poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 402 .



Viața lui ca și cum
personale [ ]
(Cărările inimii…)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Yannelis ]

2023-10-18  |     | 




Dacă vrem să dureze ceva
trebuie să facem cu dragoste
din dragoste
și pentru oameni
chiar și un castel de nisip
nu se face din nimic
și nici nu-i o treabă iluzorie
sau derizorie
totul are
o fărâmă de conținut
un miez
dintr-un crez…

Credeam că “Viața lui ca și cum” este doar o poveste care începe așa... A fost odată și încă mai este, că de n-ar fi, aș bate din palme și aș spune: “În viață nu e important să ai cărți bune, ci să le joci bine pe cele pe care le ai!” Josh Billings. Viața a făcut să fie mai mult decât o poveste-n care o piesă de teatru începe cu Legenda Învățătorului… “Când Dumnezeu a creat Învățatorul a chemat toţi îngerii şi i-a întrebat: -Cum ar trebui să fie un Învățător?...”
Prietenul meu, Pescărușul de la Pescărie, știe…
"cărările inimii nu cunosc granițe și nu se opresc la vamă..." Plouă, cad frunze și gânduri pe rând… Începem cu tabloul, intrăm în oglindă, de unde vine cântecul, în jurul unui punct de zar…
https://www.facebook.com/100002529878448/videos/pcb.5582889641805310/678399257042093?locale=ro_RO
Eram încă în vis, când, m-a apucat așa, ca din senin, o poftă de scris. Pofta aceasta se luptă cu pofta de a picta și cu pofta de altceva. La numărul unu, la parter, o poartă de mister se deschide în ieri spre alaltăieri. În dimineața de azi, Miercuri, 18 Octombrie 2023, Cântecul Inorogului de pe pagina mea te salută în culorile Toamnei de pe Strada Doamnei și Culorile Infinitului și ale Nesfărșitului de la Pescărie. Lumina dimineții vine curată și adevărată. Cele mai fidele semnale luminoase vin de la inimă. Așa s-au născut ei, Pictorii și Poeții. Cu bucuria Luminii, Culorii și a Cuvintelor, în inimă. Pe acestea, de acolo, nimeni și nimic nu le poate fura. Ca la jocul de snooker. Bila albă bagă în 6 găuri, într-o anumită ordine, bilele colorate. Fiecare culoare are un punctaj. Un punct, pentru bila roșie, două, bila galbenă, trei cea verde, patru, cea maro, cinci, bila albastră, șase, cea roz, șapte, pentru bila neagră. Roșii sunt 15 bile, celelalte câte o singură bilă. Bună dimineața. Salutul acesta a ajuns întreg la noi, la Pescărie, în vie. Azi culegem strugurii și facem mustul. Cântecelor de ieri, de la Pescărie, astăzi le adăugăm Cântecele de la Histria și de la Cogealac…
Rezonabil, expresiv, etic, estetic, autentic, pe picior de egalitate cu fericirea și iubirea. Universalul și particularul seamănă, dar diferă esențial. Nu poți culege decât ceea ce semeni. Chestia aceasta este esențială: ai grijă pe cine alimentezi! Livada mea de marinar-matematicar, pictor hoinar, a început cu o scoică, o ghindă, o pipă și-un zar...S-a continuat cu o scară, o rogojină, o gutuie și-un pahar...

