăvoință!...Tatăl meu, înainte de a ajunge ofițer, a lucrat ca docher în Portul Constanța!...El mi-a povestit cine au fost „țărăniștii” și „liberalii”…Veți fi de acord cu mine că în România „țărăniștii” și „liberalii” nu mai au ce căuta la conducerea trebilor politice!...Capitalismul îl vom construi noi, tinerele forțe ale istoriei...
Ilie Þepușă: Da, desigur, fără “liberali” și „țărăniști” ...”Istoricii” și-au trăit traiul, și-au mâncat mălaiul!...Domnule Pleșcoi intenționez să investec imediat în terenuri, case, construcții de bănci și centre comerciale!...Cu bani puțini se pot face acum averi uriașe!...
Serafim Pleșcoi: Eu voi investi în nave, fier vechi, fabrici de pâine și de înghețată și mai ales în firme de pază și protecție!... De unde am banii?... De la bișnița pe care am făcut-o cu blugi, cafea și țigări... În țară am o adevărată rețea...Domnule Þepușă, să ne fie clar la amîndoi: nu vom face politică!...Prin politică înțeleg toate partidele politice...În concluzie, noi vom face bani și ne vom folosi de oamenii noștri din toate partidele!...Noi suntem România!...România se va salva cu oameni ca noi!...(scurtă pauză) Domnule Þepușă, într-un fel ne asemănăm...Nu suntem fumători, ne plac femeile frumoase și suntem abstineți la alcool...Avem toate atributele bărbaților puternici!...Și nu suntem homosexuali...
Desigur, Þepușă și Pleșcoi nu acționau de capul lor. Se aflau într-o permanentă legătură cu birourile Ambasadei SUA la București, iar Ion Iliescu și grupul lui de revoluționari se arătau interesați de ideile procapitaliste și proamericane ale unor români îmbogățiți în raiul capitalist...
La un simpozion cu oamenii de afaceri, bâțâțâindu-se de pe un picior pe altul, Ion Iliescu le-a declarat acestora:
-Domnilor, aveți o sarcină de mare răspundere!...Să puneți bazele capitalismului autohton și să aduceți prosperitatea în această țară...
De fapt, Ion Iliescu, Ilie Þepușă și Serafim Pișcoci Pleșcoi aveau aceiași obsesie politică: fără “țărăniști” și „liberali”!....Sau mai bine zis, la ‚vremuri noi, tot noi” adică nomenclatura comunistă și ofițerii de securitate recuperați după 22 decembrie 1989...Și așa au fost inventate batalioanele de mineri ale lui Miron Cozma, evenimentele din 13-15 iunie 1990, mineriada din septembrie 1991, scandalurile de corupție pline de cadre țărăniste și liberale...Între timp Serafim Pișcoci Pleșcoi și Ilie Þepușă deveniră printre cei mai bogați capitaliști români cu fabrici, uzine, conturi în bănci, lanțuri de hoteluri și magazine...Guvernarea Văcăroiu le-a fost mană cerească...Pleșcoi și Þepușă împreună cu mulți complici din justiție, armată și poliție au devalizat Bancorex, prin credite pe care au uitat să le mai restituie.Totul părea să le meargă strună, cînd, deodată, politica le-a jucat tragicomedia...Ion Iliescu nu a mai fost ales președinte la alegerile din noiembrie 1996...Și culmea, la conducere veniră liberalii și țărăniștii...Situația era așa de gravă, încât Serafim Pișcoci Pleșcoi și Ilie Þepușă s-au întâlnit din nou, undeva prin munți... Desigur, la fel ca la prima lor întâlnire, de comun acord , Þepușă și Pleșcoi și-au înregistrat convorbirea, fiecare dintre ei păstrînd o bandă audio, pentru a se înlătura orice suspiciune din relațiile lor...
Ilie Þepușă: Domnule Pleșcoi, situația e gravă!...Iliescu a dat bir cu fugiții și ne-a adus liberalii și țărăniștii pe cap!...Ce-i de făcut?...
Serafim Pișcoci: Ne vom face propagandă, adică televiziuni particulare!...Dumneata ești încă un bărbat prezentabil și vei putea să te arăți în public în compania unor femei frumoase...Eu voi sta mai în umbră...Știi doar, sunt familist convins, am două fete și trebuie să le asigur un viitor... Mie îmi place să-mi dansez nevasta pe muzică țigănească...Dar vorba aia, din ce-ți pică dumitale, îmi mai dai și mie pentru a-mi răcori sufletul...și chelia...
