poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 5190 .



La bine si la rau
scenariu [ Film ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [chipu din umbra ]

2007-04-27  |     | 



SECVENTA1. Interior.Zi.Camera in penumbra.

Suntem in cabinetul particular al avocatului Virgil Popovici.O incapere mobilata in stil vechi,doua fotolii, o biblioteca plina cu dosare si carti,o masuta de cafea intr-un colt, Pe mijloc un birou din stejar masiv acoperit cu hartii, tratate de drept, dosare toate intr-o dezordine cumplita.Ferestrele cu perdele rosiatice...lasa sa se intrevada o curte interioara.La birou , Virgil Ionescu un barbat la 37 de ani,avocat de profesie, lucreaza la un caz important.Fruntea incruntata,ochelarii asezati pe varful nasului,sta aplecat asupra unui dosar gros...foarte preocupat.Suna telefonul.Virgil tresare:




Virgil:
(iritat)
Alo!...Da... Cine??? Nu primesc pe nimeni ! Ce nu intelegi ..?Ti-am spus sa nu intre nimeni !!! Nu ti-am zis ca lucrez.. ?!

Tranteste nervos telefonul.

Virgil:
(oftand catre sine...)
Cine naiba m-a pus s-o angajez pe ametita asta?!...asa cand isi baga coada nevasta, ajungi sa nu mai fii stapan pe propriu birou....


Virgil:
(imitandu-si nevasta)
"Nepoata d-nei Georgescu" stai-ar in gat!


Tacere.Rasfoieste niste codice..Suna telefonul iar...




Secretara:
(oarecum incurcata)
Alo ...ma scuzati ca va deranjez, dar domnul insista spune ca e un prieten vechi..i-am zis...aveti treaba...Dumitriu il cheama... Dumi...

Virgil :
(o intrerupe enervat la culme)
Dumitriu? Care Dumitriu... nu cunosc nici unul?!...tu chiar nu pricepi romaneste : Nu primesc pe nimeni!

Tranteste receptoru.Isi scoate ochelari ,stergandu-si ochii prelung cu batista .

Virgil :
(cazut pe ganduri)
Dumitriu.?!(catre sine) :Nu stiu nici un Dumitriu..


Rascoleste distras pe birou ,incercand sa-si reia lucru.

Virgil :
(cu mintea aiurea)
Dumitriu,prieten ?...poate Dumitrescu! (bucuros ca si cum ar fi facut o mare descoperire): Asta e Dumitrescu!..

Pune mana pe telefon si formeaza rapid un numar..

Virgil :
Nu cumva Dumitrescu?...
Secretara:
(foarte incurcata)
Aa..(pauza) da parca..Dumitrescu..


Virgil :
Zi-i sa intre!

Secretara:

Pai ati spus (pauza) Ca nu-l primiti...Ca sunteti ocupat. Tocmai a plecat!...

Virgil :

Taci! Du-te dupa el. Il astept in birou. Nu stiu cum faci ... Daca nu-l gasesti ,poti sa nu te mai intorci!


Secretara:
Dar...ati spus, stiti...

CLOSE-UP -Telefonul.




SECVENTA2. Continuare.Zgomot de pasi.Usa se da in laturi .Intra un domn foarte elegant-Petre Dumitrescu.Virgil se ridica foarte impresionat:

Virgil :
Petre!?...

Petre:
(vesel)
Virgile!!!

Dau mana .Se strang in brate.

Virgil :
Tu aici?Zau nu-mi vine sa cred.Iarta-ma!Iarta-ma ,ca te-am facut sa astepti...


Petre:

Nu-i nimic.

Virgil :

Lucram la ceva important si secretara asta a mea e noua...total ametita. Nimic nu face cum trebuie.

Petre:

Lasa!Important e ca m-ai primit pana la urma..(razand) Cam greu ce-i drept ,dar mai bine decat deloc..


Virgil :
(inca uimit de neasteptata vizita)
Nu-mi vine a cred ...tu aici??? Nu te-ai schimbat deloc...(se da in laturi privindu-l si mai insistent)
Mda, neschimbat...

