poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1078 .



Succesul meu… sunt eu
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [JuLLie ]

2006-02-05  |     | 



Succesul e ceea ce vrei tu să fie. E ca și atunci când privești un tablou. Îl privești de mai multe ori și de fiecare dată vezi lucruri diferite. Schimbi unghiul, schimbi lumina, se schimbă moda, succesul se schimbă. Important e să „fii tu însuți schimbarea ce o dorești lumii” (Mahatma Gandhi ), iar drumul tău să fie același. „Un arbore ce nu-l mai poți cuprinde cu brațele a crescut dintr-o biată sămânță. O clădire ca-n povești are la bază o mână de lut. O călătorie de mii de kilometrii începe cu un singur pas” (Tao). Așadar, îndrăznește să faci pasul spre succesul tău. Drumul poate fi greu, dar „nu există scurtături pentru a ajunge în locuri frumoase.” (Beverly Sills).
Nimeni nu îți poate impune ce, când sau cum să-ți creezi și să-ți urmezi visele. „Sunt atâtea minunății pe lume pentru fiecare, doar ochi să ai, să le vezi și inimă cu care să le simți și brațe să le cuprinzi și-atunci ale tale toate vor fi…” (Lucy Maud Motgomery)… Important e să visezi…
Dacă am putea cu toții citi printre rânduri…! V-ați gândit vreodată să definiți un cuvânt altfel decât cum e el în dicționar? Cuvintele sunt din vechime, definiri, o materializare fonetică a ceea ce lumea dorea să exprime sau nu înțelegea.
„Succesul” înseamnă, etimologic vorbind, „ce urmează după…” Gândi-ți-vă cât de mult adevăr zace în această semnificație. După multă muncă, sacrificii și neuroni exterminați, atunci când ai călătorit tot drumul, și ai ajuns la destinație, lovindu-ți ținta ochită cu mult timp în urmă, doar atunci urmează „ce e după”… succesul. Împlinirea ta personală este succesul tău. „Știu din experiență că ori de câte ori i-am spus vieții, calm dar apăsat: , ea, viața, mi-a oferit, misterios, exact ceea ce-mi doream” (Olga Ilyin). Oamenii cei mai apreciați sunt cei care știu ce vor și acceptă drumul lor spre împlinire. Ai încredere și răbdare cu tine însuți pentru că „nimic grandios nu se-mplinește dintr-o dată. Nici boaba de strugure, nici smochina. Și dacă spui că vrei smochine te voi sfătui să ai răbdare ca să-nflorească, să rodească și să se pârguiască.” (Epictet)
Pot considera o izbândă terminarea unei cărți cu care „îmi bat capul de atât de multă vreme” sau deslușirea unei dileme căreia nu-i găsisem explicații pănâ atunci. Succesul ești tu. Nimeni nu-ți poate spune cât de important și ce semnificație dai tu unui anumit lucru. Aparent banal, acesta poate avea pentru tine iportanță crucială. „Dar capodopera vieții noastre rămâne să trăim cum se cuvine” (Michel de Montagne), căci împlinirea sufletească duce și la împlinirea noastră materială.
Trăim într-o societate care ne impune anumite reguli, ne oferă anumite posibilități, ne deschide sau ne trântește în nas porți la care ești obligat să găsești cheile. Depindem de societate, pentru că dacă nu ar fi așa, atunci nu ne-am mai numi hommo sapiens. Atunci toată lumea ar trăi după principiul darwinian, cei slabi ar muri, iar cei puternici, chiar dacă nemeritat, ar gusta din cupa succesului. Saprofiți, aceștia ar fi considerați niște coloși realizați. Societatea trebuie privită ca pe un mijloc. Scopul final e stabilit de tine. Societatea impune doar regulile jocului. Poate reușita ta e să crești un pom în curtea bunicii, sau să-ți construiești casuța de lemn în care atât de mult ți-ai dorit să joci jocurile copilăriei. Ai grijă doar! Trebuie să respecți natura lucrurilor!
Fii prudent, dar nu-ți refuza plăcerile! Nu uita: „Succesul îți aduce nenumărate bunuri, dar nu și acele satisfacții profunde, proprii doar iubirii” (Sam Goldwin). Învață să te bucuri de succesul de a fi tu însuți!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!