poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2640 .



Petitoarea
proză [ ]
---

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [DanTeConteDuda ]

2006-03-09  |     | 



- … Deci… Tinere, zici că te tragi din David… Aud?
- Din Avraam încă… Uite, din Avraam s-a născut Isaac, din Isaac Iacov, din..
- Lasă frumușelule, că asta nu ține de foame. Că prin părțile astea tot din Avraam suntem toți. Doar n-ai fi vreun spurcat de grecotei? Că, zău, la codășlâcuri din astea nu mă bag! Sunt femeie serioasă, cu reputație, și n-am avut niciodată vreo plângere. Ginerii găsiți de mine sunt toți fii ai lui Avraam, onorabili, am nasul fin, nici măcar un samaritean nu a reușit să mă păcălească, că pe dată l-am dat de gol că nu-i de neam bun. La mine nu se întâmplă așa cum am auzit că s-au dat fete după nenorociți de cilicieni, fie ei și prinți! Scuip pe ei, ptiu! Zi-i de David!
- David a născut pe Solomon din femeia lui Urie, Solomon a născut pe Roboam, Roboam a născut pe Abia, Abia a născut pe Asa, Asa a născut pe…
- Măi băiete, tu vrei să te însori sau să te faci rabin? Vino mai la zilele noastre, ca să am ce să spun tatălui fetei!
- După strămutarea în Babilon, Iehonia a născut pe Salatiel, Salatiel a născut pe Zorobabel, Zorobabel a născut pe Abiud, Abiud a născut pe Eliachim, Eliachim a născut pe Azor, Azor a născut pe Sadoc, Sadoc a născut pe Achim, Achim a născut pe Eliud, Eliud a născut pe Eleazar, Eleazar a născut pe Matan, Matan a născut pe cinstitul meu tată Iacov, iar din Iacov, eu, Iosif.
- Da, Eleazar, strașnic a fost. Bine le mai zici! Mai bine se invrednicea și deșteptul ala de taică-tu de te trimitea la o școală, că te făceai și tu rabin, nu tâmplar. Neam bun, dar nici o para chioară! Bine, le zic de neamuri și poate s-or mai îmbuna, că ei, deh, negustori cu ceva stare, cu nasul pe sus, dar să nu-i întrebi de neam. Însă, chiar așa, cu mâna goală nu pot să mă duc, mai pune și tu ceva peste cele patru oi ce-ai promis să dai pentru mireasă.
- Spune că dau și opt perechi de porumbei pentru sacrificiu în Templu …
- Noroc că ești frumos, de plâng toate fetele din oraș după tine, că altfel, văd că eu de pe urma ta nu am să mă aleg decât cu alergătura… Fie, las' că ți-i conving eu să ți-o dea pe Maria de soață…

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!