poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1598 .



Ganduri
personale [ Gânduri ]
3.Inca o teorie

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [SiN ]

2002-03-08  |     | 



Iar calcule?! Mai fac vreo trei si le las. Pai ce ne da atatea teme. Macar de ar face niste exemple cu noi, adica pentru noi, sa intelegem si noi ceva. Dar daca ne-ar da totul mura-n gura eu ce as mai gandi? Am trecut prin liceu doar ca sa-l termin. Ce pierdere de timp. N-ar putea sa zica: asta e destept, se vede, n-are nevoie de liceu. Ii gasim o specialitate. Ce specialitate ca n-am facut nimic. Au trecut patru ani degeaba. Daca se intampla ceva ciudat si tot restul vietii mele va fi mai scurt decat cei 4 ani pierduti. Adica nu ca mor in 4 ani, ci ca se scurteaza timpul. Sa treaca mai repede, dar sa nu iti dai bine seama. Cum se misca acul o ora acum sa se miste de 24 de ori si oamenii sa vada si sa zica: "Parca recea mai incet timpul!" Sau daca ar trece timpul mai incet si ar dura o infinitate sa mai treaca un an si dupa aia s-ar misca din ce in ce mai incet. Ca si cum si-ar pierde densitatea. Un univers care se largeste in care se pierde si timpul. Gandesc aberatii. Cum era poanta aia cu cercetatorul care isi verifica calculele asupra teorii luminii si zice: "Mamaaa, ce mult am aberat". Nu era asa. L-am uitat. Ce stupid. Teoria luminii. Pai ii trbuie o teorie. Adica lumina nu o vede oricine. Lumina o vede doar cine o cunoaste. Idiotii aia de tareani mici nu stiau de ce se face ziua, adica se lumineaza. Fizicienii sunt adevarati filosofi, adica isi pun atatea probleme fara sens dar macar le rezolva si dau o explicatie logica la fenomene. Logica pentru ei. Un lucru este bun daca o comunitate cat mai mare il recunoaste. Oare eu nu sunt o comunitate? Daca eu spun ca nu exista nimic, daca cineva mi-ar accepta teoria ar insemna sa nu mai existe nici el pentru el sau pentru mine. Si pentru mine s-ar intampla intocmai. Adica cum? Parca fac beletristica ca filosofia aia din manual. Cat de enervanta poate sa fie. Dar las-o. Viata este un fenomen fizic. Daca o sa se dea o teorie si pentru ea si eu nu o sa fiu de acord ce-o sa faca, o sa ma omoare? Teoria? De fapt nu exista fenomene. Exista teorii care justifica fenomene care apar d-abia cand a fost elaborata teoria. De exemplu eterul universal a existat numai cat timp a fost valabila teoria. Maine poate aflam casuntem niste paduchi pe spatele unei broaste testoase. De la cine? O testoasa batausa. Oare daca-si sparge carapacea o doare? Nu, cred ca scuipa lava si flacari. Ce organism ciudat. Au mai trecut cinci minute. Cinci minute de cand? Pai de cand am inceput sa gandesc. Toata viata mea a trecut in cinci minute. Dar inainte sa gandesc, gandeam. Adica eu gandesc acum toate gandurile pe care le-am avut si vad clar ce am in spate si ce gandisem. Dar inainte sa incep sa gandesc. De ce n-am amintiri? Ce drac(u) m-a facut sa pornesc gandirea. Asa am fost programat. Este numai biologie pura. La momentul t se aprinde scanteia si copilul porneste. Ca un robot.Cine m-a programat? De ce a vrut Dumnezeu neaparat sa-l faca pe Adam. Chiar acest lucru contrazice existenta lui. A creeat o fiinta care sa gandeasca, care sa-l incurce. Ce paradox tampit. Fa o sfera pe care sa n-o sparga nimeni. Bun. Acum sparge-o! Si Dumnezeu ca sa-i satisfaca cerinta s-a facut el insusi sfera pentru a deveni nimeni. El s-a inchis in sfera si pentru om a ramas nimeni in afara. Si sfera s-a spart prin vointa proprie, dar Dumnezeu a disparut. Probabil s-a plictisit de monotonie. Si a vrut sa vada cum este cunoasterea in necunoastere.El este in gandurile mele si se bucura ca si-a aflat soarta. Asta daca ar exista. Dar n-am nici o dovada ca exista. Pai nu l-am omorat eu in teorie? Dumnezeu exista atata timp cat exista teoria. Ah, ce enervant, cum ticaie vioi, parca fuge de mine... Acu' o sa mai taci si o sa stai pe loc. E 10 si 17, trebuie sa ma duc la masa. Iar ma doare mana, am dat sa rup biroul. Cum poate sa fie un obiect mai tare decat mine? El nici nu a vrut sa se apere. Am facut bateri la chimie dar n-am inteles nimic. Nu ne explica sau sunt eu prost...iar incep. Din bucata asta de ce-o fi tasneste timpul in ceas. Sa fie o baterie mare sa o scot si sa nu mai treaca timpul, si de rotita sa-l dau inapoi. Iar aberez. Nu e normal. Ma enerveaza cand ma gandesc la timp. Ce drac(u) ma nelinisteste?... E 10 si 18. Un minut asa de repede?!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!