poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1748 .



Cugetare - 293
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Florian din Transilvania ]

2006-09-29  |     | 



"Când cei patruzeci și doi de comandanți au căzut prizonieri în bătălia de la Amoria, și au fost aruncați de învingătorii islamici în temnița Agăi, ei au fost vizitați acolo în repetate rânduri de șefii spirituali musulmani în scopul de a fi determinați să se lepede de creștinism și să adere la islam, promițându-li-se astfel libertatea. Acești conducători islamici aduceau două argumente principale prin care voiau să demonstreze superioritatea islamului față de creștinism: Mai întâi, că Mahomet este un proroc mai apropiat în timp decât Hristos, și apoi, că musulmanilor li s-a dat victoria asupra majorității popoarelor creștine, de unde chipurile reieșea deci că adevărul religios stă de partea musulmanilor. La primul punct comandanții au răspuns:"Au fost odată doi oameni care se certau pentru proprietatea unei țarini. Unul dintre ei avea mulți martori care știau și mărturiseau că țarina este a lui, iar celălalt nu avea pe nimeni care să-i afirme proprietatea, ci se avea doar pe el însuși: el spunea că este a lui pentru că așa zice el. A cui deci este țarina?" Șefii musulmani au zis:"Fără îndoială, a celui care are martori mai mulți." Comandanții au răspuns: "Drept ați grăit. Voi înșivă mărturisiți așadar că Mohamet al vostru este mincinos, și că Hristos este Prorocul cel adevărat, căci Hristos a avut mulți martori drepți, proroci și apostoli, pe când Mahomet nu s-a avut decât pe sine însuși". La cel de-al doilea punct, comandanții au răspuns: "Dacă vreți să judecați adevărul unei credințe după izbânda militară pe care o are în lume, atunci ar trebui să afirmați că adevărat nu este doar islamul vostru, ci și idolatria romană a romanilor, sau a persanilor, sau a grecilor, sau a tuturor celorlalți în afară de voi care în alte timpuri au stăpânit vreme îndelungată lumea. Or acest lucru chiar voi înșivă îl socotiți fals. Vedeți deci bine că victoria voastră militară asupra majorității popoarelor creștine nu demonstrează și că religia voastră este adevărată; ci ea arată mai curând pedeapsa lui Dumnezeu asupra noastră, din cauza păcatelor noastre, pentru care ne pedepsește spre a noastră mântuire, prin voi, cei păgâni."

"Proloagele de la Ohrida" - de Sfântul Nicolae Velimirovici - vol. I - pag. 293

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!