poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1912 .



Scrisoare către...Atropa Belladona
proză [ ]
proză umoristică

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [cazacuPaul ]

2010-10-25  |     | 



--Bună zâua vă zâc, deșî când va scriu acest reportaj îî chiar prea zâua, la unu șî 48 di minuti, șî nu știu sî scriu la calculator șî doarmi șî fimeia, iar io, știț, am citit câtiva articule de pi pagina D-voastrâ, șî mi-o plăcut distul di mult, dar, (acu vî vorbesc cu o voci mai joasî, așa aș fi vrut sî scriu, dar, din pacati nu știu cum sî scrii cu vocea joasî, )! Io mă numesc Prostovin ion, fără majusculâ la numili ion cî așa m-o trecut tata în acte, sau poate ăla di la oficiu cî atunci când mi-o scos certificatu` di naștiri era prima orî di luni șî nu s-o trezât din mahmurealâ săfu`di la Primării.
Deci, io zâc sî vî zâc di la început cum stă treaba, da nu di când m-am nascut io,, ci di la începutu` acestii problemi. Deci sunt ion, am scris câtiva poezii mai dimult când eram tînar, îs moldovean, nu cred cî v-aț dat seama, câ acuma scriu, șî scris nimini nu îș dî sama di undi esti un om, da` dacî m-aț fi auzât, poati cî va dădeaț seama!...asa cî am găsât pi internet un sait de poezie șî am postat câtiva poezâi acolo, dar un editor o găsât că nu scriu prea corect românesti să mi-o pus toate poeziili la atelier , nu cî m-ar deranja ceva ce nu înteleg, mă lasî rece asta, dar di aceia vreau sî vorbesc cu vocea mai joasă....parol.....pardon, să scriu, cî poate îî deranjează șî mă ejectează pi alte saituri din alea nu prea așa di bini cotati șî di bune ca Poezie.ro.așa cî am căutat sî aflu nr. de tel, sî va trimit un mesaj în cari sî va spun cî imi plac Scrisorile pe care le-aț scris dupa concurs, în august șî alea di mai înainti, pânî la ultima parti cu rușii din spital, pi care nu pre am înțăles-o cî am citit doar ultima parti.
Am făcut rost di numarul de telefon al dumitali, cî am un nepot care lucrează la o anumitî instituție și..s-a rezolvat, dar, am amanetat telefonul asearî cî am fost cu octogenarii la reunuine șî nu mai aveam numaru`, cî am fost la al` di l-am amanetat și nu avea încarcator cî sî descarcase telul șî, na....știți cum îi.
Pîna la urmî cu toatî frica am decis sî vî felicit pi pagina dumitale, și aș vrea sî fiti mai indulgenț cu cei cari se atașeazî pe saitul Poezie.ro, ca poate nu stiu prea multe nici ei, șî sînt la început...io di exemplu, acum trei săptămâni am citit o epigramă și am fost atras de acest gen de ironie la pachet cu nume, fără adresă, atât di mult mi-o placut, încât am intrat în gura editorilor chiar la primele zece bucăți pi care le-am scris în trei zile, deci, imi dau seama cî is un tip popular pi acolo, și am deja nivelu` "o" care este nu la începutul alfabetului ci pe la sfârsit, deci, m-au cotat în primii trei sferturi. Vedeți ce înseamna să fim populari?!?!?!
Apropo, am citit câteva epigrame de pe sait, de îmi venea să plâng și să râd in același timp, sî rîd de ironia fina, de impunsăturile mai mult sau mai ascunse, de direcția subiectelor, de cele mai multe ori...spre politică șî să plâng de prostiile pe care le-am alcatut io.DAR io sunt taaaare realist și realizez că un tip care a scris de 3 săptamani nu poate fi mai bun per total decât un epigramist care este literat, a absolvit câțiva ani post universitar în domeniu, ce mai...ditamai profesioniștii....dar cînd voi creste mai....mare, poate dacî nu îmi voi schimba activitatea și nu voi deveni vînator de umbre, voi deveni un epigramist, care va scrie și fabule, și poezii, si versuri și......v-am plictisit, am deja 97 de minute de cand scriu șî mîime la opt trezirea!
Așa cî stimabila Belladona ,(nu stiu ce o fi însemnând în italianî), dar nu încercam sî traducem sustantivele proprii cî cine știi ce o gasi șî în traducera numelui meu careva!!!!Bine cî nu mî numesc Omrău, sau Taifrunzelacâini, sau Baseiaumita, Basebochodoronktronk sau, Vamduscupreșul.Norocul meu cî mă numesc Prostovin ion!

Cu respect maxim, același ProstOvin!
P.S. poati îmi daț un răspuns pi mail in aceiaș manierî sî am amintiri (mailu`)!

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!