poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 8529 .



Intersectii
scenariu [ Film ]
Scenariu de scurt metraj

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Dianan ]

2006-03-28  |     | 



INTERSECTII

Scenariu scurt metraj


SCENA 1
Prima intersectie


FADE IN:

EXTERIOR – ZI, MARGINEA ORASULUI, STRAZI PERIFERICE Se vede o masina mica, ruland pe o sosea periferica in directia unui oras.

INTERIOR, ZI – masina mica, ruland pe o sosea in directia orasului, care isi face treptat aparitia. Un cuplu tanar se intoarce din vacanta. El (ALEX, in jur de 35 de ani) conduce. Sunt imbracati de vara, lejer dar elegant, fara stridenta, fara bijuterii sau alte accesorii.

El se uita inspre ea (ANDA – in jur de 25 de ani), care priveste ganditoare - visatoare inainte, cu o jumatate de zambet. Geamul este deschis iar ea isi lasa cu languros mana in afara masinii, cu degetele rasfirate, in bataia vantului. Din cand in cand isi strange degetele ca si cand ar vrea sa prinda vantul in mana.

LATER

Masina ajunge la intersectia care marcheaza intrarea in oras. Ea inca are mana in afara masinii, parand ca a uitat-o acolo, balanganind-o din cand in cand distrata, privind tot inainte, dar cu o privire din ce in ce mai tematoare. Din cand in cand priveste mirata si oarecum entuziasmata la ceea ce vede, dar mai ales ganditoare, incruntandu-se usor sau zambind amuzata.

La intrarea in oras, masina se opreste la o intersectie, prima. Amandoi privesc inainte, fara griji, dar cu o oarecare dezamagire, pe care nu reusesc sa si-o ascunda, incercand sa nu se uite prea mult la ceea ce e acum in jurul lor. Mana ei este inca in afara masinii.

Dintr-o data cineva o trage violent de mana dreapta, din afara. Reactioneaza imediat si se intoarce, privind intai mana ei stransa de o alta care o trage inspre exterior si apoi in sus, la cel care face asta. Privirea ii urca pentru a descoperi fata un tiganus cu fata obraznica si dispretuitoare, privind-o amuzat la culme. Trec cateva secunde, in care, paralizata, isi lasa mana in a lui. Odata ce constientizeaza ce se intampla, un sentiment de dezgust calm se instaleaza treptat pe fata ei. Incearca sa isi traga mana din a lui. Copilul ii retine putin mana, insa, doar ca sa se joace pe seama ei, apoi i-o lasa incet, zambind si chicotind neincetat, fara sa rosteasca nimic.





CUT TO:

EXTERIOR, ZI

CLOSE UP - mana. Palmele lor se freaca una de alta si ea simte ca palma copilului este lipicioasa si umeda si incepe sa se ingrijoreze pe masura ce dezgustul creste. Cand mana ii este retrasa si recuperata in intregime se uita prostita si inca mai dezgustata in palma ei unde se vad urme de murdarie lipicioasa.

CUT BACK TO:

INTERIOR, ZI

Isi retrage calm mana in masina pana aceasta este in intregime inauntru si se straduieste sa nu se uite inspre copilul, care inca mai adasta langa masina, scrutand-o sfidator si inca amuzat. Asteapta ca ea sa spuna ceva sau sa urle la el, sa isi exprime nemultumirea si sila, pe care a vrut sa i le provoace. Insa ea nu se poate intoarce sa se uite la el, desi este inca constienta de prezenta lui. Nu se poate intoarce pentru ca ar fi ca si cum ar trebui sa priveasca in ochi pe cineva care tocmai a violat-o.

Masina demareaza din intersectie, in timp ce ea inchide geamul automat, cu cealalta mana.

OFF SCREEN

Pe fundal intrebarile si cuvintele lui de mangaiere sunt ignorate si se aud infundat.

Ea isi tine mana in fata, sprijinindu-si cotul pe genunchi, incercand sa faca in asa fel incat mana sa nu ii atinga corpul sau nimic altceva din masina, si astfel atarna suspendata, balanganindu-se usor in rimtul in care masina trece peste gropile strazii. Priveste usor incruntata inainte, fix, pentru cateva secunde, apoi la mana dreapta pe care o priveste ca si cum ar fi acum un corp strain. Expresia inca relativ calma i se transforma intr-o uimire muta, apoi in furie, si in final in tristetea si autcompatimirea ce urmeaza unei agresiuni.

