poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1193 .



Un tatà
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [muraru ]

2011-07-21  |     | 



...nu vor să înțeleagă că între ei și ăsta există o diferență.Chiar dacă a trecut prin tot felul de buclucuri într-o existență de aproape șaizeci de ani,devenind până la urmă un bețiv singuratic,care-și tot propune sà își refacà viața pe măsură ce acest lucru pare tot mai puțin posibil sau,hai să-i zicem,probabil și care,mai nou,după ce și-a luat din proaspăt carnetul de conducere,într-o ambiție care nu știu dacă are vreun rost,visează la momentul când va avea o mașiună și când datele problemei se vor schimba definitiv,crede el cu o naivitate absolut aiurea având ìn vedere vârsta pe care o are.Ca să nu mai vorbim de experiențele destul de nefaste prin care a trecut,începând cu divorțul de o femeie cu care avea de-acum doi copii,cu disputa de ani de zile pentru acești copii la care nu voia nici în ruptul capului să renunțe,cu furtul acestora în pofida a ceea ce a stabilit tribunalul,cu furtul lor de după,de càtre propria lor mamă,cu faptul că aceștia au crescut chiar ca între două răpiri,devenind de necontrolat cu vârsta,luând-o pe drumuri dubioase până la urmă,pierzându-se efectiv din vederea sa,văzându-i sau mai bine zis nevăzâdu-i cu anii,aflând despre ei mai degrabă dela alții,convorbirile cu ei fiind cu totul false,o simțea de cum îi auzea,îi simțea ascunzând mereu câte ceva,mulțumindu-se să creadă că,de fapt,este vorba de rezerva aceea a tuturor copiilor față de exigențele propriilor părinți ,niște minciunele cu care își apără ei intimitatea,îcăpățânâdu-se să creadă un astfel de lucru cu disperare,fugind mereu,în cadrul aceleiași disperări,de gândul că la fel de bine poate să fie și altceva,ceva ce nu mai are nici o legătură cu niște minciuni nevinovate,proprii tuturor copiilor în relația cu părinții la un moment dat.Băiatul era undeva prin Spania,se vorbea că făcuse și pușcărie pe-acolo,fata era în Italia,pe undeva prin Sicilia,amandoi ocupându-se cu ceea ce se ocupaseră și în țară,cu a face orice pentru a nu face nimic-cum a caracterizat careva o astfel de postură,cea a coțcarilor care învârtesc tot felul de treburi dubioase din care deobicei se câștigă mai mult decat dintr-un serviciu oarecare,mult mai mult uneori,ipostază în care se poate trece cu ușurință,în cazul unora,peste inconvenientele unei astfel de situații.Fică-sa a fost acasă cu vreun an în urmà,ca să-și facă acel pașaport special pentru Dubai,am înțeles,pentru a putea accede la piața aurului de acolo,care cică oferă o mie de avantaje,mai ales celor care se duc să cumpere pentru a vinde la cu totul alt preț în altă parte,cazul ei.Pe băiat l-a așteptat de Paști,a pregătit un adevărat festin,cu miel,cu caș de oaie,cu tot felul de trufandale,a cumpărat până și o șuncă afumată,a făcut cârnați de casă,ca ăla să îl anunțe în ultimă instanță că nu mai poate să vină.De vreo zece ani n-a fost acasă decât o singură dată,este normal că îi este dor să-l vadă,chiar dacă,în ce privește odrasla,lucrurile par să nu stea la fel.Îl aștepta,de astădată, să vină cu o mașină cumpărată la mâna a doua,pe mai nimic,i-ar fi dat el banii,foarte bună în România,la condițiile de aici,pentru unul ca el,un pensionar care n-are de făcut cine știe ce drumuri,până la piață,eventual,care are timp să se ocupe de acel fel de taximetrie clandestină,cărându-și veciunele la oraș de două ori pe săptămână,așa cum face nănașu-său,pe bani,desigur,ca să aibă apoi de votca pe care o bea numai cu bere,deocamdată din pensia lui dela mină,de vreo șaisprezece milioane,niciodată de ajuns dealtfel,în primul rând pentru că mereu are de plătit câte o rată la bancă pentru sumele pe care le-a dat odraslelor,ca să-i ajute în niște afaceri obscure pe care cică le-ar avea pe-acolo pe unde-și duc veacul,despre care nu știe decât că nu par să prospere,dimpotrivă,care dispar pe rând,lăsând locul altora,mereu mai extravagante,altor împrumuturi,singurele care fac,până la urmă,să existe o legătură între el și aceste odrasle,lucru care-l mulțumește într-un fel,chiar dacă suportă ratele de care nu mai scapă niciodată,considerâdu-le ca fiind prețul acestei legături,mai degrabă ideale,fără de care ar fi cu totul singur pe lume...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!