Ilie Þepușă: Să lăsăm gluma la o parte…Nu te înțeleg, la ce ne-ar trebui televiziunile?...
Serafim Pleșcoi: La defăimarea țărăniștilor și liberalilor!...Vom stârni din nou minerii lui Miron Cozma, naționalismul lui Corneliu Vadim Tudor, retorica lui Adrian Păunescu, dezamăgirile pensionarilor și disperarea tineretului...Furtuna asta de nemulțumiri va distrage atenția opiniei publice de la afacerea Bancorex...Acum ai înțeles?...Viitoarele alegeri vor fi un dezastru pentru liberali și țărăniști!
Ilie Þepușă: Acum am înțeles!...Ești o minte genială domnule Pleșcoi, un as al muncii de informație!... Nu degeaba te-a decorat Ceaușescu!...Voi deschide chiar două posturi de televiziune!...
Planul tandemului Þepușă-Pleșcoi a reușit pe deplin!...
Minerii lui Miron Cozma s-au răsculat și mișcarea lor a fost înăbușită în sânge la Stoenești, dar nemulțumirile populare nu au mai putut fi potolite...Liberalii și țărăniștii au pierdut alegerile din noiembrie 2000, iar ca pedeapsă pentru proasta și corupta lor guvernare, țărăniștii nu au mai intrat în parlament...Ilie Þepușă și Serafim Pleșcoi se aflau din nou în al noulea cer de fericire...Scăpaseră de țărăniști și liberali și Ion Iliescu devenise din nou Președintele României!...Dar curând, Þepușă și Pleșcoi aveau să constate răceala în raporturile lor cu Ion Iliescu... Nu-i mai chema la zaiafeturi și întâlniri de taină pe teme economice... Doar o singură dată, într-un cadru restrâns, președintele României Ion Iliescu le-a spus-o verde-n ochi, lor și altora ca ei...
-Domnilor, trebuie să înțelegeți, nu mai putem continua așa, cu acest capitalism de cumetrie!...Lăsând gluma la o parte, situația a devenit serioasă, nodală și globală!
Și pe neașteptate, mai multe ziare porniră o furibundă campanie de presă împotriva lor...Serafim Pișcoci Pleșcoi era acuzat că a devalizat flota, că a făcut afaceri imobiliare cu case naționalizate, dar mai ales că a organizat o rețea de crimă organizată împreună cu frații Camătă...între timp arestați... Se zvonea că Pleșcoi va fi arestat preventiv de procurori... Situația lui Ilie Þepușă era și mai gravă...Era acuzat de trafic de droguri, deoarece la o percheziție inopinată la una din vilele sale de lux, polițiștii au găsit câteva zeci de Kilograme de cocaină...Și ca un făcut, agenții CIA nu le mai dădeau nici o atenție...Câtă lipsă de recunoștință din partea americanilor!...O, sfîntă nerușinare!...După ce Þepușă și Pleșcoi i-au bălăcărit cum le-a venit la gură pe ruși pentru războiul dn Cecenia, considerându-i dușmanii omenirii, iar pe sîrbi asemenea, pentru războaiele din spațiul ex-iugoslav, acum agenții CIA, după ce și-au făcut treba cu ei, îi abandonară fără milă...Într-o asemenea gravă situație pentru viitorul și prestigiul lor, bossii Þepușă și Pleșcoi se întâlniră pentru a treia oară în secret în Elveția...Și de data aceasta, la fel ca la prima lor întâlnire, de comun acord , Þepușă și Pleșcoi și-au înregistrat convorbirea, fiecare dintre ei păstrînd o bandă audio, pentru a se înlătura orice suspiciune din relațiile lor...
Ilie Þepușă: Domnule Pleșcoi, Iliescu și banda lui de asasini și hoți vor să ne distrugă pe amândoi și să ne șteargă din istorie și din amintirea poporului român...Pe mine mă acuză de trafic de droguri iar pe dumneata de crimă organizată.!... Ce-i de făcut?...
Serafim Pișcoci: Culmea e că vor să ne distrugă niște nenorociți de cameleoni care au sărit din barca comunistă în transatlanticul american...Ce-i de făcut?... Revenim în forță în centrul atenției opiniei publice...Dumneata îți pui la bătaie toată averea și lansezi zvonul că ai cerut-o în căsătorie pe diva și știrista de televiziune Angela Marin... prezentatoarea emisiunii „ Vine surpriza”. Și pui de un partid populist care să aibe în persoana mea un viitor candidat la președenția României...Pe plan extern schimbăm retorica!...Din proamericani devenim antiamericani...Să vadă și Unchiul Sam că românii au demnitate și știu să facă politică!