Se uita in jos, intre picioarele ei, inspre poseta intredeshisa din care se zareste un pachet de servetele umede anti-bacteriale. Se uita la el lung, ca si cum, desi are solutia la indemana, situatia nu poate rezolvata. El inca se uita nelinistit inspre ea, insa nu mai incearca sa ii vorbeasca. Ii rosteste din cand in cand numele, nu neaparat pentru a o face sa vorbeasca, ci mai mult incercand sa o faca sa iasa din socul in care este vizibil blocata. Ea continua sa se miste incet, intr-o mutenie dezolanta.

Pe masura ce amaraciunea inlocuieste socul, ea se apleaca spre poseta, extrage cu grija un servetel cu mana stanga din pachetul care permite aceasta manevra, si incepe sa isi stearga meticulos si temeinic mana dreapta, privindu-si-o fix, dar fara sa o vada. Foloseste doua servetele, apoi, cu un al treilea, sterge pachetul. Tot fara cuvinte, pune pachetul inapoi si coboara din nou geamul.

Isi scoate din nou mana in afara si isi rasfireaza din nou degetele, ca si cum vantul contribuie la ultima etapa a dezinfectarii. Isi priveste mana pentru o vreme, cu o privire si o expresie care starneste mila, iar apoi priveste fix inainte, tot fara sa vorbeasca. Se incrunta putin pe masura ce fata ei se umple de o expresie de durere atunci cand rememoreaza incidentul.

ALEX:
- Imi pare rau… dar nu pune si tu asa la suflet! Esti curata acuma! Poti sa-ti folosesti inca mana! (spune zambind usor si privind-o cu dragoste si mila.) Asa-s copiii!

ANDA:
- Asa-s copiii rai! (spune ganditoare si trista, dar foarte sigura) Sa-i fi vazut privirea… stia exact ce face… cat rau face… VOIA sa-mi faca rau! (se incrunta putin). Nu e nimic in gestul asta, altfel – in afara de considerabila cantitate de germeni (spune pe un ton aproape glumet, cu ironie) – dar voia sa imi faca rau!

ALEX:
- Anda… nu o mai lua asa personal!

ANDA:
(se intoarce socata si furioasa inspre el, dar nu se poate uita la el, nevenindu-i sa creada ce aude).
- Nu e personal? Asta e mana MEA, pe care el a tras-o pentru ca voia sa ma irite PE MINE!

ALEX:
- Gandeste-te si tu ce viata au! Normal ca asa se comporta!

ANDA:
- Stiu! Stiu exact de ce … doar ca sunt socata de toata rautatea... (priveste inainte, rememorand expresia fetei copilului).

CUT TO:
CLOSE UP and SLOW MOTION.
EXTERIOR – ZI.
Fata copilului razand si dezvelindu-si dintii, cu o expresie sfidatoare.


CUT BACK TO:
INTERIOR – ZI. Alex se uita la ea, inca nedumerit dar intelegator, si conduce mai departe in liniste, in timp ce ea priveste din nou prin parbriz cu aceeasi expresie de mutenie si durere.








SCENA 2

Bine ati revenit!

INTERIOR – ZI. Ajung acasa. Se vede deschizandu-se usa unui apartament: o camera foarte larga si lunga, tip salon, in care 4 adulti se vad ridicandu-se si indreptandu-se spre ei. Personajele din camera sunt membrii familiei lui: MAMA lui Alex (in jur de 55 de ani, plinuta si eleganta, prin tinuta, vizibil pregatita de venirea lor), TATA lui Alex (in jur de 65 de ani, foarte elegant, cu haine speciale de casa – un halat ce pare foarte scump si papuci de casa din piele moale), CUMNATA Andei (in jur de 25 de ani, destul de eleganta, dar cu o camasa necalcata bine, pare obosita si care tine in brate un copil mic, o fetita), CUMNATUL (in jur de 40 de ani, incaruntit, inalt si elegant). Cei doi intra in casa.

OFF SCREEN
Urari de bun venit din partea tuturor celor prezenti in acelasi.


MAMA:
(pe un ton entuziasmat si cald)
- Ati ajuuuuns! Cum a fost? A fost bine? Foarte bine?