Pauza.
Virgil :

Ia loc...aseaza-te!Cu ce te servesc...?Un wiskey, un gin ..

Petre:
(asezandu-se)
Nimic. Nimic...Stai fara grija!


Virgil :
(reluand discutia)

...stii ca usa mea e deschisa. Pentru tine niciodata nu-s ocupat! Cum de te-ai intors..? Ceva treburi urgente? Abia astept sa-mi povestesti.


Petre:
Da,o problema...Nu stiu cat de importanta este sau cat de grava.Si daca tot eram in oras, m-am gandit sa trec sa te salut...si nu numai...
Ce birou ti-ai tras si locatia...excelenta!


Virgil :
Da,pai de 4 ani l-am deschis. Am clientela buna. Imi merge destul de bine .
Tu ? Cum e viata la Paris?


Petre:

E frumoasa atat timp cat nu incerci sa te gandesti la ce ai lasat in urma. Zau ,mi-e dor cate o data de casa si de toti de aici de-mi vine sa imi fac valiza si sa ma intorc definitiv....


Virgil :

Nici nu-mi vine a crede ca esti aici..cat sa fie 7 ani ..8??

Petre:
(intristat)
Care 7?sunt 12...12 ani.Ii numaram mereu.Niciodata nu scad,doar cresc...


Virgil :
Nici eu nu mai stiu,cum zboara anii, zau!Parca ieri ai plecat,venisei in garsoniera lui John,intarziasei...eu,Dodo, Misu,Smil si John jucam septici.Ai intrat...si ne-ai fluturat hartia pe sub nas.

Petre:
Mh.Pai nici eu nu stiam ce sa fac:sa ma bucur,sa plang...Era in scurt.
La 3 zile dupa,am plecat.

Virgil :
Mda...

Petre:
Am crezut ca o sa fie bine.Si a fost .N-am de ce sa ma plang ,dar uneori simt ca ma sufoca totul,ca nu e locul meu, si atunci as pleca, fara sa ma uit in urma...in fine.In rest e bine.M-am insurat .Am o nevasta frumoasa,romanca de-a noastra,avem doua fetite...


Virgil :
Da,mi-a spus Adrian ceva...dar nu prea m-am intalnit cu el.A fost detasat undeva prin provincie...Ne mai vedem din cand, in cand
da' rar..

Petre:

Tu ce mai faci? Care e viata ta?

Virgil :

Eh,cu munca.Chiar acum lucram la ceva important ,un caz ,aparent o crima!Clientul meu persoana cunoscuta,acuzat pe nedrept,ghinionist saracu!S-a aflat la locul nepotrivit.In rest...insurat.Copii n-am. Ne chinuim sa facem,dar ies mai greu la unii...Nici timp nu mai am.

Petre:

Eh lasa ca apar ei cand nu te-astepti...si apoi uneori iti vine sa-ti ei campii ,cand nu ai pic de liniste de urletele lor...

Virgil :

Pai si in Bucuresti cu ce treaba?Incepusei sa spui...

Petre:
Da,despre asta vreau sa vorbesc.Am o proprietate pe Decebal si am venit sa cer retrocedarea ei..In fine,o mostenire, de la o matusa de-a neveste-mii.

Virgil :
Si?...

Petre:
Si nu stiu ce sa fac.M-ar interesa un sfat,ceva.Nu prea stiu cum s-o rezolv.Avand in vedere ca a trecut atata timp...Nici nu mai stiu pe nimeni.Inainte ii stiam pe toti,ba la primarie, ba la cadastru,acum si bodega aia din colt,unde ne strangeam noi in fiecare seara,a disparut.Ma duc azi dimineata chiaun sa beau o cafea.Si bea-o daca ai unde:Stanleybet!

Virgil :
(razand)
Vezi daca nu te-ai mai incumetat si tu sa vii macar asa ,in fuga?Uite o sa-ti recomand un prieten! El a expert in probleme de' astea!


Rascoleste intr-un sertar,gaseste o carte de vizita, si i-o intinde.

Virgil :
Il suni si restul se rezolva.Doar sa ai rabdare.

