poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2494 .



Stop tigarii .Aici nu se fumeaza !
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Xiusha ]

2006-10-21  |     | 



„ Viețuind în comun , trebuie să ții seama si
de celelalte vieti "
Montaigne


Fiecare din noi se află în postura de a alege , fie că este vorba de ceva personal sau comunitar . Ne sunt oferite mai multe obțiuni , în rest – alegerea ne aparține .
Prin acțiunile și deciziile noastre ne trasăm viitorul , modelîndu-l după bunul nostru plac , luminos și sclipitor sau tunebros și obscur ...
Fiecare din noi poartă în sine o concepție proprie despre viață . Cert e că avem o viață , avem o casă , o familie , dar incert e faptul că avem o societate bolnavă...
De ce ? ... Probabil , cît timp nu vom conștientiza că trebuie să intreprindem măsuri spre a amiliora situația , nu vom găsi răspunsul . Cît timp va domina indiferența și prostia perfidă în mințile oamenilor , probabil că vom trăi într-o societate bolnavă.
Tinerii libertini considerîndu-se drept autotștiutori , neglijează numeroasele informații despre dauna țigării , nenumăratele lecții de biologie și educația sănătății. Toate li se par banale , că de , deja sunt mari și le știu pe toate .
Să lăsăm teatrul autoamăgitor . Să nu mai jucăm rolul tînărului modern , care poate avea lumea la picioare , pornind de la principiul absurd „ scopul scuză mijloacele ” , și să revenim la ceia ce suntem : tineri ce doresc cu brațele sale să cuprindă o lume – ntreagă . O lume curată , o lume fără tutun ...
Suntem amărîți și posaci . Nu ne mai putem respira viața din plin , căci avem plămînii impregnați cu tutun , iar cugetul ne este acoperit cu o perdea densă de fum de țigară . Un studiu recent făcut de un profesor de la Universitatea „Erasm de Rottherdam ” din Olanda a demonstrat că în Moldova trăiesc cei mai nefericiți oameni din lume . Suntem departe , foarte departe de țările europene Malta , Danemarca și Elveția , unde oamenii sunt fericiți în adevăratul sens al cuvîntului.
Ne –am întrebat noi oare : De ce ?
Suntem mereu într-o goană după avere , adînciți în labirinturi infernale de țigări și droguri , plecînd capul smerit la orice slăbiciune . Cît va mai dura această
„ moarte ” ?
E timpul să te trezești , omule !
Priviți în jur , avem un cer senin deasupra capului , un pămînt sfînt stropit cu sîngele lui Ștefan sub picioare , avem o inimă ce bate –n ritmul trilurilor păsărilor .
Aici nu este loc de țigară !
Învinge – ți slăbiciunea , omule ! În numele Omenirii pe pămînt , deșteaptă – te !
NU FUMA !
Fă – o azi . Mîine poate fi prea tîrziu ...

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!