poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2540 .



Legea junglei
eseu [ ]
partea a doua

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [OvidiuZ ]

2005-03-01  |     | 



Am pierdut destul timp gandindu-ma daca sa fac public acest articol sau nu. Pentru moment o sa apara aici, pe poezie.ro

Imi voi continua protestele incepute impotriva comunismului din sistemul de invatamant romanesc. Da... sunt bun, l-am numit sistem de invatamant cand e scoala de dictatura! Scenele la care-am asistat astazi, parca sunt desprinse dintr-un film prost, cu si despre comunismul dus la extrem.

Dar de ce sa mai zabovesc? Scena este atat de grava incat se joaca cu viata unui copil. Distrug cel mai de pret lucru al nostru, lucru care ne defineste ca oameni. Tot ceea ce vor: sa ajungem niste animale, ca ei. Sa nu simtim, sa nu traim cu adevarat.

Sunteti oameni reci, si fara suflet, nu vreti sa ne invatati, vreti sa ne animalizati! In ochii vostri se vede goliciunea!

Povestea 1:

Plec la bufet. Mi-e foame. Dan imi tine usa. "Mai prostule, mi-e foame!" spus-am. Vine tovarasul profesor George: "Cum iti permiti sa vorbesti asa cu mine?", "Dar vorbeam cu...", "Nu ma intereseaza ce zici, esti exmatriculat!"

Am ajuns la director...
"Cum te cheama?"
"Marius, clasa a *-a Q"
"Marti o sa fii exmatriculat in consiliu"

Sa nu uitam ca pentru exmatriculatre sunt mai multe proceduri, in lege care trebuiesc urmate, dar nu o sa le insir aici. Sa zicem doar ca legea a fost incalcata.

"Dar, eu i-am zis lu'"
"Taci, nu ma intereseaza cui i-ai zis, ai vb urat, prin regulamentul de ordine interioara te exmatriculez, chiar daca i-ai fi vorbit unui coleg, desi nu-i asa, asta-i regulamentul"

"Buna ziua copii", zise domnul tovaras Teodorescu. "Am auzit ce s-a-ntamplat. Ce pot sa va zic decat ca santeti niste prosti!"

Acum, in mintea mea aia proasta ma gandesc ca ar trebui dat afara, conform regulamentului.

Dar sa trecem si peste asta. Am luat legatura cu un avocat, am venit cu legea si declaratiile martorilor, iar tovarasul domn' director, le-a rupt. Deoarece reprezentau legea scrisa. Nu cea practica.

Pana la urma am reusit sa ma transfer luni. Pe foaia matricola: motivul transferului - a injurat un profesor.

Povestea 2:

Frumos azi la scoala.. m-am asezat pe calorifer sa ma incalzesc. Catalin mi-a furat telefonul din buzunar. L-am vazut! Merg la profesoare.. si primesc urmatorul raspuns:
"Cum sa chemi politia din asa ceva? Esti prost? Lasa-l dracului ca era un telefon. Si ce daca ti l-a furat? Ca si-asa era un ra**t (telefonul costand 3.600.000 pe abonament)"
"Cum doamna?", "Da, ce, daca n-ai fost atent, e vina ta!"

Pana la urma am sunat de la un coleg la politie. Politia a sunat la secretariat sa se asigure. Cele de la secretariat, spre norocul meu, s-au balbait... si politistul si-a dat seama ca e ceva in neregula. In sfarsit, a venit domnu' politist. Declaratii, tot tacamul. Telefonul nu mai e de mult.

Au plecat. Ora de fizica. Eu fiind clasa a 9-a, nu prea cunosc. Vine cel mai smecher din liceu sa se ia de mine, ca ce am facut atata tambalau. Intra profesoara de fizica, cand ma batea "putin". "Ma scuzati", spuse ea, si a iesit din clasa. Iubitii nostri "bodyguarzi".. "Ce vrei dom'le nu ma bag. nu e treaba mea. Lasa-i sa se omoare".


BINE ATI VENIT IN SISTEMUL DE INVATAMANT DIN ROMANIA

*Va asigur ca ce cititi aici este pura si simpla realitate. Am fost martor. Nu dau nume, scoli sau clase concrete.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!