Pendula batu ora 2.
Petre:
Vai e 2 ..Cum a zburat timpul,si te-am tinut si din treaba.Ar cam trebui sa plec,mai am sa ajung in cateva locuri pana-n 6 !

Virgil :
...si eu la doua jumate tre sa ma vad cu un client.

Petre:
(bine dispus)
Auzi ,cum facem sa ne vedem cu toti la o septica ca-n vremurile bune:Smil Misu ,Ady, John ....Ar fi frumos macar intr-o seara!

Virgil :
Mh..(oftand) ar fi dar e mai greu,daca nu imposibil...

Petre:
De ce?

Virgil :
Se pare ca n-ai aflat...s-au schimbat multe..

Petre:
Era de asteptat sa se schimbe.Toti ne schimbam .Dar nu inteleg...


Virgil :

Pai Johnny s-a calugarit.E la un schit in Nordu Moldovei...

Petre:
(sovaind)
Ce?Fugi de-aici!Hai ca razi de mine...

Virgil :

Nu rad crede-ma!Nici azi nu stiu ce s-a intamplat cu el.Era in anul V de facultate, la medicina cand a renuntat la tot si a plecat la schit.Unii zic ca o luase razna.Altii ca era vorba de o fata la mijloc.Cert este ca nu stie nimieni pana azi de fapt ce a fost..Nu si-a luat la revedere de la nimeni.A plecat si dus a fost.
Petre:

Ei nah..
Virgil :
Da.Iar Misu...

Petre:
Ce e cu Misu?

Virgil :
(se se incrunta vizibil intristat)

Pai Misu (pauza), nici nu stiu cum sa-ti spun,Misu e bolnav!

Subiectul il atinsese rau .Virgil se crispa parca de o durere launtrica.
Petre:

Bolnav?Adica?Pai toti ne mai imbolnavim:ba un ulcer,ba o migrena...
Cat de bolnav?Ce are...?

Tacere.




SECVENTA3. Continuare.

Usa se dete in laturi.Tanara secretara dadu buzna inuntru.

Secretara:
Ma scuzati dar a venit d-l Hriscu...E cam agitat!

Virgil o fulgera cu privirea taios.
Secretara:
(continua)
... am incerca evident sa va sun.Stiti ,dar cred ca nu a-ti asezat bine receptorul in furca.Trebuia sa vina la 2.30.Si cam atat e ceasul de fapt.Ce-i spun?
Virgil :
(urland)
Iesi afara!


Speriata ,Ely ,iesi trangand usa dupa ea.





SECVENTA4.Continuare.

Petre:
E tarziu .Mai bine plec.

Virgil :
Asa de repede?
Petre:
Si tu ai treaba,si eu am treaba.Mi-a parut bine sa te revad.

Virgil se ridica.Il imbratiseaza.

Virgil :
Ramane sa ne mai vedem.
Petre:
Cu siguranta.Poate chiar zilele urmatoare...

Virgil se apleaca pese birou.Rupe un colt de hartie si noteaza ceva.Intinde hartia lui Petre.


Virgil :
E adresa lui Misu.Te rog viziteaza-l!

Petre:
Promit.


Petre iese.




SECVENTA5.Exterior.Zi.Soare torid.

Petre Dumitrescu merge pe Strada Teilor.Se uita in dreapta si-n stanga,oarecum dezorientat.

Petre:

...56...58... 60..
Se opreste cercetand un petic de hartie cu privirea

Petre:
(trecand strada)
...61... 63 ...65 ...67..





SECVENTA6.Exterior.Zi .

O casa mare de caramida acoperita cu iedera.Petre batu la usa.Dinauntru o femeie la vreo 60 de ani deschise usa.Femeia ,imbracata in doliu,avea un aer provincial.
Petre:
Buna ziua!

Batrana:
(cu acent moldovenesc)
Buna sa-ti fie inima!


Batrana il privea suspicioasa sau doar indiferenta.
Petre:
D-l Misu Ivanov este acasa?

Pauza.
Batrana:

D-apai unde sa fie?

