poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4811 .



pămînt pe lună
scenariu [ Teatru ]
agenția max și fax ep. II

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sli ]

2007-08-15  |     | 



Agentia Max & Fax



Ep. II:Pămînt pe lună



Personaje: Max și Fax, detectivi particulari
Mary, secretara lor
Baroana de Cobadin sur Mer


Scena I

(Personaje: Max și Fax, detectivi particulari; Mary, secretara lor.
Aceeași încăpere modestă, mobilată cu 3 birouri. La cele două din spate nu e nimeni. Mai în față, la un birou mai mic, stă secretara Mary, își face manichiura. Intră Max și Fax):

Max și Fax (în cor, cu o veselie și politețe false): Săru-mîîîna! Suntem... tot noi!...

Mary (fals mirată): Seriooos?!? Și io, care-l așteptam pe Papa de la Roma!

Max (triumfător): După cum vezi, ne-au dat drumul! Ne-a umflat Poliția, da’ judecătorul a constatat că actele retrocedării statuii lui Ovidiu erau în regulă, așa că... ne-a eliberat!!!

Mary (la fel de fals mirată): ’ai lasă-mă! Ești copil?!? Vorbești serios?! Să fie mai degrabă doar pentru că... am trăit cu judecătorul ăsta trei ani, sau ați uitat, căscaților?!? Și cauțiunea, cine credeți că v-a plătit-o?...

Fax (naiv): Bag seamă că fo admiratoare secretă; io, cel puțin, așa sper...

Mary: Pe dracu’! Tot io, zăbăucilor! Ca să vă scot din rahatul în care v-ați băgat, de capul vostru, că avem o grămadă de treabă - uite, iar s-au strîns facturile! Auzi, la ei (silabisește): să re-tro-ce-de-ze statuia lui Ovidiu din Constanța!?!

Fax (stînjenit): Ce vrei Mary, dragă,/ ce nu face omu’/, pentru-un ban grămadă?... (revelație): Iote, face și poezii!

Mary (furioasă): „Poezie” e agenția asta-lu’ Pește, pe care o patronați voi, găgăuților! V-ați făcut de rîs în tot orașul, cu statuia aia! Să vedem acu’ cine vă mai angajează...

(intră baroana de Cobadin sur Mer, intempestiv):

Baroana: Îi angajez eu, cucoană, care-i problema?!? (Își aprinde o țigară, cu port-țigaret. Către cei doi): Băieți, să stiți că mi-ați plăcut la faza cu statuia - pe onoarea răposatului meu soț, baronul de Cobadin sur Mer!

Mary (ironică): Care onoare, madam, aia rezultată din coarnele puse de răposatu’ în pădure, cu secretara?... Că mata ne-ai povestit, acilea, nu altcineva!...

Baroana (indignată): Nu permit ca onoarea nobilului mieu soț să fie întinată de o (cu dispret)... altă secretară! (se linișteste brusc. Către cei doi detectivi): Am venit într-o altă chestiune, la dvs...

Max: Spuneți, distinsă! O... altă retrocedare, ceva?...

Baroana (gînditoare): Ar mai fi ceva... Da’ nu, uitați care-i acum speța: am cumpărat niște pămînt. Pe Lună...

Fax (uimit): Pe... unde?!? Cu plata... la lună?

Baroana: Nu, dom’ne, banii jos, din moștenirea lu’ bărbati-miu! Mi-a vîndut un domn distins, foaaarte serios!...

Mary (ironică): Sunt convinsă! Și, v-a păcălit... la măsurătoare?!

Baroana: Nu cred că se pretează la așa ceva – v-am spus, pare om serios, familist, de condiție bună... Totuși, înțelegerea noastră a fost să-l îngrădească într-un fel, să-l delimiteze, să nu se nască litigii cu vecinii. Or, ultima oară cînd m-am uitat, nu făcuse nimic!...

