poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2332 .



Nevoia de profeti!
eseu [ ]
Izbucul de nebuni

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [lirux ]

2009-07-08  |     | 






Va amintesc bancul ala vechi cu nebunul care se credea Napoleon in fata doctorului sau. Doctorul, intr-un acces de furie, il izoleaza pentru motivul ca Napoleon era...el (doctorul).

Constat acum o crestere exponentiala de napoleoni. Doctori si pacienti. Sunt napoleoni de toate reincarnarile: egipteni (zei si faraoni), siberieni si amerindieni (samani), arieni (zoroastri, desigur) si probabil multe alte dedublari care ar face studiul unui vast manual de psihiatrie. Interesant insa, nu e faptul ca ei exista, ci faptul ca au toti cate o gasca de adepti care ii asculta cu veneratie si cu rasuflarea taiata. Ii asculta, ii urmeaza, ii venereaza si nu pun la indoiala nici un cuvant din elucubratiile pe care pacientii napoleoni le emit. Si doctorii platesc si asculta! Diferenta fata de banc e ca acestia din urma nu se mai infurie. Ei intra in transa, se sugestioneaza sa simta in ceafa rasuflarea spiritului invocat de pacient, se dedubleaza, detripleaza, disipa. Bolnavi trateaza doctori in fel si chip: recupereaza suflete, dematerializeaza, contacteaza ghizi astrali, si pleaca impreuna in excursia vietilor anterioare.
Se aduna doctori si pacienti, napoleoni toti, in sali mari si scumpe, si contacteaza spirite de pe internet (am observat ca, uneori persoana invocata e "Not at My Desk"). Daca lucrurile merg bine si toti sunt acordati, se fac meditatii foc de transcedentale, iar la iesirea din transa se impartasesc impresii de simtire: transpiratii, "tremuratii", viziuni si vizuine.

E surprinzatoare transformarea unor oameni aparent normali in victimele impostorilor spirituali. Dar, mai ingrijorator e ca acesti bolnavi care se cred profeti, au mai mult succes, in fata auditorilor lor, decat IIsus, Budha, sau Mahomed. Acesti profeti moderni sunt sfintii arogantei. De regula se detesta reciproc, se barfesc si se minimizeaza unii pe altii. Cu toate acestea, publicul ezoteric e cam acelasi pentru toti. Curios e ca aceeiasi oameni sunt fanii tuturor pacientilor napoleoni. Intr-un oras nici prea mic nici prea mare intalnesti aceleasi chipuri cam la toate evenimentele de gen, indiferent de tema ezoterica propusa sau de conferentiarul platit. E o extraordinara afacere sa fii profet (terapeut, prezicator, saman, initiator, vindecator sau cum se mai autodefinesc ei).
Napoleonienii lucreaza pe umbra, pe lumina, pe raze, pe...BANI. Ei escrocheaza nevoia de spiritualitate a doctorilor lor. O contorsioneaza, si o manipuleaza facand din acestia o turma amorfa care crede neconditionat tot ce debiteaza oral sau in scris. Si doctorii napoleonieni cred cuvant cu cuvant si aberatie cu aberatie.

E foarte important sa spun ca nu neg valorile reale din acest domeniu. Nu am reticente fata de ezoterism sau fata de cei care, din preplinul lor, impartasesc si altora. Protestez, insa, in fata napoleonilor.
Promit ca data viitoare sa revin cu numele intreg sau de scena al pacientilor. Promit sa va dau exemple concrete de aberatii si aberanti. Pana atunci, tineti-va departe de napoleoni.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!