Petre:
Ati putea sa-l anuntati ca vreau sa-l vad?

Batrana:
Sa-l anunt?...L-oi anunta eu,da' tu crezi c-o sa-mi raspunda?Da 'ce treaba ai tu cu conasul?

Petre:
Sunt un prieten vechi!

Batrana:
Prieten vechi...hmmm...prea vechi se pare!

Batrana face stanga imprejur.Fara o vorba intra in casa lasand usa larg deschisa.Petre o urma oarecum nesigur pana in hol.
Batrana:
Ia tu loc ici in living pana ii vestesc.Prieten spuneai?In 9 ani de cand m-a adus conasu la oras nu te-am vazut niciodata!
Petre:
(dand semne de nerabdare)
Am fost plecat in strainatate. Ne stim din studentie,in fine,azi m-am intors si vreau sa-l revad !

Batrana:
Tare o sa se mai bucure saracu...in ultimii doi ani abia daca a mai trecut cineva pe aici.

Batrana iese.





SECVENTA7.Interior.Zi.Casa familie Ivanov

Un living modern mobilat. Lumina patrunde prin ferestrele mari ,lasand sa se vada o gradina interioara plina de trandafiri.Petre Dumitrescu asezat pe canapea priveste cu admiratie in jur.Batrana intra pe nesimtite impingand un carut in care Misu Ivanov statea chircit ca un copil.Privirea lui nu trada nici o reactie.
Batrana:
(catre Misu)
Io-te cine a venit sa te vada conasule!
Petre:
(sare ca ars de pe canapea)
Misu?????
Petre:
(continua vadit impresionat)
Misu?!!!(cu voce tremuranda) Misule ce-i cu tine...?ce-ai patit?

Batrana:
A paralizat saracu!

Petre:
Misulee!

Petre il insfaca de umeri.Il scutura salbatic.

Batrana:
Lasa-l domn'le n- auzi ca-i paralizat? Nu simte!

Petre se prabuseste in genunchi la picioarele lui Misu.Lacrimile ii curg involuntar. Petre isi sterge cu podul palmei lacrimile.Il mangaie pe cap ca pe un copil.
Petre:
Lasa ca te faci tu bine,o sa vin zilnic sa te vad!O sa vezi !O sa jucam septici, o sa bem bere ,o sa strigam dupa fete cu fuste scurte...

Batrana:
(induiosata)
Bietul de el ,a avut o viata trista!L-a omorat cucoana..atat a mai ramas din el.

Petre:
(ridicand capul)
Cocoana?
Batrana:
Da ,nevasta-sa...
Petre:
(ca prostit)
Nevasta-sa???
Batrana:
(continua)
..cat a iubit-o si iote ce-a facut din el ...o carpa... .
Petre:
Nu inteleg nimic!
Batrana:
Nici nu ai ce sa intelegi ..nimeni n-a inteles...
S-au luat din dragoste. El o iubea ca pe ochii din cap si ea l-a nenorocit.Ii facea toate mofturile ar fi bagat mana in foc pentru ea..pana intr-o zi cand s-a intamplat nenorocirea...

Batrana isi sterge nasul cu batista
Batrana:
(continua)
...venise mai devreme sa-i dea vestea - cumparase o casa asa cum visase ea.Casa asta.A intrat pe usa si i-a inghetat mana pe clanta. Cucoana lui se dragostea cu cel mai bun prieten al lui.
I s-a spart un vas de sange in cap si gata a fost.De la oboseala si stres,ziceau doctorii..da' eu stiu adevarul si lumea il stie.Vai de el saracu...

Ceasul din hol anunta ora 4.
Batrana:
Uff se facu tarziu ..eu zic mai bine sa pleci! Daca te gaseste cucoana aici ii vai si amar de capul meu!Fara permisiunea ei nu pot lasa pe nimeni inauntru .Mai bine vii cand e acasa...

Petre se ridica buimac.Saruta mana batranei.Arunca o privire spre Misu care privea resemnat in gol.
Petre:
( mai mult catre sine)
O sa ma intorc!








