poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 5916 .



Despre magie, vrăji, ghicitori
eseu [ ]
Paranormalul de astăzi, normalul de mâine..

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Raza de soare ]

2007-07-30  |     | 



Despre magie, vrăji, ghicitori

Așa cum spunea chimistul Berthelot “în evul mediu era acuzat de magie cel care, cu bună știință, încerca prin mijloace diabolice să facă un anumit lucru”. În secolul XXI, o persoană poate fi acuzată încă de magie dacă, prin mijloace pretins supranaturale, încearcă să obțină și deseori chiar obține rezultate considerate a fi imposibil de obținut pe orice altă cale .
Deseori neștiința, obscurantismul, reaua credință s-a opus dezvoltării dar asta nu i-a împiedicat pe oameni să evolueze. A fost ars pe rug Giordano Bruno fără ca Pământul să înceteze a se mișca în jurul Soarelui.
Trenul, automobilul, telegraful, au fost considerate “unelte ale diavolului” în momentul apariției lor dar asta nu ne împiedică astăzi să le folosim.
Un cuțit poate fi folosit și la curățat zarzavat și pentru a omorî un om. Asta nu înseamnă că este o “unealtă a diavolului”, înseamnă că este o unealtă ce poate fi folosită și la bune și la rele. Energia atomică poate fi folosită și pentru ușurarea vieții dar și pentru distrugeri în masă. Nu uneltele ci oamenii, adică acei ce le folosesc, pot deveni sau unii chiar sunt unelte ale diavolului prin felul în care folosesc ceea ce știu.
Din moment ce savanții au descoperit în lobul drept al creierului un “punct al lui Dumnezeu”, el există și va exista indiferent de faptul că oamenii știu sau nu știu de el, sunt sau nu de acord cu existența lui. Cei înțelepți așteaptă confirmări sau infirmări de la viață dacă nu le-au primit încă. Cei mai puțin înțelepți se opun vehement înainte de a ști măcar la ce se opun! Este la fel cum înainte de 1989 educatorii erau obligați să combată Biblia dar n-aveau voie s-o citească. Combăteau credința în Dumnezeu fără a avea voie să intre în biserici. De aceea Biblia nici n-a putut fi combătută astfel, doar oamenii au rămas cu dezechilibre puternice care au nevoie de mult timp pentru a fi corectate.
Nu poți contesta existența radiațiilor ultraviolete sau infraroșii doar pentru că nu le vezi, după cum nu poți contesta existența ultrasunetelor doar pentru că nu le auzi. Nu le vezi dar cunoști efectele lor. Deci, vrei, nu vrei, ele există.
În evul mediu cei care practicau magia, vrăjitoria, ghicitul (divinația), erau arși pe rug. Astăzi ei sunt acoperiți de ridicol tocmai pentru că oamenii ținuți în întuneric, în neștiință, sunt ușor de manipulat. La o emisiune a programului Tele7 am trăit să văd în secolul XXI cum diferite persoane, unele vădit în urmă cu intelectul, spuneau cum în diferite împrejurări bioterapia nu i-a ajutat sau i-a ajutat dar făcându-le rău!?!? “până când s-au apropiat de Dumnezeu”. Dar nimeni nu i-a întrebat de ce până atunci n-au știut de Dumnezeu sau dacă au afla vreodată de El. Mai spuneau că la gâtul unei persoane vindecate era un talisman care l-a ajutat pe respectivul să se vindece, dar pe dos scria că oferă sufletul diavolului în schimbul vindecării trupului. Se face aceeași confuzie între metodă și cel ce o folosește și înclin să cred că se face cu bună știință, în caz contrar . .
Așa cum nu poți elimina toți medicii pentru că unii lucrează prost, toți profesorii pentru că unii nu-și fac orele, toți cizmarii pentru că ți s-a deslipit talpa de la pantofi, nu poți blama pe toți acei ce dețin niște capacități pe care tu nu vrei să le folosești doar pentru că în rândul practicanților lor poți da și peste escroci.
Nu poți nega existența unor fenomene uimitoare doar pentru că tu, indiferent pe ce treptă a scării sociale te afli, nu le înțelegi. Săracă ar fi lumea dacă ar exista doar ceea ce
