poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2272 .



Trubadur pierdut in timp
proză [ ]
Helene

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [FENDERS ]

2006-12-08  |     | 



Astăzi sunt Helene, îți spun. Ne-am cunoscut azi dimineața la ceainaria Enchanted când eu sorbeam linitită al meu cappuccino iar tu grăbit ai intrat pe ușa , te-ai așezat la o masa spate în spate cu mine, ți-ai desfăcut ziarul și iți beai apoi tacticos ceaiul de iasomie. Te văd ca ridici ochii din ziar , cu nasul în aer cauți parcă o aroma. Lași ziarul pe masa, te întorci spre mine și-mi spui "Bună dimineața , încântătoare și necunoscută domnisoară, să fie Tresor parfumul dumneavoastră? Așa îmi pare... Dar ce nepoliticos sunt... permiteți-mi să mă prezint, sunt Paul. Paul Andre. Dumneavoastră?..."
- "Știu cine ești. Helene mă numesc."
- "Firește că stiți cine sunt . Doar colind prin toată lumea...și mi-ar întrece imaginația sa aflu de câte ori am trecut unul pe langa celălalt... Cam mohorâtă vreme... Cred că o sa ningă cât de curând. Parcă miroase a zăpadă."
- "Mda...", și lăsând banii pe masa mă îndrept spre ușa. "Să aveți o zi bună!"
- "O, dar... așa repede? Nici nu ați terminat cafeaua. Vă deranjează daca va însoțesc până în stație?" Și uitând să achiți, te grăbești să vii dupa mine.
După tejghea se aude o voce și atunci constați că ai niște datorii pe acolo. Fluturi o bacnotă iar chelnerul iți urează o zi bună. Eu sunt deja afară. Bate un vânt rece și mă zgribulesc. Văd un taxi și îi fac semn. Tu imi întinzi brațul și-mi spui "Trebuie să-ți arăt ceva".
- "Mă tem că nu am suficient timp pentru asta", iți șoptesc. Știam ce, dar imi era puțin teamă sa fiu din nou în preajma ta.
-"Te rooog, lasa-mă să-ți arăt ... și promit că apoi nici nu mai auzi de mine. Dacă așa iți va fi dorința...."
- "Dar nici nu ne cunoaștem... ce dorești?"
- "Te rog!", îmi spui parcă pe un ton puțin grav.
- "Ne vedem diseară la 7 în același loc. Acum mă grăbesc. Mi-a părut bine."
Taxiul oprește, mă urc și trecător îți arunc o privire. Îmi scot oglinda din geanta și te văd cum ai rămas înlemnit acolo în fața ușii, oamenii aproape că dau peste tine. Vântul e și mai puternic iar tu rămâi pierdut cu privirea.
"Ce ochii", îmi spun . Nu-l cunosc, dar ochii aceia îmi spun ceva. E ca o poveste din trecutul meu pe care nu-l cunosc. Ochii de smalard, făclii, săruturi...Același parfum... Sa fie?!...
Nu contează. Mai bine îmi adun gândurile pentru prezentarea pe care trebuie să o fac la ora 12.
Mă uit pe geam și ca printr-o minune, într-o toamnă atât de târzie, văd primii fulgi de zăpadă. Lumea se transformă într-un glob de sticla în care fulgii zboară haotic. Cobor, îmi ridic fruntea spre cer și las să-mi cadă pe față acele steluțe rupte din rai așa cum îmi spunea mama cândva și mă simt din nou copil. Ce aș fi dat să nu fiu singură acum...


-va urma-


.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!