poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1548 .



pastelul sufletului
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [serrena ]

2009-09-13  |     | 



Acolo unde țara e ca un buchet de flori adăpându-se din Marea Neagră(Ana Blandiana) , acolo e o floare care pentru mine e deosebită, care mi-a ocrotit venirea în acestă lume, pe petalele căreia m-am înălțat brăduț cu rădăcini adânci.
E locul unde munții Carpați se inchină apelor nestăvilite în care însuși soarele își află odihna scufundându-se în fiecare seară, apelor Dunării.
Mereu sufletul meu se va închina acelui loc, fremătând duios; mereu ochii inimii mele vor privi aievea mărețul asfințit; mereu gândul meu va zbura măcar pentru o clipă spre acele meleaguri pe care pași mei le-au străbătut de atâtea ori; mereu un dor ascuțit va mușca din ființa mea, întorcându-mă la locul devenirii mele și nu voi exagera câtuși de puțin dacă voi afirma ca iubesc acel loc!
Văd apele întinse, de-un albastru rivalizând cu puritatea cerului , străbătute de creste înspumate, vălurind ușor parcă timid spre țărm; văd soarele obosit de drum , fierbinte coborând ușurel pentru a-și ostoi focul in răcoarea Dunării; momentul e sublim, albastrul se aprinde, apă și cer sunt una într-un cerc de sânge ce parcă plutește, amurgul își intră în drepturi, țărmul însuși e doar miraj de smoală și sânge . o floare de mac sâlbatecă, înecată în imensitatea universului acvatic.
Aici, am cunoscut cei dintâi fiori ai iubirii copilăroase însă de neuitat, aici am cunoscut cele dintâi prietenii ce și-au cerut tribut pe viață, lăsând amprente în însăși ființa mea, aici am fost fericit în inocența copilăriei. Aici mă voi reîntoarce mereu și mereu, căutându-mi liniștea sufletului, râcorindu-mi zbuciumul vieții precum soarele stinge arșița unei zile istovitoare.
Aici am cunoscut pe viu ce înseamnă pictura, aici muzele artelor formează cerc de cunoaștere: Valurile Dunării îmi răsună în interior, penelul se străduie să redea imaginea, poeții să imortalizeze în versuri atâta frumusețe. E aici o bucățică de Eden dăruită doar celor ce vor să vadă , să audă să simtă, căci toate simțurile sunt în alertă și doar prin toate poți cuprinde cu adevărat chintesența purității universului!
Ori de câte ori , seara se așterne la ferestrele mele, mintea mea deschide sipetul atât de viu al amintirilor și retrăiesc răsul vesel , jucăuș al prietenilor mei scăldați în lumina apusului. Glumele , ghidușiile, serile petrecute ca la un foc de tabără, cu chitări și muzică folck, senin de parcă nimic și nimeni nu ar avea vreodată puterea de a tulbura aceea fericire.
Locul acesta va rămâne în veșnicie , iar veșnicia va fi cuprinsă într- un ungher ascuns al sufletului meu; e locul ân care mă întorc oricând îmi doresc acest lucru, e cuibul cu ușa deschisă speranțelor și viselor mele, e casa unde mi aștern oboseala, e casa mea!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!