Hodoronc, tronc, vii tu să-mi povestești de întunecimi și algoritmi de miimi. Pe mine mă intresează întregii. Un punct nu poate fi decât întreg. În Universul acesta, eu sunt un punct pe harta lumii în care unii, alții și ceilalți sunt mereu în război și pace. Rolul meu este să mă simt bine în pielea mea. Când eram mai tânăr, credeam că le pot dirija pe toate din jurul meu. Așa am ajuns să matematicesc spațiile dirijate de-o ordine definită de trei calități. Reflexiv, antisimetric și tranzitiv. Nu găsesc nici un motiv să spun că am greșit. Singura greșeală pe care o poate face omul este să se creadă altceva decât ceea ce este, cel ce este, acolo unde este... La o sămânță, totul este esențial. Nu poate lipsi nimic. Întregul contează înainte de toate. Contează și coaja și miezul. Stând de vorbă cu un Cal, i-am pus în funcție pe Domnii Logaritm, Radical făcându-i prinți între Derivate, Primitive și Ecuațiile cu derivate parțiale, cu Jumătățile Inegale de Infinit întrupate-n lumea marină... Mantisa Logaritmului s-a domesticit... Integralele curbilinii care nu depind de drum sunt cele mai plăcute... Școala de vară de la Pescărie de anul acesta a mers mult mai bine ca cea de anul trecut, ceea ce este foarte firesc... Nici nu se putea altfel... Bine este cuvântat cel ce vine întru numele Domnului... Pilda semănătorului de Duminica trecută își face efectul în Galerie... Sămânța imaginară, i din gară este deja-n i la puterea i, care-i sămânță reală... cu puterea butucului intenției... Continuitatea și consecvența contează... Contează și scama din cuta cortinei... În spatele cortinei, scena se umple de "Viața lui ca și cum".Știi tu decorul și personajele din piesa aceasta? Cunoști tu culisele și lumea care fac posibil acest teatru? N-ai cum să le știi pe toate. .. Omul este ceea ce rămâne după el, după ce nu mai este... "Viața lui ca și cum" pornește acum la drum... Chiar în clipa aceasta... Acum este pe un coridor plin de colonade și arcade pontice... Tu ai crezut că-n nesfârșita șoaptă/ E loc de țărm, cu lume și o faptă/ și-ai rătăcit cu gândul și povestea/ Prin cântu-n care versul spune vestea./ Ai coborât pe-o scară în cuvânt/ Pe zidul alb, mereu bătut de vânt/ izbit de valuri, lumea-l ia de dig/ Pe care stau pescarii și crește pipirig... O parte din "Viața lui ca și cum" se vede-n pânzele mele cu lumea de pe lângă digul de la Pescărie... Dorra și fetele ei aleargă pe plajă după o copilă care înalță un zmeu complex, cu desene și texte pe el, cu coada făcută din semne de carte, cu sfoară luată din ghemul Ariadnei din labirintul clipelor lungi ale Tympului... Manechinul cu semnele așezate pe portativ, motiv pentru Alexis și Yvves și bolul cu bilele cărora le dau drumul pe scară mă vor vizita mâine seară... Haide că m-a luat valul și m-a dus pe corapina cu mânzul alb cu corn în frunte care tocmai citea din cartea Povestea cea bună: “…din timpurile lui Platon, poeții (adică oamenii care inventează povești) au fost acuzați că nu sunt devotați adevărului mai presus de orice. De obicei, poeții se apără spunând că ei cred în adevăr, dar că au propria definiție a acestuia. Supusă investigației, definiția lor se dovedește, de regulă, mixtă. Adevărul poetic înseamnă, pe de o parte, reflectarea exactă (,,fidelă”) a lumii, dar și, de celalaltă parte, consecvență, eleganță și așa mai departe-cu alte cuvinte, îndeplinirea unor criterii estetice autonome. Esența acuzației lui Platon la adresa poeților este că, atunci când sunt puși în situația de a alege între adevăr și frumusețe, sunt prea repede dispuși să sacrifice adevărul.”

Las povestea să vorbească fără mine. Evident, dacă ar fi să aştepte după mine, povestea n-ar ajunge niciodată nicăieri. Întotdeauna apare câte ceva mai important decât ea. Spune-mi, ce ţi-au mai scris Povestitoarele? Mi-au scris că și-au făcut o adresă nouă de mail, cu titlul “Ca și cum ar fi…” [email protected]. De atunci lucrurile au luat-o razna. Fiecare-mi spune o întâmplare, ca si cum ar fi fost chiar așa. Știu, te interesează Felice de la Casino. Felice îmi povestește ce-a pățit cu Pictorul Mătăsăreanu într-o dimineață. “Vine Ionel la mine și-mi spune: Doresc o cafea cu inimioară. Închide ochii, Felice! I-am închis. Ce vezi? Nimic. Așa e viața mea fără tine!...”

Constanța, Miercuri, 18 Octombrie, 2023

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!