poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1903 .



mistretii si minunatiile bunicului
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ICS ]

2004-09-27  |     | 



- Ce-ar putea sa mi se intample, bunicule, daca am sa ma duc sa dorm, intr-o noapte, in padure? Tu, taicutule, ai dormit vreodata in padure? E frig noaptea in padure? Au periute de dinti?
- Nu, zise mosul, razand cu pofta, de unde sa aiba, tataita, periute de dinti in padure?
- Stiu si eu? Pai, bunicule, ai vazut ce colti ascutiti are mistretul. Cum crezi ca se descurca el fara o periuta de dinti? Eu n-am vazut, niciodata, in toata viata mea, un mistret care sa aiba carii!
- Dar, rase si mai hohotind bunicul, in toata viata asta a ta, lunga, de pana acum, ai vazut, vreodata, un mistret?
- Pai, taicutule... aia din atlasul zoologic nu sunt mistreti?
- A, bine, dar unul in carne si oase si blana si colti, alergand prin fata ta nu ai vazut, asa-i? Daca, insa, vrei sa te duci sa dormi in padure, apai, tataita, atunci ai sa vezi cu siguranta.
- Da? Ce bine! Vreau sa ma duc...
- Dar stii ca un mistret nu este o jucarie. Fugi tu suficient de repede cat sa scapi, in cazul in care te ataca un mistret?
- Pai, bunicul, tu ai reusit sa scapi de mistret vreodata?
- Eu nu am dormit niciodata in padure.
- De ce? Ti-a fost frica de mistret?
- Nu!
- Ti-a fost frig?
- Nu!
- Atunci de ce nu ai dormit niciodata in padure?
- Pentru ca padurea nu este un loc in care sa dormi, mai ales noaptea, cat timp ai locul tau caldut in care sa dormi.

Era, pe vremea aceea, o padure cum dupa copilarie nu am mai vazut. O padure imensa, cu sunete dintre cele mai ciudate care imi dadeau mereu fiori. Uneori ma faceam mic, de spaima; alteori, insa, simteam cum imi creste inima, bucurandu-ma ca una sau alta dintre animalutele misterioase pe care nu le vedeam niciodata dar le stiam acolo, printre crengi, sunt in preajma. Erau un fel de ingerul meu pazitor. Si daca imi imaginam uneori ca apare un mistret (cu sau fara carii, cui ii mai pasa), stiam ca va veni sa ma salveze, sa ma duca dincolo de coroana copacilor, sa rad in soare (cum imi zicea bunica) si sa fac cu tifla (cum nu-mi permite bunica) mistretului cel rau din cauza caruia nu aveam eu voie sa dorm, intr-o noapte, una, macar, singur-singurel, in padure.

Parea atat de deasa, padurea mea. Si nu mi-era teama ca ma ratacesc, ii stiam toate colturile si stiam, de cum ieseam la liziera, pe unde sa o apuc pentru a iesi iarasi la poteca ce ducea inapoi in sat – chiar asa, ma intrebam, cum de mistretul asta stie de fiecare data unde vreau eu sa ajung sau unde nimeresc si nu e niciodata de gasit? Intr-o zi – eram cu taicutul la plimbare, nu stiu daca el cauta ceva, poate bureti, poate surcele, avea obiceiul sa adune crengi rupte pe care le ducea acasa si statea cu ele in brate pe pervazul dinspre tinda (mama il tot apostrofa ca sta in curent) si incerca sa inventeze povesti despre cum, anume, zine sau pestisori de aur suparati au transformat cutare sau cutare oratanie in ramura si uite, asa a inlemnit, zicea el... – intr-o zi, cum spuneam, mi s-a parut ca i-am gasit culcusul... dar nu era, decat in imaginatia mea. Pe o stanca umeda, pe fata ei indreptata, evident, spre nord, cresteau muschi.

- Un pat de muschi, taicutule, imi zise bunicul .
- Aha, am sarit eu, topaind bucuros, aici vine sa se culce mistretul, nu?
- Nu, puiul mosului, si vraja se rupse in povestirea bunicului.

Dar... ori de cate ori incepea el sa povesteasca – fie ca imi spunea basme, fie ca imi vorbea despre cum se strang norii la sfat si cand nu se inteleg, sar in picioare si se bat cap in cap ("ai vazut, taicutule, cum fac berbecutii? Asa si norii..."), orice spunea, chiasr si un "nu, puiul mosului", parea ca te ia cu mana si te arunca in vis.. Cam la fel cum a aruncat Hercule stancile Gibraltarului. Sa cazi pleasca in vis, sa ramai incremenit acolo – pana (vorba aia) “te-oi scoate eu”.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!