înțelegem noi din ea. Diversitatea ei extraordinară ne menține, sau ar trebui să ne mențină, mereu trează curiozitatea și dorința de a înțelege cât mai mult din ceea ce se întâmplă în jurul nostru, nu de a nega ceea ce nu înțelegem. Numai prostul știe tot pentru că universul său este limitat la ce știe el. Cu cât știi mai mult, cu atât ești mai conștient de cât ai putea să știi. Și cauți cunoașterea așa cum un călător însetat, prin deșert, caută apa!
Este evident că dovada unui fapt nu depinde numai de argumente, ci și de pregătirea celui din fața ta de a le accepta. Când Galilei a descoperit că pământul e rotund, argumentele nu i-au folosit la nimic. Astăzi aceleași argumente sunt acceptate de toată lumea.
Cu ajutorul organelor de simț putem vedea, auzi, pipăi, mirosi, gusta. Ce se întâmplă de fapt? S-a dovedit că dacă privim de exemplu o masă, noi nu vedem masa ci lumina reflectată de ea pe retină. În întuneric complet nu mai vedem masa, putem reconstitui imaginea ei nu însă masa în sine. Trebuie reținut faptul că întreaga materie este formată din energie, fiecare parte componentă a universului având câmp energetic cu lungimi de undă proprii ale unor oscilații ce transportă informații proprii. Unii oameni mai curioși și lipsiți de prejudecăți pot prelua aceste informații și le pot traduce în limbajul cunoscut tuturor. Câmpul energetic al unei persoane spune “magului”, sau “vrăjitorului “, sau “ghicitorului”, sau “vindecătorului” autentic care sunt problemele persoanei respective și uneori chiar cum se pot ele rezolva. Excludem impostorii, șarlatanii, care există de fapt în toate domeniile de activitate. Cum nimic nu este întâmplător pe lumea asta, informațiile pot fi preluate din fotografii, palme, chip, cărți de joc, zaț de cafea, bobi și prelucrate de cel ce știe să o facă. Totul din jurul nostru este purtător de informație. Păsările, animalele, plantele din jurul nostru sunt cei mai buni meteorologi, cei mai buni psihologi, deseori cei mai buni vindecători. Nu au complexele noastre în a prelua informațiile și al le folosi.
Știind cum funcționează legile dezvoltării, unii oameni pot determina producerea unor evenimente, pot împiedica unele efecte nedorite sau le pot atenua, prevenind și ajutând pe cel afectat de ele. Pentru că, spre deosebire de legile oamenilor care mai mult nu funcționează tocmai pentru că nu țin seama de natura lucrurilor, legile universale, divine, funcționează implacabil chiar dacă le cunoști sau nu le cunoști. Posibilitatea unor oameni de a simți, de a ști, vine de la Dumnezeu. Folosirea incorectă a capacităților îi va afecta în primul rînd pe ei. Orice lucru folosit incorect se strică deci și capacitatea de a ajuta dispare dacă încerci să faci rău. Iar cei ce s-au născut răi și fac mereu rău este bine să fie evitați, pentru că vor culege ce seamănă!
Cum poți selecta pe cel ce știe să facă aceste lucruri și cum îl deosebești de șarlatani? Încearcă să gândești la fiecare pas pe care îl faci în viață cu mintea proprie, fără a prelua “axiomele”altora, pentru că nimeni nu are mai mare interes decât tine însuți să-ți meargă bine. Cum poți ajunge să-ți folosești propriile înzestrări pentru a-ți fi mai bine? Fiind atent la toate mesajele pe care le primești din jur și ținând seama de ele, pentru că nimic nu e întămplător pe lumea asta decât doar în ochii neștiutorilor. Natura funcționează economic, pe baza bunului simț, și nu se risipește în lucruri inutile. Orice efect are o cauză. Iar funcția crează organul, după cum bine știm de la biologie. Judec, deci exist spunea un mare filosof! Exiști? Existăm?


.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!