poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 8184 .



Implinirea prin Iubire
eseu [ ]
Dragodtea III

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [lacrima-albastra ]

2003-11-13  |     | 



Implinirea prin iubire Iubirea este calea ce apropie omul de cel mai curat vis al sau. Fara ea, omul nu ar cunoaste viata ca valoare a binecuvantarii lui Dumnezeu. Iubirea, ca valoare a fiintei umane, inseamna traire, simtire, implinire si uneori renuntare. A renunta la ceva pentru a aduce o bucurie aproapelui tau, inseamna implinirea unei trairi, din iubire pentru el. Deci iubirea inseamna si respect pentru tot ceea ce este viu in creatie. Iubirea inseamna pretuire, inseamna renuntarea la sine pentru a fi langa aproapele tau cand el are nevoie. Iubirea nu poate fi exprimata in cuvinte; ea trebuie traita si simtita, cuprinzand intelesul ei ca o bucurie si o daruire totala, fara a gandi ca cineva ar putea sa rada de voi. Cati ati trait o clipa din viata voastra, fara sa va para rau ? Cati stiti sa fiti tandri? Cati stiti sa raspundeti chemarii trairii si simtirii aproapelui vostru? Cati stiti sa va infranati trupul? Cati stiti sa renuntati la alte lucruri pentru a aduce bucurie templului vostru? Cati ati cunoscut puterea dragostei fara a trai dezamagirea? Cati ati putut trai clipa bucuriei facand pe cineva fericit prin daruirea voastra? Puteti renunta la un statut al vostru pentru a arata aproapelui ca puteti sa-l iubiti, fara sa fiti atinsi de murdaria lui? Prin aceasta, el poate sa inteleaga faptul ca puteti sa intrati in noroi fara sa va murdariti, doar pentru a-l ajuta pe el din iubire. Daca el nu poate intelege daruirea voastra, nu trebuie sa va tulbure necuprinsul sau. Va veni ziua adevarului si pentru el; atunci se vor lumina cele ce le-ati facut din dorinta unei impliniri. Bucurati-va pentru ceea ce poate veni! De ce va temeti sa va daruiti? De ce nu vreti sa patrundeti tainele iubirii? Cum vreti voi sa va-naltati, cand nu cunoasteti zborul? Cum vreti voi sa cunoasteti adevarata valoare, cand nu cercetati si nici nu meditati asupra unui adevar? Cum puteti fi tandri in stangacia voastra? Nu intamplator unii va iau in brate si va mangaie, prin aceasta va invata ce-nseamna a simti iubirea. Se intampla insa, ca, uneori, chiar voi sa nu vreti sa acceptati aceasta iubire. Nu intotdeauna sunteti pregatiti sa cuprindeti necuprinsul iubirii. Daca fugiti de cele ce sunt, cand veti intelege cu adevarat ce inseamna a iubi? Voi limitati iubirea, deveniti posesivi, egoisti, gelosi si nu mai traieste iubirea in fiinta voastra. Nu mai este iubire acolo unde apare o singura ingradire. Adevarata iubire este daruire, fara a cere ceva anume. Nu trebuie sa pretindeti iubire. Fericit este omul ce poate iubi, caci nu oricine poate sa iubeasca. Puteti sa fiti iubit, dar nu oricine poate sa iubeasca. Desi tanjiti dupa o mangaiere, va e teama sa iubiti, va e teama ca nu cumva cineva sa spuna despre voi ceva nedorit. Pana cand veti fugi de ceea ce sunteti? Pana cand veti fugi de ceea ce-ati putea sa fiti? Unde veti ajunge, daca nu va opriti din goana voastra? De ce va e teama sa traiti clipa si sa va bucurati de ea? Sunt etape si etape ale evolutiei vietii omului. Unii incep sa iubeasca trecand totul prin dragostea trupeasca, renuntand, in timp, la iubirea sufletului. Altii, insa, pot sa treaca direct la iubirea