La câteva zile după întâlnirea din Elveția a tandemului Þepușă-Pleșcoi , omenirea a fost zguduită de atentatele teroriste de la New-York...
O atmosferă politică mai propice pentru punerea în aplicare a planurilor lor, după atacurile teroriste, nici că se putea imagina pentru Ilie Þepușă și Serafim Pleșcoi... Aceștia dădură adevărate lovituri de imagine. Ziarele, posturile de radio și televiziunile erau pline cu știri despre noul partid populist proeuropean și antiamerican , cu o retorică anti-UDMR și care vrea unirea cu Republica Moldova cu orice preț...Asemenea, ziarele, posturile de radio și de televiziune anunțau cu surle și trâmbițe apropiata căsătorie a miliardarului Ilie Þepușă, acuzat de trafic de droguri, cu diva Angela Marin, care declară inocentă că viitorul ei soț este imaculat...Regimul Iliescu-Năstase este pus pe jar...Se vede lovit de unde se aștepta mai puțin...Se scot la iveală incredibile scandaluri de corupție prin intermediul unor armaghedoane...Opinia publică este revoltată și abia așteaptă viitoarele alegeri pentru a da de pământ cu clica pesedistă... Dar în plin scandal mediatic, opiniunea publică este stupefiată de moartea neașteptată a miliardarului Ilie Þepușă în urma unei peritonite acute pe un fond de colicist cronic...Rămas fără amic, Serafim Pișcoci Pleșcoi își pierde busola...În martie 2003 Administrația Bush atacă Irakul... La un post de televiziune, viitorul prezidențiabil Serafim Pișcoci Pleșcoi ține un discurs alambicat...
-Poporul român trebuie să fie conștient că prin atacarea Irakului, America se prăbușește într-un nou și ultim Vietnam!...Ce caută trupele române în Irak?...Ce apără ele acolo?...Este un război al petrolului!...America și-a făcut prea mulți dușmani în lume!...Japonezii nu vor uita nicidată că au fost victimele bombardamentelor atomice de la Hiroșima și Nagasaki...chinezii nu-i uită pe americani pentru sprijinul acordat taiwanezilor... sîrbii nu vor uita niciodată bombardamentele NATO, rușii nu sunt de acord cu extinderea NATO spre Est...iar musulmaii vor pur și simplu scufundarea Americii...Întreb: ce caută trupele române în Irak, fără un mandat ONU?...Și în tot acest timp ce fac guvernanții noștri?...I-au abandonat pe frații noștri de peste Prut și fac temenele la Budapesta!...Vor să le construiască iredentiștilor de la UDMR o costisitoare autostradă care să grăbească enclavizarea României!...Guvernanții trădează interesul național și abandonează poporul român...Guvernanții au vândut pe nimic SIDEX și alte mari obiective ale economiei naționale!... De fapt s-a vândut tot și România și-a pierdut suveranitatea economică!... Nu peste mult timp o va pierde și pe cea politică!...Tinerii, pensionarii și femeile singure nu mai au nici o speranță!...Românii vor să-și abandoneze Þara!...Românii nu mai au nici un viitor!...Eu sunt adevăratul războinic al luminii...Români, eu vă sunt unica și ultima speranță!...Faceți-mă prin votul vostru președinte și veți vedea cum voi da de pământ cu clica pesedistă!... E de ajuns o bâtă la un car de oale!...Năstase, cel cu mita din Zambaccian, Hrebenciuc, cel cu terenurile luate cu japca prin Moldova, Dan Ioan Popescu, cel cu afacerile cu curentul electric și Miron Mitrea, cel cu afacerea fierului vechi de la CFR...ăștia vă sunt criminalii...Niște criminali mă acuză pe mine de crimă organizată?... Ei spun despre mine că am evaporat Flota României?... Cum puteam eu să evapor o Flotă?...Niciodată, niciodată...niciodată...Oligarhii sunt de vină...Oligarhii...
În afară de acest ultim cuvânt “oligarhii”, Serafim Pișcoci Pleșcoi nu a mai putut spune nimic…În acele momente era evident pentru cei de față că bietul om o luase razna…A doua zi a fost internat într-un spital de psihiatrie, undeva prin Oltenia…Din acea zi nu s-a mai știut nimic despre fostul ofițer DIE Serafim Pișcoci Pleșcoi

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!