poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1820 .



Cub luat pe datorie
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Carbunaru ]

2005-04-12  |     | 



Pe 13 am inceput sa ma pregatesc pentru expozitia internationala de sculptura in gheata. Am luat pe datorie un cub mare, frumos ambalat, si in usa magazinului de gheata am realizat, m-a fulgerat un gand, aproape o certitudine care ma urmaresc si acum: ca nu mai pot sculpta. Ca nu mai sunt in stare sa iau dalta si ferastraul si periile si ce mai am eu pentru gaurit si taiat si nivelat si lustruit si sa ma apuc de treaba. Am asezat cubul in mijlocul casei mele cu incalzirea defecta si l-am privit. L-am dezvelit cu religiozitate. Asa mi se intampla mereu. Ritualul si efervescenta specifice ca in fata unei panze goale, ca in fata unui caiet nou. Pipai paginile curate si iti imaginezi cat de frumos vei scrie, ce culori minunate vei intinde pe panza imaculata. Si acum inca il privesc. Are aproape doi metri inaltime, doi metri latime si doar atatea laturi reusesc sa-i vad, oricat m-as stradui, cu toate ca eu am cumparat, am luat un cub de gheata pe datorie. Il privesc de zile in sir, de nopti si, incet, mi se inchid pleoapele de somn. Ii dau ocol si el se invarteste cu mine odata. Il smucesc, incerc sa-l rotesc. Nu este de urnit. Incerc sa-l pacalesc. Privesc prin el. Incerc sa ghicesc ce este dincolo. Este cea mai opaca gheata pe care am cumparat-o, am luat-o vreodata pe datorie. M-as culca, dar mi-e teama sa nu se porneasca incalzirea. Nu am termen de garantie la el. Nici asigurare. Este ultimul cub de gheata pe care l-am mai putut lua pe datorie. Curand, vine scadenta. Si imi este atat de somn…

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!