Intre timp, toti ii inconjoara si ii pupa intreband de vacanta, toti in acelasi timp. Alex imbratiseaza pe toata lumea cu entuziasm, aratand ca fericit ca este din nou acasa, dar Anda este cam tacuta, incercand sa intre in atmosfera casei si a evenimentului reintoarcerii.

TATA:
(pe un ton entuziasmat si dornic de conversatie)
- Oh, ati ajuuuuns! Foarte bine, foarte bine! Cred ca a fost frumos… asa aratati!

OFF SCREEN
Cumnatii pun aceleasi intrebari si se exprima in acelasi fel despre cum cred a fost calatoria.

Printre intrebari si exclamatii, ceilalti isi intorc pe rand privirile spre ea si par sa observe ca o roade ceva. Anda se uita la ei ca si cum vrea sa ii evite pe ei si orice conversatie si dispare in baie pentru cateva minute. Cand iese o intampina mama-soacra, care parea sa o fi asteptat.

MAMA:
(ingrijorata)
- Ce-i? Esti obosita? Iar ti-o fost rau?

ANDA:
(ezitand, cu o voce obosita, incercand sa evite un raspuns mai direct)
- Mda, no, o fost cam lung…

ALEX:
(raspicat si ingrijorat)
- Las-o! S-a enervat putin cand am ajuns in oras!

MAMA:
(intrigata, cu o expresie intrebatoare)
- Hai tuuu! De ce? Asa o fost de fain? Nu ai fi vrut sa te intorci acasa?
Anda ii arunca o privire enervata lui Alex iar apoi se intoarce spre mama ei soacra cu o privire pe care se citeste cat de stupida este replica acesteia. Mama soacra se uita lung inspre Anda, privind-o inca mirata, asteptand un raspuns. Anda zambeste pentru ca e foarte adevarat ce a spus mama ei soacra, de altfel. Zambetul ei resemnat pare sa spuna ca nu ar fi vrut sa se intoarca niciodata.

ANDA:
- Da. O fost foarte fain. Foarte fain… Liniste… Pana am ajuns aici…
(isi coboara privirea, resemnata)

MAMA:
(usurata)
- Da? No bine… Bine, tu, ca o fost fain. (se opreste putin, incercand sa se decida daca vrea sa o intrebe). Si ce ti s-o intamplat aici? Ce zice Alex de intrarea in oras?

ANDA:
- Nimic… m-am enervat putin… era un … pui de tigan… care m-o tras de mana cand am oprit la intersectie! Si o facut-o numa’ asa din rautate!
(isi intoarce capul, trista)

MAMA:
(usurata, fara sa isi dea seama de subintelesul jocului de cuvinte)
- No lasa, ca doar nu ti-o tras-o de tot!

ANDA:
(se intoarce cu o expresie socata catre mama-soacra, dar cand da cu privirea de fata acesteia, isi da seama ca ea nici nu realizeaza ce a spus. Vrea sa se indeparteze, pe jumatate enervata si pe jumatate amuzata, si sa o lase balta si aproape o face, dar apoi se rezgandeste si continua)
- Nu! Dar a facut-o intentionat! Doar ca sa ma supere! Doar ca sa imi faca rau!

MAMA:
(care se intorsese deja si se pregatea sa intre in discutia din fundal intre Alex si ceilalti, crezand ca discutia ei cu Anda se terminase)
- No lasa, draga, ca doar era un copil! Asa-s copiii!

ANDA:
(incruntandu-se la replica asteptata si vazand ca i se serveste acelasi argument)
- Stiu! Rai!

Ar fi vrut sa continue dar mama-soacra s-a intors deja, indreptandu-se spre Alex. Anda se uita in jur si, crezand ca nu are cu ce sa contribuie la discutia despre vacanta, merge sa se aseze pe un scaun la masa din coltul salonului, privindu-i pe ceilalti discutand si razand impreuna.
CUT TO

Din cealalta camera isi face din nou aparitia cumnata Andei care vine si se aseaza la masa pe scaunul de langa ea, cu copilul in brate, stand fata in fata. Anda se uita fugar la cumnata ei, zambeste scurt si fortat iar apoi se uita lung la copil, ganditoare.