SECVENTA8 Interior.Zi.Dormitorul matrimonial al D-nei Angie Ivanov.

O camera mare, spatioasa cu un pat imens. Un dulap in 5 usi.O comoda cu oglinda de cristal.In fata ei Angie Ivanov ,foarte cocheta, numai in fur'ou ,se chinuie sa isi prinda cocul in agrafe.La ferestra Misu in scaun cu rotile priveste trist.

Angie:
(foarte agitata)
Mitoooooooooo !Mitoooooooo! (catre sine) La naiba nimic nu merge cum trebuie...
Tacere.
Angie:
(de-a dreptul isterica)
Mitoooooooo ...vino si ia ciungu asta de aici ...ca nu mai suport.

Tacere. Angie:
(catre Misu)
Cine naiba te-a adus in dormitor???Ia spune!


Se pudreaza.Isi da buzele cu ruj.Surprinde privirea luiMisu in oglinda.

Angie:
(continua pe acelasi ton)
Ce te holbezi la mine asa ?...

Misu:
....
Angie:
(se ridica si-si leagana soldurile ca la parada)
Iti place fur'oul meu?
Misu:

....
Angie:
(rade sarcastic)
Ai vrea tu sa-ti pui labele scarboase pe mine ....neputinciosule!
He He ...S-a coconit Angie!Nu mai pune mana pe ea orice amarat!...Taci?Nu spui nimic?

Misu:

....


Angie:
Foarte bine!Eu sunt Angie aia din mahala!...Aia de m-ai luat desculta.Mai tii minte?Ia zi mai seman?Ce credeai ca o sa-ti fiu recunoscatoare o viata?"La bine si la rau..."(catre sine)Suna a blestem!

Tacere.Angie face o pirueta in fata oglinzii admirandu-si trupul inca tanar.

Angie:
(isi da capul pe spate si rade )
Ce credeai ca faci acte de caritate cu mine?Sa vada toti cat de marinimos esti?Uite ca s-a intors roata!

Se aud pasi.

Angie:
(tresare)

Mita???








SECVENTA9.Continuare.Stefan,amantul lui Angie Ivanov intra in dormitor.

Stefan:
Nici o Mita! (razand) Ai vrea sa fie Mita?

Angie se arunca de gatul lui dragostos. Il saruta apasat pe buze.Se alinta ca un copil.

Angie:
Nu stiu cu ce sa ma imbrac...si nici cocu' nu sta prea bine..
Stefan:
Esti perfecta.Mergem asa!

Angie:
Asa in jupon?

Stefan:
(jovial)
Ce-are?

Ea rascoleste in gramada de rochii aruncate pe un fotoliu El ii ridica usor fur'oul.Ii strecoara mana intre pulpe.
Angie:
(cu o falsa pudoare)

Stefan..nu fi rau ..

Stefan insista si o saruta pasional.
Angie:
(fara convingere)
Lasa-ma..lasa-ma..

Stefan o copleseste cu sarutari.Tragandu-i bretelele ii mangaie sanii.

Angie:
(gemand de placere)
Stefan!

Stefan:
Angie!

Camera se opreste asupra lui Misu. Chircit in scaun asista impietrit .In bataia soarelui o lacrima ii brazdeaza obrazu.









SECVENTA10 Continuare.

Stefan isi trage pantalonii.Angie cauta buimaca sa se imbrace.Isi pune rochia. Isi elibereaza parul strans dezordonat in coc.


Stefan:
( punandu-si haina)
Ah,era sa uit.

Scoate dintr-un buzunar un pachetel cu bomboane.
Stefan:
O bombona...?
Angie:
Iar te tii de prostii !

Stefan indreptandu-se spre Misu ii impinge intre buze o bomboana.Saliva ii se prelinge din gura.
Angie:
(scarbita)
Stefan..! Lasa-l naibii in pace!

Angie:
(deschizand usa la dormitor)
Mitooooooooo!Mitooooo!(catre Stefan) Ma scoate din minti femeia asta. I-am spus de o suta de ori sa nu-l mai aduca in camera asta,parca imi face in ciuda!Mitooo!
Stefan:
(impaciuitor)
Il scot eu. Numai nu tipa ..te rog!

