poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 5722 .



Kilometru\' Zero
scenariu [ ]
gand monologat...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [diana vlase ]

2007-03-04  |     | 



El sta pe trotuar, fumeaza o tigara, cu fata la strada. Priveste strada, ca si cum ar fi cel mai in amanunt lucrat, tablou de Rembrand.
''Ce trafic, ce de masini...Hai mai lasa-ma don'le! O sa ziceti ca sunt un prost pentru ca nu se zice asa..bine..ce trafiiiiiic! Na! E bine? Ar trebui sa fie.
Ma scot din minti masinile astea...ma enerveaza ca nu stiu cine le conduce si nici unde se duc. Si ma mai enerveaza ceva, infiorator. Aia de vand masini, ii mint pe cumparatori ca le dau optiuni, adica ce culoare, nus ce confort, caldura in scaun..
Toate masinile ar trebui sa fie o singura culoare, pentru ca acum conducatorul auto are impresia, proasta, ca o parte din personalitatea lui, e in masina pe care o conduce...Pai nu e asa, nene! Nu e asa! E ca faza cu zodiile...nu se poate ca oamenii aia multi care au masini, sa aiba toti aceleasi criterii ale personalitatii, cum in lume nu sunt numai doisprezece prototipuri umane, in functie de zodii. Ce tampenie! Se imparte lumea in doisprezece parti, si toti capricornii, intr-o pare, fac acelasi gen de activitati, aaaa, si apoi e faza, un sagetator se cupleaza cu un berbec! Pai ce facem daca nu sunt suficienti barbati berbeci pentru femeile sagetator? Si uite raspunsul la homosexualism!!!!
Da, ai dreptate, aberez! Si ce? Mi-am dorit mult sa stau aici, sa contemplu strada. Sunt la kilometru' zero al capitalei, al Romaniei.
Ce claxonezi ma, tampitule, ca e carnat de masini, nu te uiti si tu in fata?
Nu o sa-mi iau nicioadata masina...nu ca ...da nu sunt eu asa rabdator...pai daca m-ar claxona unu, si ar avea un claxon ca asta, pai as cobora la el...si nu stiu ce i-as face...poate ca i-as da bani, sa isi ia alt claxon...hehe, asta o zic acum, ca stau la aer, da daca as fi intr-o masina....poate as avea aer conditionat..!!! Hai sa ne conditionam aerul! Ba tampitilor, aerul e vital, de ce sa il conditionam? Si mai sunt si aia care ii spun A.C.! Aer Conditonat! Pai eu i-as spune T/M. Traiesti /Mori...ca daca nu mai e, adica la conditional, atunci mori!
Proasto, n-ai voie p'acolo, e pe interzis! Nu ma prea pricep eu la circulatie, da intersectia asta o stiu bine, e in firea lucrurilor! Toate masinile pleaca pe aici! Nu vine nici una. Toate pleaca. E un fel de pesimism si asta, daca as sta cu fata la ele, as zice ca toate vin, dar eu prefer sa stau cu spatele, si atunci zic: toate pe aici pleaca! Fiecare poveste, pleaca! Fiecare scaun cu incalzire, pleaca! Pleaca si oamenii aia, care uneori, dupa ce sterg parbrizul, imi dau zece lei...toti pleaca!
Baiiiii, intersectia asta e a mea, desi nu vin mereu, dar cand vin eu, toti pleaca! Si eu raman.
Mai greu e ca, daca ninge, masina e un fel de alta lume. Nu stiu cum, dar nu mai suntem acceasi specie...homo-d'aia! Ele sunt bronzate si imbracate in maiouri stravezii, eu am trei fesuri si unghiile de la picioare de o culoare greu de definit...si ele zambesc...eu nu! Oricum am auzit eu de la barbati: femeile nu sunt mereu proaste, dar la volan, ating apogeul tampeniei lor! Ce ma mai distrez..Eu daca o sa am vreo iubita, nu o sa-i iau masina...nuuu, o sa-i iau o bicicleta! Si o s-o iubesc, si o sa-i cumpar ciocolata, in fiecare seara. Atunci nu o sa mai muncesc pe strada...o sa fiu postas! Visul meu e sa fiu postas! Ce bine ar fi...sa bat la usa si sa urlu, cand intreaba cine e...POSTASUL!
Dar mai am rabdare, hai ca trece si azi soarele, si eu nu am strans decat treizeci de lei, la munca, domn' postas!
Va spal parbrizu?''


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!