sufletului, fara sa cunoasca iubirea trupului. Dar nu toti pot sa ajunga la aceasta intelegere de la inceput. Unii pot sa stea pe jar, altii doar pe apa. Unii pot sa zboare, altii se tarasc. Oare nu fiecare la randul sau are nevoie de intelegere? Daca cineva nu poate cuprinde iubirea prin inaltarea sufletului, oare nu e nevoie sa-l ajutam sa-si puna singur intrebarea: ce este dincolo de acestea? Nu trebuie sa-i judecati pentru putina lor cunoastere. Nu este periculos cel care va ia trupul, ci acela care poate sa va ia sufletul. Cati oameni s-au sinucis, motivand ca vinovata e iubirea? Dar acestia s-au inselat; nu este iubirea vinovata pentru cele intamplate. Vina se datoreaza neintelegerii acestora. Iubirea este viata, printre altele, si cel ce este viu nu poate renunta la viata! Iubirea este inaltare si cuprins in necuprins. Iubirea este dincolo de placerea trupului - este bucuria sufletului. Libertatea sufletului este adevarata iubire. Cati ati reusit sa cunoasteti cu adevarat aceasta? Cati aveti taria si daruirea pentru a va ajuta aproapele? Cati aveti aceasta puritate a gandirii? Daca veti ramane doar la incercare, veti pierde esenta. Daca doar incercati sa mancati si nu mancati, ce se intampla cu trupul vostru? Daca incercati sa ajungeti undeva si nu ajungeti, pentru ca doar incercati, nu ramaneti pe lo ? Tineti prea mult la trupul vostru, uitand de valoarea fiintei ce este inauntrul sau. Evolutia nu se face prin manifestarea placerii trupului, ci prin bucuria sufletului De ce sunteti pe acest pamant: sa traiti ca sa mancati, sau sa mancati pentru a trai? De ce sunteti pe acest pamant: ca sa nu cunoasteti esenta vietii, sau sa invatati cum sa va inaltati catre valoarea constiintei de sine? De ce sunteti pe acest pamant: sa renuntati la voi pentru binele aproapelui vostru, sau sa renuntati la toate pentru placerea voastra? La toate acestea raspundeti-va singuri! Sinceritatea inseamna a accepta adevarul, caci daca nu ati inteles ceva, timpul vi le va rezolva. Impacati-va cu voi insiva. Iubirea este mult mai mult decat v-am spus. Dar pana veti intelege valoarea ei, invatati sa invatati. Renuntati la cele ce le-ati stiut pana acum despre iubirea sufletului si dragostea trupeasca, ca sa puteti cuprinde noul adevar. Este greu, dar nimic nu este imposibil. Cand apare dorinta de inaltare a fiintei voastre catre adevar, celelalte lucruri vin ca de la sine. Trebuie doar sa fiti voi insiva. Nu cautati sa luati ca scut o falsa masca a smereniei, pentru ca nimic nu trece fara sa fie cunoscut. Sunt oameni care ajung la iubire doar prin casatorie. Fericita este fecioara care ramane fecioara, dar daca toate femeile ar ramane fecioare, ar mai exista omul? Insa, nu uitati sa discerneti lucrurile. Trebuie sa simtiti adevarata iubire, fara sa mai judecati pe altii, si sa-l luati pe aproapele vostru asa cum este el, sa-l acceptati cu tot ce a facut, sa va impacati cu voi insiva, si cu el, si cu toata creatia celui de sus. Voi sunteti cei care trebuie sa va inaltati. Trebuie sa va eliberati prin marturisire, pentru ca altfel vi se va incarca foarte mult karma si greutatea ei va va apasa. Eliberati-va de starile nedorite. Atata timp cat vedeti doar ce ati vrea sa vedeti in voi, nu va veti cunoaste. Si cat timp nu va cunoasteti, cum vreti sa-l cunoasteti pe cel de langa voi?

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!