poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3716 .



Domnișoara Curivoianu și agentul
proză [ ]
Undeva, cândva era o șefă…

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sache ]

2007-05-22  |     | 



- Bună dimineața, agent Ion Popescu, actele dvs. vă rog.
- Cobor din mașină?
- Nu, prezentați-mi doar actele.
- Știu de ce m-ai oprit.
- Bănuiesc...
- Ești nou prin centru, nu?
- Mâine împlinesc trei luni..., dar cum v-ați dat seama?
- Ehe! Iar acum o faci pentru prima oară.
- Nici chiar așa...
- Mă rog, atunci astăzi e prima oară.
- În dimineața asta, da, recunosc.
- Te-am ghicit! Se vede cu ochiul liber că-n spatele uniformei stă un timid, un provincial...
- Doamnă, vă rog!
- Domnișoară! Nu te supăra că-ți zic așa, și eu am fost la fel.
- Serios?
- Serios, acum m-am schimbat... Notează datele mele personale: Aurica Curivoianu, zodie Taur, născută între București și Suceava, într-o localitate simplă dar cu asfalt, în prezent șefă, necăsătorită din principiu și stau cu un papagal din Galați.
- Cum așa?
- L-am agățat în bar. Știi, sunt ciclică!
- E normal...
- O dată la doi ani, mă apucă amocul, dorul de ducă, haihuiul din mine se răscolește și atunci schimb tot: garderobă, pantofi, dresuri, lenjerie, mașină, casă, prieten... Ai studii superioare?
- Păi dacă aveam, mai stăteam eu în mijlocul străzii...
- Să-ți spun un secret: nu suport bărbații cu facultate și chelie. Sunt mondenă, și conduc la tango!
- Asta nu-i bine...
- Stai calm, că nu se vede! În plus nu-s posesivă cu o condiție: să fie reciprocitate!
- În căsătorie mi se pare corect!
- Cine a vorbit, dom’le, de căsătorie? Logodnă maxim! Asta mi se trage de la cura de slăbire de acum trei ani..., la mine totul e ciclic...
- Am înțeles, o dată la doi ani.
- Vezi tu cum arăt acum? Stai să cobor din mașină, uite! Hai, pune mâna, simți mușchi adevărați, de felină?
- Arătați bine..., câți ani spuneați că aveți?
- Nu, n-am spus! Acum o mie și ceva de zile eram de două ori și jumătate mai mare. Cât o vacă!
- Nu se observă..., aveți o siluetă de invidiat, doar părul arată..., mă iertați, seamănă cu o salată creață. La noi, la țară doar din asta cultivăm...
- Ehe! De la dentist mi se trage! Idiotul ăsta mă pune în fiecare dimineață să-mi întind părul, pentru că vezi tu, ai de-a face cu o creață autentică, integrală!
- Păi, ce are dentistul cu părul?
- Și nici măcar nu-i dentist! E tehnician dentar, că ia fost lene să meargă la facultate. Face din alea..., cum le zice? proteze și coronițe.
- Tot nu înțeleg.
- Ce nu înțelegi, dom’le? Asta lucrează el, proteze și coronițe!
- Și cum își permite să vă..., să decidă în locul dvs?
- Pentru că el e papagalul din Galați, ăla de care-ți spuneau. Are personalitate, e gelos, viril și suficient de fraier ca să-l joc pe degete. Azi de exemplu, pentru că-i opt martie, i-am spus că sigur rămân!
- Și mie îmi plac ăia micii...
- Ce tot zici acolo? I-am zis că sigur rămân peste program, să reconciliez niște situații. Dar de fapt merg cu Manuela la discotecă...
- Care Manuela?
- Aia din Brăila, dar degeaba întrebi. Kaput! S-a măritat anul trecut.
- Sincer, mie nu-mi plac astea care-și pun, una-două, pirostriile.
- Stai să vezi, și-a pus și termopane, ușa metalică, faianță din Spania...
- Mamă! A costat-o un sac de bani.
- Nu pe ea, dragă, pe fraier! Că-i bucureștean.
- Așa mai merge.
- E la modă corceala, mai ales cu moldovence. Știi cum se face? Îți trăiești, bine-mersi, tinerețea acasă, în Moldova natală și când apare primul rid, devii cuminte, uiți accentul și postezi în victimă.
- Ce victimă?
- Adică inventezi o poveste ca la Din dragoste..., că unul a profitat de inocența ta când treceai într-a patra..., chestii din astea. Dar trebuie să recunoaștem că și bucureștenii au nevoie de modovence! Dacă nu se corcesc, se tâmpesc... Ascultă la mine, fără moldovence ăștia s-ar combina doar între ei, cum făceau regii Franței pe vremuri și-ar degrada specia umană.
- Aveți dreptate...
- Dragă, s-a făcut târziu! Trebuie să ajung până-n prânz la serviciu, că-mi pleacă subalternii în pauza de masă...
- Așa târziu începeți lucrul?
- Păi dacă sunt șefă! Apropo, știi de când stau eu cu gălățeanu’ ăsta? Sâmbătă fac doi ani!
- Vă vine ciclul!
- Exact! Și mă gândeam să-i las lui casa ca să-mi trag o vilișoara în Primăverii..., Audi ăsta e ca vândut, garderoba am schimbat-o..., mai trebuie doar să găsesc un fraier... Apropo, ești căsătorit?
- Domnișoară, m-am născut în Bacău și tot acolo am terminat și liceul... Cum să fi ajuns agent de circulație în buricul târgului, dacă nu prin căsătorie. Sunt însurat cu o bucureșteancă blondă, un socru politician, o soacră casnică și-o garsonieră în Dristor!
- Nu-i bună familia asta, se vede că-și mănâncă de sub unghii... Dar te rezolv eu! Imediat vorbesc cu un avocat bun și-o lași în fundul gol! Uite cartea mea de vizită, sună-mă între unu și opt, în fiecare seară lucrătoare.
- Vă mulțumesc...
- Îmi dai?
- Ce?
- Flori!
- Ce flori?
- Păi, e opt martie... N-ai flori?
- N-am.
- Atunci de ce m-ai oprit?
- Pentru c-ați trecut pe roșu. Agent Ion Popescu, actele dvs. vă rog...

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!