CUMNATA:
(oftand deja fara rabdare si condescendenta atunci cand incepe sa vorbeasca)
- Ce-i? Ce ti s-o intamplat? Ati avut probleme cu masina?

ANDA:
(tresarind, se uita la fata intrebatoare si putin ostila a cumnatei)
- Nu, nu… O fost numai… ceva care m-o enervat cand am ajuns in oras, la interesectia de la piata.

CUMNATA:
(scrutand-o, intrebatoare, cu privirea)
- Ce?

ANDA:
(spunand totul repede si fara sa o priveasca pe cumnata)
- Nimic… eram cu masina la stop, si imi tineam mana in afara, si o venit un tigan din asta mic care sta pe la intersectii si m-o tras de ea. Mna… m-o enervat! O facut-o intentionat si mi s-o facut greata pentru ca era murdar pe mana…. Si era lipicios si… In fine…

CUMNATA:
(deja plictisita)
- No lasa!

ANDA:
(ridicandu-si brusc privirea, strangand din dinti de enervare)
- Nu lasa! M-o enervat, si pe buna dreptate, pentru ca o fost un gest intentionat!

CUT TO

Cumnatul se indreapta inspre ele, zambind, probabil dorind sa schimbe si el cateva cuvinte cu Anda. Cand ajunge in dreptul lor, Anda tocmai relateaza enervata incidentul de la intersectie. Cumnatul se uita la ea pret de cateva secunde, cu o privire goala si putin ostila, si se indeparteaza fara nici un cuvant.

CUT BACK TO

CUMNATA:
- Lasa ca se putea si mai rau! Ti-o picat mana? Iaca, un microb in plus!
(se uita la copil si ii arajeaza hainuta, preocupata)

ANDA:
(resemnata)
- Mda…
CUMNATA:
(isi ridica privirea inspre ea si rosteste intrigata)
- I-oi fi facut tu ceva! Te-ai uitat la el! Nu vine nimeni sa puna mana pe tine din senin asa!

ANDA:
(se uita la ea socata, dar nu neaparat surprinsa si spune rece si raspicat)
- Nu i-am facut nimic! Ma simteam bine si imi tineam mana afara! De placere! Nici nu l-am vazut inainte de a fi trasa de mana!

CUMNATA:
(iritata si fara rabdare)
- No bine! Se intampla chestii din astea!

ANDA:
(uitandu-se la ea ca si cum ar fi asteptat mai mult din partea ei)
- Nu intelegi ca a fost o agresiune? Din partea unui copil! Si inteleg de ce a facut asta, dar efectiv m-a dat peste cap!

CUMNATA:
(renuntand la conversatie)
- Nu stiu cum numa’ tie ti se intampla chestii din astea!

Fara ca Anda sa aiba timp sa mai spuna ceva sau sa reactioneze in vreun fel, cumnata ii pune copilul in brate, fara un cuvant, si pleaca inspre mijlocul salonului, unde este stransa toata lumea, vorbind si razand zgomotos.

Anda strange copilul in brate si priveste fix inainte, mangaind copilul cu mana dreapta, mana cu pricina, gandind ca ele doua sunt singurele doua fiinte neabrutizate din salonul acela elegant si coltul acela de lume.

OFF SCREEN
Lumea rade pe seama unor intamplarii hazlii din vacanta povestite de catre Alex.

De printre ceilalti, care sunt adunati in picioare in mijlocul salonului, ascultand o gluma facuta de Alex, cumnata se intoarce sa se uite la copil si apoi la Anda. Pe masura ce se uita tot mai intens la cele doua, incepe sa o priveasca pe Anda tot mai compatimitor. Se uita la ea indelung si apoi observa ca o mangaie pe fata pe copila. Incremeneste pentru cateva clipe. Pare ca ar vrea sa fuga sa ii ia copilul din brate. Apoi realizeaza ca nu e asa de grav, dar nu poate sa uite ce a simtit pentru cateva secunde. Indirect, a fost agresata si ea. Ca si cum tiganusul ar fi atins cu mana lui murdara obrazul copilei. Se intoarce si mai spune cateva cuvinte celorlalti apoi se indreapta spre Anda, privind-o cald si mai intelegator ca inainte, dar Anda nu isi ridica privirea pentru a putea vedea asta. Cumnata ii ia copilul din brate si Anda pleaca fara nici un cuvant in baie, unde se inchide.





