poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1624 .



Ultimul trubadur
proză [ ]
Autoportret în amurg

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ultimul trubadur ]

2005-12-13  |     | 



Ultimele sulițe solare, refractate prin geamul gros, trec prin particulele de praf și le fac să pară firimituri de aur ce dansează în aer și se așează pe masă, pe scaun, pe divan, dându-le nobila aparență a unui mobilier "Louis XV". Întins pe pat, cu scrumiera pe piept și un Chesterfield în colțul gurii, privesc într-o doară această scenă pașnică pe care am mai văzut-o de un milion de ori până acum și încerc să-mi amintesc de ce trebuie să plec în zece minute… Nu-mi vine în minte nici un răspuns. Sunt doar un globe-trotter cu zâmbet ostenit și ochii precum marea, un menestrel cu vocea frântă și corzi ruginite pe chitara-i colbuită. Sunt trubadurul sortit să caute veșnic curtea ultimului rege binevoitor. În locul ei, găsesc numai ruine… mereu ruinele. Sunt singura persoana care niciodată nu a râs de bietul Don Quijotte: doar eu știu că a-ți urma visele înseamnă a le trăi… Și asta e mult mai greu decât a duce o viață reală. Dar, în această clipă, mă întreb de ce trebuie să plec în câteva minute. Știu acum că doar ruinele au mai rămas, acolo unde odată străluceau curțile regilor binevoitori. Nu am unde să mă duc, nu am cui să-mi mai depăn cântecul. Și totuși, mă ridic din pat, îmi arunc cureaua genții pe un umăr, încui și ies în stradă, scuturându-mi pletele în fața vântului ce-și plimbă degetele subțiri prin ele. Calc apăsat, în ritmul regăsit al sângelui ce îmi trezește dorința de a încerca din nou. La colțul străzii mă opresc, ca de obicei, și îmi aprind o țigară. Privesc în jurul meu, la cei ce se îndreaptă spre casă, sleiți de grijile zilei. Zâmbesc, neștiind care dintre ei vor deschide radioul în seara aceasta, cautând vorbele și muzica trubadurului. Și plec mai departe, spunându-mi, pentru a mia oara că, uneori, ruinele nu sunt altceva decât viitoare pietre de temelie. Voi avea unde să mă duc și cui să-mi șoptesc cântul? Nu mă pot lecui de speranță. Sunt ultimul trubadur.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!