poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1194 .



Povestea unui arici
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [coculeana ]

2007-01-12  |     | 



În zona deluroasă de pe planeta Rodana își avea sălașul o familie de arici. Părintele se numea Þepușă, mama Þepina și cei doi pui Þepișor și Þepică. Având o mulțime de treburi pe cap ariciul Þepușă căuta să-și rezolve toate grijile cotidiene păcălind cât putea de bine pe vecinii din preajmă: cârtița Caty și prepelița Petra. Cârtița Caty , fiind o viețuitoare cu bun simț și cu frica lui Dumnezeu a promis ariciului că îl va ajuta să-și înscrie pe cei doi fii ai lui la Universitatea Grobina de lângă localitatea Rodana. A vorbit cu șeful Universității, castorul Corobuță, să frecventeze cursurile Universității și cei doi fii ai loui Þepușă. Copii lui Þepușă au frecventat cursurile Universității, au încheiat și anul universitar, însă vecinul Þepușă a uitat de promisiunea făcută cârtiței Caty-un sac de grăunțe pentru sezonul rece dacă copii vor intra la Universitate. Þepușă chiar se lăuda la toată lumea spunând ce pui eminenți are el Cârtița Caty a fost tare supărată și a promis , cu sufletul plin de mâhnire, că nu va mai ajuta pe nimeni niciodată, chiar rudă să-i fie.
Þepușă, fiind acum mulțumit de taote evenimentele, s-a gândit să vorbească și cu prepelița Petra ca să intre în Adunarea Acționarilor de pe planeta Rodana, prepelița fiind șefa acestor acționari. A fost deajuns să fie acceptat de restul viețuitoarelor că, după trei luni, Þepușă a sugerat celorlalți acționari să înlăture pe vecina Petra de la conducere, fiindcă nu are opinii și idei care să ducă la o evoluție bună a acestei Adunări. S-a supus la vot și s-a ajuns la concluzia că prepelița Petra nu este bună pentru această funcție. La această veste prepelița a făcut accident vascular și a fost dusă de urgență la spital. Puiul său , Piro, când a văzut această tragedie, s-a supărat nevoie mare și l-a așteptat pe Þepușă la un colț. Cănd s-a făcut întuneric, cu ajutorul unei praștii confecționate de el, i-a proiectat o piatră în ochi. Ceea ce se mai știe de Þepușă este că, acum, el nu mai are vederea calră și dintr-un șef cu ifose nu a mai rămas decât un arici de rând, ramolit și fără vlagă.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!