poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1203 .



Fericirea și nefericirea 38,39,40
eseu [ ]
Colecţia: Texte Filozofice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2016-07-31  |     | 



Nefericirea are o doză de lașitate și umilință pe care i-o induce blazarea și scepticismul, cultivând ipohondria în viață și minciuna în discuții, ale căror mecanisme funcționează atâta timp cât dorința de fericire atrage căutarea ei, însă cel ce o caută descoperă mai întâi adevărurile din viața sa, din lume și din fenomene, care au forța de a o dilua și de a o transforma în forme mai superficiale, mai ușor controlabile și mai manevrabile.
Ura din nefericire o face mai cronică, mai adâncă, mai corozivă, pe când iubirea grefată pe nefericire o preface în impulsuri dezabuzate.
Proștii sunt mai fericiți când sunt nefericiți decât deștepții, fiindcă nu conștientizează nefericirea, care plutește vag și neplăcut în aerul îmbâcsit dintre gânduri minuscule, iar nefericirea alunecă în golurile multiple ale inepției, care-și arogă dreptul de a fi și a dăinui în libertatea prostiei, căci în cazul lor senzitivitățile se manifestă într-un mod ambiguu.
Nefericirea împiedică ambiția să evolueze pe scena vieții, iar interesele ambiției se surpă în fața evidenței nefericirii distrugătoare de elanuri, avânturi, febrilități și entuziasmuri, și simulacrul frumuseții nefericirii este de fapt o estetică a excrescențelor.
O nefericire care perseverează, o ia înaintea destinului, se depune în viitor uzurpând speranța și idealurile, și de acolo conduce omul, ca o calamitate stabilă și imuabilă, doar sagacitatea și tenacitatea atunci când coexistă în om, îi pot destructura temeliile, căci ele sunt sursele pe care se bazează un om ce-și face din auto-depășire sistem de referință în viața sa.
Auto-depășirea activează zeul din noi și creează ambiția stenică de a vrea să te perfecționezi prin exersare și perseverență, iar nefericirea supusă zeului creat de auto-depășire este învinsă etapă cu etapă.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!