poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 978 .



Filipisme 2006-continuare
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [filipisime ]

2009-08-16  |     | 



Unei femei căsătorite cu un barbat
mai bătrân cu 40 de ani
Nu-i o simplă întâmplare/ Că-mpreună țineți pasul/ El îți dăruie ce n-are/ Tu-i asiguri parastasul.
Valentin Bleoancă
Talentul cugetătorului
Este un dar de la Dumnezeu, cu el te naști, e o trăire interioară, negăsită la orice muritor. Nu este efemer, n-are vârstă sau frontiere și moare odată cu acela care cugetă. Mulți oameni cu putere mai mică sau mai mare și-l doresc numai pentru ei și nu-s încântați să-l savureze de la alții.
Unor discipoli epigramiști.
Se cred inovatori în artă/ Izbind în epigoni pitici/ Dar mai trist e că ei poartă/ Veșminte noi de la bunici.(Gabriel Þepelea)

Unuia care-și ascunde ignoranța
mimând aerul absent al filozofului
Își dă aere de filozof...off, când începe să vorbească: iască, iască, iască.
Generozitatea îndrăgostitului
De nu mi-ai fi atât de dragă/ aș zice că-ți lipsește-o doagă/ dar cum eu te iubesc nespus/ Aș zice c-ai o doagă-n plus.(G. Zarafu)

Corupția generației Borgia
În perioada Lucreției Borgia, cei ale căror neveste aveau doar doi amanți, se considerau niște fericiți.
( Seneca)
Prețul femeii
O femeie frumoasă este ca o bijuterie: încântă ochiul, înfierbântă instinctele; o femeie bună insă, este ca o comoară și comorile sunt rare.(Napoleon)
Paradox fotbalistic cu mingea
Jucătorul fiind tare, o dorește cu tot dorul, iar atuncea când o are, o lovește cu piciorul.
Molia
De mii de ani/ E așa cum este/ Că-n evoluția-i neroadă/ N-a vrut s-atingă deloc creste/ Ci doar mereu, mereu să roadă.
( G. Corbu)
Zeflemistul
Omul pe care nu-l mișcă niciodată nimic din virtuțile cuiva,
dar îl nimicește pe cel care nu mișcă la neroziile și inepțiile lui.
Deodorantul vaporizator
Din mii de șprayuri parfumate, cu greutate aleg unul, dar cel mai bun cu siguranță, e săpunul.
Banii dați cu împrumut
Nu dați bani cu împrumut, că veți pierde și prietenii și banii, învățați amicii să-i drămuiască, să evite extravaganțele și nu veți pierde niciodată nimic.
Când, cui și de ce ne cerem astăzi scuze
În nici un caz din politețe. Numărul lor scade dramatic. Nu ne mai cerem scuze nici măcar celor dragi, dar le cerem
umilitor celor de care ne temem sau depindem de ei.
Cuvântul de onoare
Spusele multora sunt garantate cu formula " să moară mama", care-i mai tare decât cuvântul de onoare, formulă căreia i-am făcut catrenul liniar de mai jos, citez: " Noi formule apar în grai, și se țin de tine scai, dar numai una azi dispare, e cuvântul de onoare.
Consecințele extremelor comportamentale
Vorbele goale, frazele sterile, te lasă fără partener de dialog, dar și tăcerea mormântală a zeflemistului, nu-l face mai agreabil.
Florile oferite femeilor
Nu trec prin stomac, ci prin inima lor caldă și prin obrazul
subțire al bărbatului bine crescut.
Teama, prudența, cumpătarea
Sunt primele semne de înțelepciune în contrast cu tupeul, care are uneori succes, dar asemenea succese nu-s onorate, nu-s permanente și nu de puține ori îți rupi gâtul cu ele sau îți pot fi fatale.
Strategia corbilor și a scorpionilor
"Corb la corb nu-și scoate ochii", dar puțini știu că nici
scorpionii nu se înțeapă între ei.
Oamenii-s mai puțin înțelepți, sunt ca două pietre tari care se bat cap în cap, nu se sfarmă, dar se macină continuu, până ajung niște biete pietricele.
Scurtisime
Implică o muncă uriașă, dar și o fascinație pe măsură, pe care n-o pot explica aici. Ai nevoie de o filozofie proprie, una estetică, și care face conexiuni în toate artele și meseriile, în comportamentul oamenilor și multe altele. Ai nevoie de o putere de concizie greu de exprimat în cuvinte. Pentru asta trebuie să scrii atâtea ciorne, iar după ce ai reușit și ești fericit, să te întrebi dacă a meritat. Cam atât.

Punte de hazo și necazo- terapie cu camaradul meu de strofe
și de suferință, Ștefan Durlai.(Bârlad)
El
Maxime proprii
I
La bătrânețe înaintată, viața poate deveni un chin, o povară, un balast, insă cu toate acestea, fă tot efortul și posibilul pentru a supraviețui, pentru a nu fi acuzat că te sinucizi!
II
Cancerul este un inamic perfid, care ne atacă fără a ne declara război. Dumnezeu ne-a înzestrat însă, cu tot felul de arme pentru a lupta împotriva acestui inamic, pe care de multe ori, se întâmplă să-l și învingem!
Eu
Viața-n trecere-i grăbită, ne-a adus și bucurie, moartea asta-i cam trăznită, noi o să-i plătim chirie.
Teama nu e chiar degeaba, fiindc-o știu puțin trăznită, dă năvală oarba naibii, când simte un cap de vită.
De nu bate în retrageri, facem poligon de trageri, dăm cu ea ca și în hoți, în țepari și mafioți.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!