poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1661 .



Nu vă fie rușine. Plătiți!
personale [ Jurnal ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [florian stoian- silisteanu ]

2006-07-12  |     | 



Haide dievușca pajalusta... grivna... Sunt 32 și de grade și de celsius. Troleul numărul 3 taie Cernăuțiul în două în trei în... Rabla de mașină, deși rusească, se opintește. Ca peștii stăm în picioare. Doar femeile elegante au loc pe scaune. E un contrast teribil între troleu ținuta oamenilor și telefoanele mobile scumpeeeeeeeee. Taxatoarea, una grăsuță și îmbrăcată în roșu spune în ucraineană îndemnând pasagerii să dea o grivna să ia bilet. Nu stă cu nimeni la tocmeală. Cu o mană ia moneda galbenă cu cealaltă împinge delicat câte un pasager ca să se lipească de cel din fața lui. Pe deputatul Vasile Tărățeanu nu-l ia în seamă. E cunoscut și respectat. Trebuie să călătorim 5 stații până la gara de unde iau nu un tren, ci un particular să mă treacă vama să mă lase în Suceava. E cald, al naibii! una durdulie și mirosind a parfum scump văd că nu transpiră. Ce-o fi băut? Cred că am parcurs deja o stație. Îmi fuge gândul la domnu Claudiu de la Ambasada României constănțeanul care ne-a primit. O fi citit cărțile mă întreb? Apoi fug cu mintea la poetul Romeo Săndulescu argeșean la origini și consul general la Cernăuți. Stilat și uns cu toate alifiile. Primire ca la carte am avut. Între timp am mai făcut un mers de încă o stație. Vasile abia se vede printre ucrainienii de 2 metri. Zâmbește! Îl rog sa-mi traducă ce spune taxatoarea... și el traduce: Nu vă fie rușine și plătiți!... așa procedează tot drumul... strigă la oameni să-și cumpere biletul de o grivna. Lansarea de la Cernăuți din cadrul bibliotecii centrale îmi va rămane frumoasă în inimă. Au sosit acolo toți marii scriitori în frunte cu domnul Zegrea. Scluptorul Eugen Petri este și el cu familia. Ariadna, fiica lui, a lansat și ea o carte de poeme frumoase. Am dat din mine tot. Am vorbit ultimul și cred că nu am făcut de rușine pe nimeni. Cred asta cu tărie fiindcă, am prins pe chipurile oamenilor din sală, multă bucurie. Tărâțeanu jubila... Ești mare bătrâne îmi tot șoptea. Cartea Mariei face vâlvă printre femei. Am lăsat una și în frontiera Mihaelei Toma vameș aprig și sever. Mi-e dor de tine, Maria ! Iar se oprește troleul. E aglomerație. Ca și prin lume. Ca și când Dumnezeu umblă fără bilet fiindcă se vede treaba că pentru el oamenii au lăsat loc doar pe scară. Te iubesc, Românie!

|










.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!