poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4317 .



Personalități sătmărene de ieri și de azi
eseu [ ]
- Dicționar bio-bibliografic - II

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Pelerinu ]

2009-09-14  |     | 



Ardeleanu, Ioan-Senior (n. 28 octombrie 1908, Supuru de Sus, SM - m. 13 iunie 1974, Supuru de Sus) - dascăl. Studii: A absolvit Școala Normală din Zalău (1928), susține examele de definitivat, luate cu cele mai mari calificative (dec. 1932), absolvă la Sibiu un curs de cultură generală (1933), obține gradul II didactic (1936), urmează un alt curs la Câmpulung-Mușcel de cultură generală (1936). obține gradul I didactic (1941), obține gradul de învățător superior (1945). Activitate: Învățător cu diplomă (examen de capacitate) la nici 20 de ani (1 sept. 1928). Se remarcă apoi prin activitatea didactică desfășurată în localitățile: Sighetu Silvaniei, Sărăuad, Crișeni, Eriu-Sâncrai, Siciu, Tășnad, Blaj, Zalău, Supuru de Jos. Institutor al școlii de aplicație de pe lângă Școala Normală de învățători română-unită di Blaj, Secretar general al Asociației refugiaților și expulzaților ardeleni din Blaj și județul Târnava Mică, director al Cooperativel "Ardealul" a refugiaților și expulzaților ardeleni din Blaj, cercetător în Biblioteca Centrală din Blaj. A deținut și funcția de inspector școlar șef al Sălajului. A fost contabil la Exploatarea minieră „Sălajul” din Sărmășag, până la pensionare. Opera: A publicat în 1936 Istoria învățământului românesc din Sălaj, Editura "Școala Noastră", Zalău, iar în 1938 Oameni din Sălaj. Momente din luptele naționale ale românilor sălăjeni Așezământul tipografic "Luceafărul", Zalău. Prin grija fiului acestuia Titus Ardeleanu, a Consiliului local al comunei Supur, a primarului Vasile Șteț apare postum la editura "Citadela" Satu Mare- 2009; lucrările: "Monografia satului Supurul de Sus - 1969" și "Contribuțiuni la revoluția din 1848 în Sălaj cu mai multe documente inedite în text cu anexe", tomuri îngrijite de drd. Viorel Câmpean și drd. Aurel Pop. A colaborat la mai multe reviste, dintre care amintim Transilvania și Școala noastră, acesteia din urmă, publicație apărută la Zalău, fiindu-i redactor între 1938-1940. Arestat în 15 august 1952, a fost deținut fără mandat, fără judecată, până în 1 iulie 1954. După eliberare nu i s-a permis să mai lucreze în învățământ. Bibliografie: Ioan Ardeleanu-Senior, Contribuțiuni la revoluția din 1848 în Sălaj cu mai multe documente inedite în text cu anexe, Tabel cronologic, Editura Citadela Satu Mare, 2009.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!