Max: Cu vecinii, care vecini?!? Și cum adică, v-ați uitat?!?

Baroana: Vecinii, adică madam Spiridon, o verișoară de-a mea de cuscru vitreg, cea care mi l-a recomandat pe domnul în cauză, pe vînzător. A luat și ea, doua hectare la preț de unul – a fost ofertă, nu putea să refuze așa o pleașcă!

Mary: Da’ cine-ar fi lăsat să-i scape așa un chilipir?! Și, cum adică, madam: cînd te-ai uitat ultima oară, nu era îngrăditură?!

Baroana: Cu ocheanul! Moștenit de la soțul meu... Primul meu soț, care era voyeur...

Fax: Ce era, de ce suferea?! Asta-i o boală?...

Baroana (oftînd): Se poate spune și-asa... Dom’ne, io vreau să cercetați discret, să nu-l jignesc pe domnul acela distins; n-aș vrea să creadă că n-am încredere... Am facut și actele, la notariat.

Max: Mai încape vorbă?! Dăm și-o fuga pînă-acolo, dacă e nevoie!...

(lumina se stinge)



Scena II

(Max si Fax se uită in sus, pe rind, cu o lunetă astronomică)

Max (schimonosit de efort): Mă Fax, mînca-ți-aș gura, tu vezi, mă, ceva?! Ca io nu zăresc decît pete albe!

Fax (cu mîna streașină la ochi): Să-mi sară ochii dacă zăresc ceva! Parcă-ar fi si niște pete mai gri, mai colorate...

Max (doct): Alea-s oceane, prostule! Lasă-le p-alea, ca doar n-o fi baroana atît de năroadă, să fi cumparat pămînt sub apă!

Fax (mirat): Da’ ce mă, Max, e apă pe lună?! Poate congelată! Și-o fi luat patinoar cucoana, mai știi?...

Max (revelatie): Hopa! Ia uite, parcă zăresc ceva! Seamănă așa, cu un gărduleț!... Sau mi se pare? Mă, ceva tot e acolo.... Uite, parca și-un steguleț... Aa, nu-i al nostru, e-american... Auzi Fax, da’ dacă proprietatea cucoanei e pe partea-ailaltă, cum o vedem?!

Fax (doct, la rîndul lui): Tre’ să așteptăm pînă mîine, cînd se face ziuă, să vedem partea-ailaltă, așteptăm să se sucească asteroidu’...

Max (atotștiutor): Ești prost! Fața nevazută a lunii... se vede doar din emisfera sudică a pămîntului... Din Alaska!

Fax (credul): Serios?!? Păi, ce mai așteptăm, hai pînă-acolo! Cît o fi biletul de tren pînă-n Alaska?...

Max: Calm, nu te grabi... Poate totuși avem noroc și e pe partea asta, luminată. N-are rost să intrăm la cheltuială... Ãla, dacă a vîndut, a vîndut aici, la „vedere”. Bă, io tot zic că sigur văd ceva... Să-i spunem femeii că de la noi din curte se vede. Dacă nu crede, n-are decît să vină aici, să se uite!

Fax: E clar, ce mai, îi tai factura! Cazul e rezolvat, îl clasăm. Io am bănuit de la-nceput ca vînzătorul e om serios. Nu-l cunosc, da’, ai văzut ce frumos povestea baroana despre el!...

Max: Bă, în afaceri nu te joci! Mai ales în imobiliare. Tragi țeapă o dată, da’ a doua oară, cin’ te mai crede?! Mai ales pe lună... Ce culoare ți-am zis că se vede gardu’?

Fax: N-ai spus! Da’ n-are a face. Gestul contează! Cred că e bleu, să se asorteze cu oceanul. Chestie de urbanism, nu poa’ să fie portocaliu, că-i strident și nu cadrează. Hai, hai să intrăm, că mă dor ochii!

Max: Bă Fax,... frumoasă planetă e Luna!





- sfîrșit -

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!