poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 920 .



o fi bine?
proză [ ]
societaea așa cum este

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [viorel-dona ]

2014-08-03  |     | 



Se apropie alegerile ce vor da viitorul președinte al României, măcar pentru un mandat. Avem atât de multe și dese alegeri de tot felul încât Legea electorală, practic nu poate fi modificată, fără a se auzi în spațiul public sintagma: „nu este democratic să schimbăm regulile jocului pe timpul desfășurării acestuia.„ Nu avem certitudinea, bătută în cuie, asupra numărului de oameni cu drept de vot din România, situați în afara sau în interiorul teritoriului național.Porcoiul de bani cheltuiți pentru desfășurarea acelui recensământ nu-și găsește justificarea. Pe de o parte formularele au cuprins întrebări aiurea și unele care nu aveau justificare. Organizarea a demonstrat că instituțiile care au participat la desfășurarea lui au dat dovadă de un amatorism jenant. Cum poate fi posibil să omiți dintr-un recensămânet național o scară de bloc sau o stradă întreagă?Analiza acestor carențe ar fi trebuit să ducă la modificarea legislației pe alocuri și în cele mai multe cazuri la destituirea unor sinecuriști care ocupă funcții călduțe și bine plătite prin instituții susținute de la buget. Ministerul de interne are o bază de date , sau ar trebui să aibă, care în baza vestitelor CNP ar fi trebuit să ofere și să coreleze niște date fără de care nu puteai demara o asemenea acțiune. O bază de date la nivel național, instrument strict necesar într-o țară civilizată, bază de date din care să se alimenteze Ministerul învățământului, Ministerul muncii, Ministerul sănătății etc. Nu există o asemenea bază dar pentru realizarea ei au fost cheltuite, din fonduri naționale sau absorbite din exterior, sume exorbitante. Cine răspunde de această risipă de capital uman și material? Guvernele se vor apăra invocând faptul că ele nu sunt născătoare de legi și iată, iar ajungem la parlament. Legea de organizare și de funcționare a Parlamentului României nu va fi modificată de parlamentarii care și-au plătit scaunul de ales și care sunt legați cu fire nenumărate de conducătorii politici, atâta timp cât acest loc, care ar trebui să fie sacru, este scena unor târguri infiorătoare între aleșii puterii și ai opoziției pentru susținerea prin reciprocitate a unor legi aberante sau introducerea unor amendamente care au drept țină un „sponsor”care a dat banii negrii și la candidații puterii și la cei ai opoziției, mergând la două capete. Plătim parlamentarii ca să ce? Să vină când și cât vor la muncă, să brăzdeze mapamondul ajungând prin Vanuatu în schimb de experiență, funcționând ca o armată de soldați care nu gândesc și nu au propria conștiință. Băsescu a știut să speculeze rezultatul acelui demers din care a rezultat că românul vrea mai puțini parlamentari. Nimeni din clasa conducătoare nu are interesul final să se afle câți suntem în mod real și care ar fi explicația? Numărul de mandate este dat de numărul de alegători înscriși în liste, sumele ce se repartizează în teritoriu au unul dintre criterii numărul de locuitori, la Europa trimitem un număr de parlamentari în funcție de populația existentă. Cum ar fi ajuns o EBA la parlamentul UE, ca să mă reprezinte , dacă nu ar fi existat acest sistem împuțit de alegeri și selecție!Se spune în Constituție că nimeni nu este deasupra legii dar un Zăgrean, sluga de la CCR, primește derogare să poată să sugă de la două oi, magistrații au impus, cu acordul parlamentarilor, o lege specială pentru retribuire și mod de calcul al pensiei. De ce, în această lege, nu s-a specificat posibilitatea expresă că cei care greșesc, intenționat sau nu, că magistratul va răspunde administrativ, din bani proprii, sau penal pentru verdicte strâmbe? Să revenim dar la campania electorală care oficial este un nou născut dar în realitate a depășit anul de când tot curge. Ajungem iar la bani! Cine va controla la sânge fondurile ce se cheltuiesc pentru campanie?Care sunt sancțiunile în cazul descoperirii unor nereguli? Cine le va aplica? Magistrații și procurorii subordonați politic? Special am făcut mențiunea „magistrații și procurorii „ întrucât mi se pare imoral ca un procuror să aibă umbrela magistraturii deasupra capului. Cum s-a ajuns la asta? Tot politic, evident. Milițienii sau polițiștii care au avut studii echivalate cu facultatea de drept, după ce au fost expulzați din sistem au ajuns în avocatură sau prin procuratură, prin tot felul de interpretări strâmbe și forțate a diverselor amendamente la legi. Este greu examenul de admitere în magistratură și dacă nu treci clasa și nu treci, lași ștacheta ca să poți face ce vrei. Astfel tot felul de absolvenți ai facultății de drept de la Pâncota, după o escală pe la poliție, pe la judiciar și pe la procuraturi obscure, ajung judecători la înalte curți, ca apoi să ajungă Doctori în drept sub îndrumarea unui doctor în drept care nu a pledat niciodată, nu a instrumentat nici un caz, nu a judecat în vreo instanțăw și care mai are pe umeri și stele cât are Carul Mare... Ei știu că nu știu și că datorează, pentru prezent și viitor, situația materială și poziția socială , lui X sau lui Y sau unuia dintre partide și atunci cum să fie verticali? Colegii procurori, subordonați politic, vor furniza judecătorilor, unși în funcție la un pahar cu cinci cuburi de gheață pe la Cireșica, clienți pentru dosarele politice. Asta nu înseamnă că cei care invocă arestul sau condamnarea pe criterii politice ar fi fete mari. Dosarul va fi păstrat la dospit până când va fi nevoie. Procurorul, acela provenit din milițian sau care a făcut facultatea pe la Tărtășești, va pune capacul, nu va răspunde în fața nimănui și sistemul se autoprotejează. Societatea civilă a fost infestată de tot felul de indivizi sub acoperire, care au rolul lor de unelte politice. Sindicatele au devenit pepiniere de produs parlamentari și de făcut bani negri și cine le oprește? Cine are interes ca aceste sindicate să fie o armă puternică în slujba celor mulți care aparțin acelui sindicat? Nimeni! Greve comandate și coordonate politic sunt arme în enorma luptă pentru înavuțire. Oare cum se explică faptul că un avocat, cu o casă de avocatură prosperă, renunță la niște venituri bune ca să intre în politică pentru un salariu de bugetar, salariu pe care domnul avocat nu l-ar fi băgat în seamă nici ca bacșișuri oferite în dreapta și-n stânga pe la chelneri, frizeri sau curve?
Trăim într-o societate bolnavă! Nu afirm că în occident nu s-ar produce acte de corupție la nivel înalt dar, ca să parafrazez o reclamă la produse lactate aș zice, „ Prea mulți, prea pe față, prea ca la noi în țară!”

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!