poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1299 .



Duetul
proză [ ]
Cazuri și necazuri
Colecţia: texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Amic ]

2005-03-21  |     | 



- La moș Costache s-a început duetul,- a conchis soacra, auzind gălăgia care venea din ograda vecinului ca trăsnetele și fulgerele în timp de furtună. Se ceartă mereu. Altminteri nu le trece ziua. S-a scurs mai bine de jumătate de veac de căsnicie. Parcă mai ieri s-au luat, au crescut copiii, care demult s-au dus pe la casele lor, iar azi ei sunt adevărați moșnegi, cu bruma în plete.
Se ciondănesc de la o nimica toată: ba că borșu-i sărat, ba că nu-i sărat, ba că-i laie, ba că-i bălaie.
- Nu-ți place, nu mânca,- i-a retezat-o baba Nina. - Fă-ți singur! Dacă vrei ceva gustos, pune pe fund* niște parale, de cele verzi. M-am săturat să-ți fac crăpăt pe degeaba. Și mai ai mofturi. Dar terci din topor nu dorești?!..
Moșneagul, zgârie-brânză, strâmbând din nas, îi ripostă:
- Nu-ți dau nici o para chioară. Ia te uită, „verzi” vrea. Dar coapte, în euro, nu dorești?! Mai puneți pofta-n cui! Mersi de servicii gratuite. O să-mi gătesc și singur.
Baba nu se lasă cu una - cu două. Prinse a cotcodăci și mai tare:
- Am pus pe mine destulă grăsime pentru zile negre. O să mă înconjor și fără a lua ceva în gură. Dar tu, ghiuj bătrân, ai să dai ortul popii. Vezi, că nici ițarii nu se țin pe tine!..
- Ia hârcă! Crede c-o să mor de foame. Și ce ai mai vrea?!.
Se lăsă o liniște mormântală, ca după furtună. Moșul luă din ungher hârlețul și se duse în grădină după cartofi, iar baba se apucă să frece cu nisip castronul și tigaia de grăsime și funingine, cadouri făcute de maică-sa în ziua nunții - prieteni nedespărțiți ai gospodinei.
S-au ogoit bătrânii. Acum scârțâie castronul și tigaia. Așa-i viața. Trebuie să faci de-ale gurii, să saturi burta, că ea cere demâncare. Și nu o singură dată, ci de trei ori în fiece zi…


------------------
* scândură (rotundă) pentru mămăligă etc.



.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!