poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 838 .



Jurnal de mamarutza
personale [ ]
ziua a treisprezecea

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [lalic ]

2007-04-21  |     | 



Azi a fost rece,a mai si plouat,ce mai:era o vreme de stat mamaruții amandoi impreuna sub plapuma.Am luat-o de dimineata pe "coama drumului".Am fost la ai mei,la cafea si am facut planul de bataie:azi, lumea care munceste si nu poate maine, merge la cimitir,ca este Pastele morților(blajinilor).
Asa ca am inhămat la caruta una bucata mamaie,una bucata tataie si una pereche mătusă-unchi, fiecare cu cosuletul său de pachețele pregătite să fie impărtite.De când a murit mamaia(bunica) si bunelul ,mergem la mormântul lor să se citeasca de către preot,apoi o luăm in periplu si la celălalt cimitir unde am eu ceilalti bunici,pe tatăl meu si perechea de bunici "de rezerva".
La cimitirul unde sunt bunicii e un singur preot,fiindca e cumva ca intr-un cătun la marginea orasului.Era mai aproape de cartierul lor.Săracii,s-au gândit ca e aproape de ei,dar nu s-au gândit că dacă mor,asta e mai puțin important,ca noi venim din celălalt colt de oras:))).
Asa că nu știu daca iți place handbalul,sau baschetul,dar cam cum zboara mingea in timpul jocului ,asa era inșfăcat popa si dus de la un mormant la altul intr-un zig-zag total aleatoriu.Când am văzut că lângă mormântul nostru popa e "placat" de alții si dus in celălalt capăt de cimitir,tensiunea mea luase cote astronomice.Tide sau Rex cu putere de inălbire,nu ar fi in stare să facă atâtea spume câte făceam eu la gură de nervi.Cand am mai auzit și ca popa a spus ca "ce o sa faceți?fără mine nu aveți ce face!"...Hait!!!"Faci pariu părinte?!"...Prin urmare,mi-am inșfăcat papornița,perechea de părinți și mașina lor personală.Am mobilizat pe loc mătusa si unchiul,să ramână să aștepte popa cel năbădăios si noi am plecat la celălalt cimitir,cu intenția expresă de a sabota bugetul popii din cătun(eu nu am stat la mâna lui ,iar el nu a mai pupat banii mei)...
La celălalt cimitir ,iarăși marea schismă din cimitirul "Eternitatea":ai mei la bunicii de rezerva,eu la taică-meu.Eeee,aici chiar am dat de naiba,că eram singură(sperasem să mai găsesc vreo soră de-a lui acolo,că doar sunt si părinții lor ingropați.Da' de unde!In final,dupa multe sârbe in doua părti,prin zona mormântului,in speranta de a inșfăca un popa macar din vole-u,de poala anteriului(că mi-era că dacă mă indepărtez de mormânt,vin cu popa,dar nu mai găsesc sacoșele. Am reusit să ies la liman si să imi fac treaba.Sper că taică-meu,a fost pe fază si a primit "coletul" acolo,in cer,si sper că a și remarcat cu ce sacrificii(ceea ce el nu a făcut niciodată,dar:no comment!).Ar putea să imi trimită si niste binecuvântări-bonus,dacă ținem cont că m-a prins și ploaia,eram si stresată din motive de mă-scăpam-pe-mine.In final am reușit.Nici nu aveam cum să nu reușesc,pentru că eu sunt aia care in alt an,in caz de fortă majoră,am trimis-o pe soră-mea la alt mormânt,cu pomelnicul si am ascultat slujba prin telefon,când a citit popa morții noștri.Se cruceau cei din jur când vedeau că noi cu telefoanele la ureche ne tot legănam platourile,fără muzica ,fără picior sau glas de popă pe o raza de 50 de m...Dar mamaruțul meu ,se intâmpla odată in an si e mare păcat să nu avem peripeții!Nu am mai ține minte,nu am mai avea despre ce dezbate si râde tot anul apoi.Cred că suntem mai rău ca in "Gaițele" lui Kirițescu.
Apoi,dacă e duminică,e neapărat garaj.Ce dacă bătea vântul de ne sărea toată funinginea in ochi de la gratar?!...
Mămăruțul meu,am luat o pauză la scris că m-a sunat sora mea,din Spania.Am vorbit si cu nepotul meu...Doamne cât de dor imi e de ei!!!Simt că mor de dor,mai ales când le aud vocile.Mă intreba dacă nu merg la ei in concediu,că ei s-ar putea să nu poată veni in vară acasă.Doamne,tare mult mi-aș dori să ii văd si nu aș putea spune că mi-e dor de unul mai mult ca de celălalt:mi-e dor de fată,dar și de băiat la fel de mult...dar și de sora și mai mult.Iar cumnatul meu este un om tare cumsecade și plin de viată,deci mă ințelegi că mi-e dor de mă usuc de ei...
Tu cum esti iubirea mea?Sănătatea e bună?Stomăcelul?Te iubesc kitz-ul meu mic,cum nu pot cuprinde in cuvinte,ca să iti spun.Si mă doare cand spui că esti trist și singur.știu că ai dreptate,dar mă doare și mă simt neputincioasă.Să nu fii trist mămăruțul meu,că eu te iubesc și sunt cu tot sufletul,clipă de clipă lângă tine.Singur esti numai fizic si numai acum,un timp,dar apoi avem contract de 450 de ani in care garantat nu vom mai fi singuri,vom avea grijă unul de celălalt.Vom fi doi mămăruți zburdălnicuți care vor sabota economia natională prin pensia pe care o vor primi de la stat așa un timp indelungat. Aiiii ce mult aș vrea să treacă mai repede timpul si să te am alături...Azi am primit de la mamaia niste hiper-mega-giga capșuni...si mămă meu,nu e vina mea că atunci când apucam una in gurița,gândul mi-a fugit la limbuța ta.Trăiam așa intens acea fantezie incât m-am speriat când am mușcat din ea si s-a frânt,pentru că deja credeam că este chiar limbuța mămăruțului.Au fost 4 căpșuni...și să știi că nu la toate m-am gândit că sunt limbuța ta... Dar eu tac,nu mai zic nimic,că tu ești singurel acolo și eu singurică aici și ne-o ia imaginația razna..

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!