poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1547 .



trei frați pătați
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [viorel-dona ]

2014-09-12  |     | 



Panseluțe, gura-leului și canabis


Viola altaica(panseluța)
Descriere
Este o erbacee perenă, subliniez, PERENÃ! ajungând la o dimensiune de 4-15 cm. Cu rizom subțire, ramificată. Foarte scurt, dens acoperite cu numeroase frunze tulpini, de obicei, grupate.
Viola lutea(tot panseluța) Lutea Viola, de asemenea, cunoscut sub numele de trei frați pătați de munte, este o specie de violetă care crește în Europa, de la Insulele Britanice la Balcani. Viola lutea crește la o înălțime de aproximativ 20 centimetri (8 in). Florile sale sunt de 20-35 mm (0.8-1.4 in) în diametru, și sunt, de obicei de culoare galbenă, cu toate că unele persoane pot avea flori albastre, violet sau cu pete în loc.
Antirrhinum majus (gura-leului comun, de multe ori - mai ales în horticultură - pur și simplu "gura-leului") este o specie de plantă cu flori aparținând genului Antirrhinum. Este nativ pentru regiunea mediteraneană, din Maroc și Portugalia nord la sudul Franței, și la est de Turcia și Siria. Denumirea comună "gura-leului", provine de la reacția florilor "cu gâtul stors", care face ca "gura" florii strânse între degete să arate ca gura unui dragon. Specii de panseluțe: Viola wittrokiana Gams (Panseluța, Trei frați pătați) au rezultat în urma încrucișării dintre Viola tricolor, Viola lutea și Viola altaica. Are tulpina ramificată, înaltă de 10-25 cm, cu frunze verzi-intens lucioase pe fața superioară, cordiforme, cu marginea ușor dințată. Florile sunt ușor pedunculate, cu 5 petale inegale dintre care cea inferioară și cele două superioare sunt mai mari decât cele laterale colorate în roșu, violet, alb sau galben. Pot fi unicolore, bicolore striate sau pătate. Gata cu preambulul!
Afacerea „Panseluța” este una dintre schemele clasice prin care firmele agreate de municipalități fac rost ușor de bani din bugetul public. Potrivit circuitului banilor în natură, primăria alimentează de la buget firma care se ocupă de spațiilele verzi, iar firma dă o cotă parte în campania electorală.

