poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1140 .



O istorie condensată a literaturii române, 1880-2000
personale [ ]
Poeți târgovișteni

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Scriptus ]

2011-03-22  |     | 



"Ludic, hazliu, mistificat și mistificator, SEBASTIAN DRÃGAN găsește cu "De șapte ori șapte păcate" tonul individualizant să-și precizeze apartenența la vagabondajul minulescian și marinsorescian. Recurge, în acord cu propria natură, la persiflarea spontană, caligrafică, mereu agreabilă. Același află accente de un erotism explicit în poeme mult ajutate de excelența ingredientelor. Aș putea și chiar aș dori să citez versurile lui Sebastian Drăgan din două motive. Primul, ca să transfer în citate adecvate abilitatea cu care adjectivează, al doilea spre a marca năstrușnicia cu care celebrează funcția stimulativă a sexului. E, desigur, de sorginte muntenească gura slobodă, vorba vine, genealogic în descendență antonpannescă, mai cu seamă unde componenta definitivă e priceperea masculină să-și laude mitica amantă. Închin să citez "Orgasm graseiat nr.69", compunere anecdotică cu varii înțelesuri. Peste toate, definitorie prin meșteșugul "rotunjirilor" lăutărești. Mă răzgândesc în ultima clipă, cu senzația că am găsit o compunere de pură vrajă, "Să ningem în doi când soarele plouă" : "Altminteri se rupe ninsoarea în două / Și gerul ne paște cu albii săi cai / Iubito, adastă-mi pe buze și-mi plouă / Cenușa păcatului aștept să îmi dai / Altminteri se rupe ninsoarea în două / Și vântul ne geme în goana spre rai // Să ningem în doi când soarele plouă / (Vezi? Noe se scaldă în valul ce-l tai)". Versurile lui Sebastian Drăgan pun în pagină sugestiv poeme de acrobatică jubilație. Cum și de un manierism de bună factură, împins - din păcate - în spații limitative."
( HENRI ZALIS - "O istorie condensată a literaturii române, 1880-2000", Ediția a II-a, revăzută și adăugită, Editura Bibliotheca, 2007, pag.628-629)

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!