poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1566 .



Dulcea cădere adamică
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [d.agatha ]

2005-03-26  |     | 





Adesea te imaginezi plutind pe un nor de pe care lumea pare atât de mică și de neînsemnată. Îl vezi cum trece prin tine și te întrebi dacă nu cumva și pe noi ne-a făcut Dumnezeu tot din nori. Þi-e mai ușor să privești în sus pentru că te-ai săturat de cât ai văzut „josul”. Tinzi să te înalți mereu. Și, ușor, îți regăsești dimensiunea luciferică din veșnicul geamăn ascuns! Partea întunecată din tine pe care nu ai cunoscut-o niciodată, dar ai știut că este acolo. Cutezi să întrebi și să te îndoiești. Ceri socoteală plin de revoltă. Scotocești printre cele care ar trebui să rămână ascunse. Găsești într-un colț sfera destinului și o înșfaci, bucuros că nu te vede nimeni, apoi te joci învârtind-o și minunându-te de câte poți cunoaște despre tine. O forțezi să intre în gaura care este evident mult prea mică, privind hoțește în sus, să nu care cumva să te prindă. Și te trezești cu șarpele strâns încolăcit de gâtul tău, îndesându-ți mărul aprins cu satisfacția unui vânător priceput.
Și totuși, de ce căutăm întotdeauna vinovatul în altă parte decât în noi înșine? Șarpele, bietul, a avut ghinionul să joace rolul vieții sale în prima poveste a primului cuplu din prima etapă a omenirii (după el a mai pățit-o țapul ispășitor!). Negăm întotdeauna că am fi făcut ceva în timp ce ținem ascunsă la spate sfera acum ciobită de cât ne-am străduit să-i dăm o altă formă ca să se potrivească dorințelor noastre.
Să fie oare o urmă a celui rău? Partea din noi care îi aparține doar pentru că a făcut un pact cu Dumnezeu prin care fiecare a dat omului câte ceva? Partea care îneacă stropul divin al sufletului omenesc...
În cele din urmă uităm ceva esențial. Să cerem iertare. Poate ar fi bine să începem cu noi înșine...
M-am trezit cu o dorință teribilă să mă rog.


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!