poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1048 .



Discutie cu un strain
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [C.Florin ]

2010-11-21  |     | 






Cu o senzatie de voma,cu gatul umflat, cu o apa la jumate, am plecat spre locul ce-mi promitea cateva clipe de refugiu si de dragoste paterna in minciuni imbibata.In clipele ce-mi regretam fapta abia savarsita, imi doream sa o ating, sa o vad,sa ma bucur de parfumul ei...Am prins puteri si curaj la vederea unei iluzii ce scanteia..Am cerut si mi s-a oferit,desigur contra cost ,o tigara.Am iubit-o pret de 5 minute nespus,dupa care am aruncat-o ca pe o tarfa nepriceputa,pe drumul betivilor.Deja ma simteam mai bine,intrasem in vorba cu pustiul ce-mi oferise una dintre tarfele lui cu filtru si afland ca suntem calatori in acelasi morman de fiare reci, ma imbarbatam.
Incepu sa-mi dezvaluie peripetiile lui mult prea superioare banalului in viziunea lui si deja se nastea in mine sentimentul de superioritate si de "calator" mai brav prin viata.Cheful imi pieri de vreo 10 ori cand deja se instaura plictiseala ce-mi era injectata de pusti...Colegul meu de calatorie era din Targu Ocna...destul de ironic nu?Da! Mai ales ca ocnasu isi deschisese sufletul cum isi deschide o femeie nedorita picioarele in fata primului venit...
"Auzi,da' tu le ai cu imprumutul?"Ce dracu vrea sa insemne asta?Deja mi se ofera propuneri de afaceri noi?Facand ca un pianist ratat din degete mi-a dat de inteles ca ma intreaba de fapt daca le am cu furatul...Desigur ca nu! Bine...doar inimi...Ne-am urcat in cusca cu vedere la coclaurile sarace si luminate de farul cerului asemeni unor prieteni buni si vechi, cautand intimitate.Ma simteam ca la scoala...el vorbea despre ce facusera prieteni de-ai lui si eu alergam cu mintea-n colturi.Se furisa linistea imblanzindu-l pe micul strengar cand aparu al 3-lea marinar pe epava;fapt pentru care m-am afundat adanc si incet in padurile mintii mele lasandu-ma calauzit de muzica si de vise.Il analizam discret pe tipul cel nou masurandu-i de zeci de ori silueta in geam.Era genul de tip...normal...banal....I-am observat cruzimea manifestata fata de saracele canapele jegoase ale CFR-ului.Deja imi formasem o idee despre el.Ma intrebam cine ar fi mai plictisitor,zgomotosul sau ocnasul.Spre bucuria mea ocnasul isi anunta plecarea.Deja ma chinuia constiinta;tacerea lui era de acum deranjanta.Ma simteam responsabil dar asta e!La revedere ocnasule! De fapt fu doar un simplu "Bafta"!
Ma apucasera iar poftele de tip insarcinat cu datoria de a lasa oamenii fara tarfe.Sa-i cer vecinului?Are fata de...nefumator.Hai totusi sa incerc.Imi dau castile jos si.....vorbea la telefon.Deranjat oarecum de atitudinea mea de curios iesi sa-si verse naduful in continuare.A intrat! "Scuza-ma,ai cumva o tigara?!"-un fel de 'te-n mata mai pe sleau si politicos.Nu fumeaza daaar are tigari!Marfa!Servesc una,de fapt servesc 4 la insistentele lui care parca erau ale unui violator.Intru in vorba si aflu ca e student la teologie.Imi zic pfoaaai sa vezi ce borf imi da asta.Incepe cu tot felul de injuraturi si tot bate din picior si face scandal si...!!! Opa hai ca am nimerit bine.Ies la o tigara cu el si incepe sa-i turuie gura cu atatea adevaruri cu atatea chestii interesante care practic faceau amor cu creierul meu...Cu injuraturi cu urlete cu toate cele...Un nebun,ce sa mai zic.Un nebun care mi-a raspuns la intrebari fara sens in opiniile unora,un nebun care ma facuse sa imi doresc sa ii ascult raspunsurile,un nebun care mi-a zis "ne cunoastem?nu!asa ca zi ce ai pe suflet!"
Si asa am facut....

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!