SCENE 3
Lacrimi tarzii

INTERIOR: O baie eleganta cu o oglinda micuta si la mare inaltime. Anda reuseste sa isi vada doar capul.

Privindu-se in oglinda, apoi privind in gol, Anda plange nervos dar linistit, reprimat, in acelasi timp. Are gura deschisa si isi plimba limba peste dinti, singurul gest vizibil si clar de nervozitate. Se sprijina in maini pe marginea chiuvetei si se mai priveste din nou in oglinda, pentru cateva secunde. Priveste din nou in gol parand sa se gandeasca, sa cantareasca reactia pe care o are acum fata de ceea ce s-a intamplat.

Iese din baie si priveste inspre salon, mai mult sa se ascunda de oameni, decat sa atraga atentia asupra ei. Dintr-un colt al salonului, Alex o priveste intrigat, realizand ca a plans, cu o oarecare enervare – pentru ca nu e momentul pentru asa ceva – dar si cu intelegere, pentru ca realizeaza ca Anda are dreptul sa reactioneze asa. O cheama la el. Anda vine langa el si il priveste de sus, cu un amestec de dragoste si enervare, ca si cand el e doar un alt dusman care o nu o intelege. El isi ridica ochii inspre ea si ii cuprinde mijlocul. Anda, cu mana aceea, ii mangaie absenta obrazul. Pare ca nu mai realizeaza ce reprezinta mana aceea, dar Alex isi aminteste si reactioneaza dezgustat, tresarind usor la atingere.


SCENE 4
Purism

INTERIOR, ZI Salonul elegant. In coltul camerei se gaseste un fotoliu masiv, pe care stau amandoi, Anda si Alex.

De ei se apropie tatal lui Alex. Alex se ridica si pleaca inspre bucatarie, uitandu-se la Anda si la tatal lui, parand sa spere ca ii va face bine Andei o conversatie antrenanta cu tatal lui, un domn elegant si putin pretios, dar foarte nostim si cald.

TATA:
(cadentat si melodios)
- Am auzit ca ai avut un mic necaz la intersectie! Ii cunosc, ii vad tot timpul, as vrea sa ii vad mai putin! Cel putin acum stiu ca tintesc la maini uitate pe-afara!

ANDA:
(oftand si razand in acelasi timp, nestiind daca ar trebui sa reactioneze cu suparare sau sa ii multumeasca pentru ca incearca sa o faca sa se destinda)
- Hmmm…, aprobator.

TATA:
(continuand pe acelasi ton atotstiutor si compatimitor in acelasi timp)
- Bastarzi sunt cu totii si cu totii murdari! Stiu ce simti! Fiinte intunecate, fara placeri in afara de cruzime! As fi reactionat la fel, daca as fi fost atins! Dar nu anticipez sa mi se intample niciodata!

Anda nu gaseste un raspuns si ofteaza resemnata si amuzata in acelasi timp. Tatal ii saruta mana dreapta, mana aceea, si se indeparteaza multumit de sine si inca orecum amuzat de incidentul care i-a fost povestit. Anda se uita putin dupa el si zambeste, dand din cap.


SCENE 5
Atingere de gheata

INTERIOR, NOAPTE Se afla inca in casa parintilor lui, in fosta camera a lui Alex, o camera fara prea multe obiecte de joaca, dar care pare a fi inca faorte mult a unui copil, desi ocupantul a parasit-o cu multi ani in urma.

Alex si Anda se gasesc in sfarsit singuri. Ea este in mijlocul camerei si cauta ceva in sacosa. Amandoi sunt imbracati de culcare. Alex stinge lumina, insa inca se vede foarte bine in camera, din cauza luminii neoanelor de afara.

Se indreapta spre ea, care, zambind usor, se face ca nu il vede. Se pune pe jos langa ea si o face sa se intinda pe spate, langa sacosa, pe covor, atingand-o peste fata, sani, coborand inspre coapse. Ea se supune, uitandu-se la el intens. Il atinge cu mana dreapta peste fata, peste piept si apoi coboara in jos. Pe fata lui se citeste unde a ajuns mana ei. Dintr-o data isi aminteste din nou de mana aceea. El ii ia mana de acolo si i-o tintuieste deasupra capului, unde va ramane tot timpul cat vor face dragoste.


FADE OUT


THE END

Þ

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!