Impinge scaunul cu rotile afara din incapere.









SECVENTA11 Interior.Zi.Casa Fam.Ivanov.

Angie intra pe usa carand o groaza de sacose.Mita o intampina calcand greoi.

Mita:
Saru'mana conita!

Angie:
Lasa politeturile! Ia mai bine ajuta-ma cu astea!

Angie le arunca in hol.

Angie:
Sunt franta...si diseara e petrecere la familia Iorgu .Am alergat tot orasu... cauta rochie ,cauta pantofi...(Pauza) Nu sta aici si te zgai la mine. Ia mai bine si adu ceva...ca-mi arde sufletu de sete.


Se aseaza pe canapea..Batrana disparu cateva secunde in camera de-alaturi. Reveni cu cu o tava cu limonada.

Angie:
(facandu-si vant cu o revista)
Deschide geamul ca ma sufoc.Miroase a statut aici!


Se ridca grabita si se refugiaza in dormitor.Zgomot puternic.Misu in carutul rasturnat gafaie sacadat.


Angie:
(tipa indignata)
Aoleu, Mito,ia ologu asta din camera mea.Du-l afara, du-l unde stii ca m-am saturat sa ma impiedic de el parca e azil nu casa de oameni seriosi!

Pauza.
Angie:
(catre Misu)
Ai cazut?Te doare rau?(razand) Vezi ce-nseamna sa stai in calea mea?Cand se grabeste Angie pai se grabeste(ironic) "La bine si la rau.."Oricum nu simti !Aurevoir ,intarzii la coafor!



SECVENTA12.Interior.Zi.Zapuseala cumplita.Livingul Fam.Ivanov.

Stefan intra gatit la 4 ace.Da de Misu care il priveste cu ochi largi si goi.Instinctiv Stefan duce mana la buzunar.

Stefan:
Stai linistit..am adus..

Scote pachetul si-i impinge intre buzele stafidite bomboana..

Angie:
(intrand)
Stefan!!!
Stefan:
(scuzandu-se)
Ei o bomboana!Hai nu fi rea iubito...(privindu-l mai atent)Pare cam palid.
Angie:
Palid ,nepalid ce-mi pasa mie? ... ce-s eu dadaca lui? (soptit) Poate moare ca si asa ma-ncurca degeaba.Si-apoi mie imi sta bine in negru.Ce crezi?!


Stefan:
(se cutremura)

Bate-te peste gura!

Angie:
Ei as!Ai vazut tu drac mort si rata inecata?N-are nici pe naiba.Asta ne ingropa pe toti...(catre Misu) Ia zi ma schilodule asa-i?


Ochii lui Misu lucesc ca arsi.

Angie:
(pe un ton rautacios)
Mh...Ce ne-ar face el daca ar putea..Dar nu poate!

Stefan:
(dezgustat)
Hai odata!Hai ca intarziem.
Angie:
(taioasa)
Ai fi avand mustrari de constiinta. Nu-mi zice.C-am tarziu d-le Stefan…c-am tarziu!

Stefan:
(scos din fire)
Taci naibii din gura ..tu nu stii niciodata sa taci?Spurcata gura mai ai.

Angie:
Da a ta cum o fi …(zeflemitor)Ti-o fi drag ciungu…Ai fi pe invers?!

...
Stefan:
(iritat de vulgaritatea ei)
C-o femeie ca tine ..nu m-ar mira sa ma reprofilez!

Angie:
Pai ia-l acasa si fa si bors cu el! Mie nu-mi trebuie . Si cu ocazia asta nici nu tre’sa bati drumu pana aici.Ce credeai ..ca-ti cumperi loc in Rai cu un pachet de bomboane? Esti la fel de vinovat ca mine!
Stefan:
Taci!

Angie:
(si mai inversunata)
Nu tac!



Stefan:
Acum stiu de ce te preferam cu gura inchisa…(ranjeste ironic) sau macar infundata..
Angie:
(plina de ura)
Gunoiule!Iesi afara!
Stefan:
(nu schiteaza nici un gest ca ar vrea sa plece, continua)
S-a nenorocit saracu cu tine!Iar eu..eu am fost tanar si prost!

