poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2364 .



Căpitane - I
personale [ ]
Pamflet

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ledzeppelin ]

2012-04-29  |     | 



Și zici că le ai cu navigația, ai? Zici că te pricepi să-nvârtești timona cu o singură mână, să te holbezi în compas, să iei un relevment și să-mpuști stele*? Ei, se vede treaba c-ai îmbătrânit și te-ai cam ramolit, zău așa!
Să nu reușesti tu să scoți barca asta la liman? Să pui pe uscat corabia asta frumoasă și dragă, mândrețea asta de barcaz ce se cheamă România? N-aș fi crezut! În ruptul capului n-aș fi crezut așa ceva, Căpitane!
Poate data viitoare, (dacă va mai fi o dată viitoare) după ce te mai școlești și tu... Păi, nu vezi c-ai rămas în urmă? N-aș fi bănuit că tocmai tu, ăl mai meșter în arta marinăriei, Căpitanul care a strunit și-a-mblânzit ditamai tancurile petroliere, primul între îngalonați, să eșuezi cu nava asta atât de docilă, de ascultătoare! Zi-mi că n-am dreptate! Și unde mai pui că alți ageamii, doar matrozi în olițele lor de noapte, au nimerit Brăila! Ãsta zic și eu ghinion! Tare nașpa, nu? Nu cumva să-mi spui că ți-au tot pus bețe-n roate scapeții din opoziție, cum încă mai aud în jurul meu pe câte unii pricepuți într-ale politicii!
Dar, hai că m-am luat cu vorba și era să uit una mai hazlie. Știi tu, povestea aia cu ofițerul radiotelegrafist, ăla nou pe care nici chiar tu nu-l cunoșteai, ăla care te-a refuzat elegant să-ți facă ceai sau cafea pentru protocol și care a mai avut și tupeul să-ți declare nonșalant că n-a venit la bord să-ți pupe ție sau oricui altcuiva dintre acoliții tăi, fesele... Și cum l-ai cinstit tu cu whiskey, Căpitane, impresionat și încântat că tipul are boașe! Așa marinar, mai rar! Oare, să fi fost pila neștiută a vreunui mahăr din Navrom, de la Casa Albă** ori vreun „acoperit” de la Poarta 2***? Ce zici, Căpitane, cum e? Care dintre variantele astea îți place mai mult? Cam greu de ales, nu-i așa? Până și ție ți-e greu s-alegi, ție care ești uns cu toate alifiile, trecut prin ciur și dârmon!
Ia stai, nițel! După cum vezi sunt pus pe vorbă și, din una-n alta, mi-aduc aminte și alte snoave, care de care mai frumoasă și mai nemuritoare. Că lumea nu prea le știe p-astea... De pildă, cum te-au ales bácterii**** ăi mari taman pe tine, în Școala de Marină, să fii încheietor de batalion*****, deși cu învățătura, vorba aia, mai răruț că-i mai drăguț. Oare după ce criterii să se fi luat ei? După priceperea ta nativă și fără seamăn de-a săruta cu talent și măiestrie părțile mai moi și mai bombate dindărăt? Nu cred, nu pot crede una ca asta! Pe onoarea mea că nu cred o asemena bazaconie! Știi cum e, lumea vorbește vrute și nevrute...
Ehei, ce vremuri, Căpitane, ce vremuri! Of, iată că s-a făcut destul de târziu și mai am și alte treburi. Tocmai acum când mă-ncinsesem la taclale! Nu-i nimic, îți promit că revin și mai depănăm amintiri, că tare-s frumoase. Povești din alea cu bătrâni și hârșiți lupi de mare, cu curve de la Bangkok sau beții memorabile cu whiskey pe care cei mai mulți dintre proștii de români nu știu cum să-l bea! Sper că l-ai învățat măcar pe ăla mic să bea cum se cuvine, că mai iese și el prin lume și tare mi-e teamă să nu se facă și să nu ne facă și pe noi de rușine. Ar fi păcat, zău așa!
Ce zici, merită? Stai pe-aproape, Căpitane și până data viitoare când voi reveni cu alte istorioare, așa cum ți-am promis, calcă apa. Nu de alta, dar să nu-ți ieși din mână și să mă lași numai pe mine să vorbesc precum televizorul...
Contez pe tine, Căpitane, așa să știi!


a împușca stele* - în jargonul navigatorilor, a face navigație astronomică;

Casa Albă** - nume peiorativ dat de constănțeni reședinței Consiliului județean al PCR din localitate; astăzi, sediul Primăriei și al Prefecturii;

Poarta 2*** - în jargonul marinarilor constănțeni, poarta nr. 2 a portului Constanța, mai exact, locul unde își avea sediul Departamentul Securității Statului ce se ocupa predilect de problemele legate de activitatea portuară și de navigație maritimă;

bácterii**** - poreclă cu iz ironic dată de studenții de la secțiile civile ale Institutului militar de marină „Mircea cel Bătrân” din Constanța, colegilor lor de la secția militară (cuvânt derivat din bacterie);

încheietor de batalion***** - funcție onorifică acordată celui mai merituos student și echivalentă cu cea de locțiitor al comandantului de batalion (la fel pentru toate celelalte forme de organizare tipic militară: pluton, companie, regiment).


23 decembrie 2011, Constanța



.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!