După câte vedem aceste minunate plante pe care le întâlnim în parcuri și grădini, pe domeniile publice, sunt PERENE.
În cele ce urmează vom încerca o analiză a nivelului furtului ce se practică la primării prin plantarea și „ replantarea” sau „înlocuirea' unor plante perene, ca și când ar fi anuale. În București, pentru întreținerea spațiilor verzi, se cheltuiesc anual 100 de milioane de euro, la Cluj peste 250.000 euro, la Ploiești, la Timișoara, la Buzău se cheltuiesc peste 2,6 milioane de euro pe bazaconii importate și neaclimatizate. În anul 2014, 20 primării de mari orașe, cheltuiesc 13,5 milioane de euro( jumătate Bucureștiul)pe plantări și replantări.
Afacerea „Panseluța” este una dintre schemele clasice prin care firmele agreate de municipalități fac rost ușor de bani din bugetul public. Potrivit circuitului banilor în natură, primăria alimentează de la buget firma care se ocupă de spațiilele verzi, iar firma dă o cotă parte în campania electorală, o cotă parte pe la unul și pe la altul iar firma „agreată „. ori recuperează plantele și le „reciclează” ori pur și simplu luivrările sunt în acte. Toate aceste mișmașuri alături de parcurile din pădure, terenuri de fotbal în pantă, nu sunt specifice numai PDL. Toate partidele au folosit și refolosit aceste metode prin care se sifonează banii publici. Oare nu există măcar un procuror care să vadă că aceste plante sunt perene dar cheltuielile sunt anuale? Tot suntem la teme botanice mă voi referi la cânepă.
Zilele trecute priveam la TV cum se dezbătea, printre altele, cu multă emfază sub atmosfera acelui „ eu mă pricep!”, tema canabisului... Habarniștii nu au pomenit de faptul că există două feluri de cânepă, sativa, pentru fibră și consum, uman și animal, și indica, pentru drog. Nimeni nu a pomenit de faptul că în Moldova din cele mai vechi timpuri sămânța de cânepă a fost folosită în hrana oamenilor și a animalelor și că această sămânță este folosită în acțiuni terapeutice. Cânepa este una dintre cele mai vechi plante cultivate în țara noastra, fiind folosită în principal la confecționarea de îmbracăminte. O singura plantă poate suplini majoritatea nevoilor de baza ale omenirii - mâncare, adăpost, îmbrăcăminte, combustibil. Pe lista avantajelor culturilor de cânepă se numără utilizarea în întregime a plantei tehnice și producția mare pe hectar. România se număra printre țările din Europa cu cea mai mare suprafață cultivată cu cânepă, înainte de Revolutie. Produsele rezultate din această plantă erau bine căutate pe piața internațională, aducând venituri însemnate dar lipsa de cultură a polițiștilor, jandarmilor și procurorilor au dus la abandonul acestei culturi. Îmi vine să râd amintindu-mi imagini cu plutoane de jandarmi veniți cu camioanele la marginea unei păduri, unde oameni ai legii jumuleau cânepa sălbatică!!!
Diferența între C. indica și C. sativa
Există mai multe diferențe esențiale între Cannabis indica și Cannabis sativa. Acestea includ înălțime și statură, lungime internodală, dimensiune, frunze și structură, dimensiunea muguri și densitate, timp de înflorire, miros, fum și efecte. Plantele Indica tind să crească mai scurte și mai bogate decât plantele sativa înalte și cu tijă lungă. Frunzele tulpinilor de indica tind să aibă frunze late, scurte cu lame scurte largi, în timp ce tulpinile sativa au frunze lungi, cu lame subțiri lungi. Mugurii de ăe tulpinile de indica au tendința de a fi mai mari, mai dese, în timp ce tulpinile sativa sunt susceptibile de a fi lungi, cu florile în inflorescențe alungite.
Cannabis indica are un raport mai mare de CBD : THC comparativ cu Cannabis sativa . Plantele de sativa au un conținut relativ mare CBD: concentrația de THC fiind mai puțin susceptibilă de a induce anxietate decât invers. Acest lucru se poate datora CBD-lui ce poate produce efecte antagonistela receptorii canabinoizi, în comparație cu THC. CBD este, de asemenea, un receptor 5-HT 1A ( serotonină ) concentrație care poate contribui de asemenea la un efect anxiolitic-conținut. Toate acestea sunt determinate probabil de concentrațiile ridicate de CBD găsite în Cannabis indica (atenuarea anxiogenului având efectul THC semnificativ mai mare).Efectele sativa sunt bine cunoscute pentru efectul cerebral mare, în timp ce indica este bine cunoscută pentru efectele sale sedative pe care unii le preferă pentru utilizare pe timp de noapte pentru combaterea insomniilor. Ambele varietăți sunt folosite în medicină în funcție de efctele urmărite.
Vorbitorii de pe sticlă habar nu aveau că uleiul de cânepă conține raportul ideal de 3 la 1 între acizii grași omega 6 și omega 3, tot el conținând și super acidul gras polinesaturat, care susține echilibrul hormonal, cred că nici nu au auzit despre laptele sau untul de cânepă.
Hoția politicienilor de la toate partidele, cea care alimentează analfabetismul și incultura, este principala cauză pentru care trăim prost. Magistraților li s-au dat salarii mari și tot iau mită, tot lor li se dau pensii mari și tot iau mită... Dacă pedepsele pentru fapte penale ar fi înmulțite cu 2, pentru magistrați și salariile și pensiile ar fi diminuate poate că aceștia își vor face datoria corect.
Am alăturat două subiecte , aparent fără nici o legătură dar hoția, injustiția și incultura sunt cei trei „ frați pătați „ din Romania.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!