Pauza.
Stefan:
(inghitind in sec)
M-au prostit ochii tai si usurinta cu care iti lepadai fustele. O tarfa tot tarfa ramane oricat ai incerca s-o schimbi.Degeaba o aranjezi, degeaba o imbraci bine,ii pute corpul a tarfa a degete multe si cleioase ce s-au plimbat pe el! Oricat i-ai oferi tot lacoma ramane!

Angie:
(isterica)
Iesi sau chem Politia!
Stefan:
(rasucindu-si o tigara)
Cheam-o!Ce mai astepti?

Angie izbucneste intr-un plans nervos.Se repede sa-l pocneasca pe Stefan .Abil acesta ii prinde mana inainte ca impactul cu fata sa se produca.O strange in palma ca intr-o menghina.

Stefan:
Daca o mai intinzi vreodata spre mine ti-o rup!Eu nu-s Misu Ivanov!Ti-o fi mers sa ridici mana la altii, la mine nu-ti merge!

Scrumeaza.
Stefan:
(continua)
Pe mine dragostea nu ma omora.Nici nu ma ingheata!Am crezut ca a fost un accident… si eu tanar si tu tanara,o greseala… Dar n-a fost asa .Sase ani m-am gandit,zi si noapte.Sase ani de intrebari..Din noi doi tu stiai ce avea sa urmeze.Nu naivitatea ta, nu prostia mea ,ura ta l-a schilodit.


Priveste catre Misu.Acesta pare impietrit.Angie boceste stergandu-si nasu cu maneca rochiei.Fardurile i s-au intins pe fata.Seamana cu un clown de la circ

Stefan:
Nu bomboane i-am adus ci un colt din regretul meu .Pentru ca n-am putut niciodat sa-i spun: Iarta-ma!In sase ani am venit zilnic.Si niciodata n-am uitat pachetul cu bomboane.Niciodata!Oare de ce?

Se ridica si se indreapta spre usa sa plece.Angie se ridica in graba si se posteaza in usa.

Stefan:
(scrabit)
Da-te!


Angie:
(plangand sau jucand teatru)
Nu pleca ,te rog!Mai stai putin!
Stefan:
(o ia de umeri incercand sa o dea la o parte)
Parca chemai Politia .Te-ai razgandit?

Angie trage de hainele lui incercand sa-l impiedice sa plece.
Angie:
(printe sughituri)
Nu pleca…Te iubesc!

Stefan se scutura scarbit.
Stefan:
Iubeste-l pe el!

O impinge. Angie se prabuseste pe dusumea.Stefan iese in graba



.

SECVENTA13.Interior.Aproape pranz.Soarele patrude prin ferestre.

Dupa o noapte nedormita de plans Angie se trezeste tarziu. Iese in living in cautarea Mitei.Langa fereastra il vede pe Misu in scaunul lui de infirm.Ochii ii sclipesc plini de ura
.
Angie:
Si paralizat faci rau! Ciungule. Esti fericit ca m-a parasit Stefan? Taratura scarbosa .Ai ras in sinea ta…Cum sa nu?!

Pe un dulap vede o cutie de bomboane.Se grabeste sa o desfaca.
Angie:
Vrei o bomboana?

Se preface ca i-o apropie de buze apoi smechereste musca din ea cu pofta.Lichioru is e prelige apetisant pe degete.
Misu inghite in sec.Inchide usor pleoapele.

Angie:
Ce credeai ca stric orzu’ pe gaste?.Tie sa-ti aduca Stefan daca o mai veni vreodata…

Pleaca.Isi continua drumul spre bucatarie in cautarea Mitei nu inainte d-ai mai arunca o ultima privire rautacioasa.


SECVENTA13..Soare torid afara.38 de garde Celsius la umbra.Petre Dumitrescu bate la usa casei Ivanov.
Dupa o lunga asteptare batrana Mita deschide

Mita:
Hai pofteste inauntru.Grabeste-te, ca intra zapuseala si mustele!...


Petre o urmeaza,tacut.


Mita:
Te-am cam tinut la usa…de cateva zile ma supara cumplit reumatismul si merg greu… (facu o pauza) Bine c-ai venit…Nici Misu nu se simte prea bine.


Petre:
(ingrijorat)

Misu?Ce-a patit?

Mita:
(soptit)
E grav .N-a mai mancat de patru zile…Am incercat sa discut cu cucoana sa chemam doctorul.N-a vrut sa asculte.Nici nu stiu ce sa fac …

Petre:
(incercand sa-si dea seama dupa zgomote)
Doamna e acasa? Poate as putea discuta cu ea..Eu stiu..

Mita:
(soptit)
Nu-i!A parasit-o d-l Stefan si-a plecat la Bai sa se refaca. Azi dimineata a plecat…Si eu..eu nu stiu ce sa ma fac. M-am gandit in fel si chip…M-a ajutat mult Conu Misu…Ma doare sa-l vad asa. Eu sunt femeie simpla…de la tara dar daca omu’ imi face un bine nu-l uit…(pauza) Sa ma fereasca sfantul de vorba rea..dar femeia asta e dracu…Pana si Conu Stefan era mai milos ca ea.

Batarna isi sterge ochii cu poala sortului.
Petre:
Nu va necajiti..gasim noi o solutie.O scoatem noi la capat!

Mita:
(plangand)

Bine nu se mai face .Dar macar sa vina doctoru’.Am eu ceva economii …dar nu puteam s-o fac de capul meu.Eu sunt minte de muiere …Noi la tara ne sfatuim cu barbatii ….(oftand) la oras altul e rostul.Bine c-ai venit !

Se ridica si disparu in camera de alaturi.Petre o urmari cu privirea.
Petre:
(cazut pe ganduri catre sine)
E greu sa nu mori si nici sa nu traiesti .Te chinui.O boala de asta iti ia si demnitatea de a decide daca mai vreisau nu sa continui.

Batrana se intoarse cu o tava .

Mita:
T-am adus un serbet si niste apa rece!Ti-o fi sete.Ma mir ca te-ai incumetat sa vii pe caldura asta.
Vrei sa-l vezi pe Misu?

Petre dadu aprobator din cap .
Mita:
(facand un semn cu mana)
E-n prima camera pe dreapta. E mai racoare acolo .Du-te sa-l vezi!Eu ma intorc la treburile mele.Va las sa vorbiti ca barbatii.

SECVENTA14 . Interior.Zi.O camera micuta cu pereti albastri.
Misu cu pleoapele lasate parea ca doarme.Are obrajii galbeni ca ceara.

Petru:
Am venit sa te vad.Poate pentru ultima oara.In trei zile…tre sa ma intorc la Paris.N-are rost sa te mint….Stiu ,am promis ca o sa vin zilnic.Iarta-ma!


Petru isi sterse sudoarea de pe frunte.
Petru:
(continua ca si cum Misu l-ar asculta)
Dormi? Foarte bine..sa te odihnesti si sa manaci..Te rog incearca…Mi-a spus batrana..ca-I cam dai bataie de cap.
Fii si tu intelegator…E cam ingrijorata.

Incercand sa-si aleaga cuvintele.
Petru:
Nu prea ai avut tu noroc la femei…dar la prieteni ai.Si asta este cel mai important..


Ridica mana sa-l mangaie pe frunte.Misu e rece ca gheata.

Petru:
(cu vocea strangulate)
Misuuu!!!




SECVENTA15 ..Exterior.Zi.Inserare.
Cimitiru Eternitatii.Cerul e rosiat.Trandafirii isi scutura petalele.Sub un tei un barbat imbatranit prea devreme, priveste spre o piatra funerara.Sub brat are un buchet de flori.Isi pipaie usor buzunarul.Scoate un pachet de bomboane.

Necunoscutul:
-Ti-am adus ..Stai fara grija..

Literele lucesc ca un raspuns:”Regrete eterne”: “MISU IVANOV”.








.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!